PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy? Nie ma checi... :-/ › Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
  • Data: 2003-04-15 09:26:32
    Temat: Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jendrek <j...@k...pl> napisał(a):

    > Dyskusja jest niezwykle interesująca.
    > 4. Kolejną prawdą jest, to że szkoły i uczelnie nie są w stanie przekazać
    > potrzebnej wiedzy niezbędnej do wartościowego funkcjonowania w firmie. I nie
    > ma znaczenia na jakim stanowisku. Zarówno germanista na etacie tłumacza

    Wszystko to święta prawda, ale podstawą musi być uczciwośc i klarowne reguły
    gry. Człowiek bez doświadczenia po prostu mniej zarabia, bo jego praca jest
    mniej warta. Jeśli praktyka, to w renomowanej firmie, gdzie się dostanie
    referencje. Jaki natomiast referencje może dać grupa kolegów.

    Najbardziej mnie natomiast wkurza zwykła obłuda.

    Przytaczam fragment postu:

    >Wpadlem wiec na pomysl, by umozliwic kilku mlodym osobom skonfrontowanie
    >swojej wiedzy z profesjonalistami, majacymi za soba wiele duzych projektow
    >dla uznanych firm. Potrzebowalismy trzech, czterech osob ze znajomoscia
    >PostgreSQL, Perla, PHP dwoch ze znajomoscia HTML'a i Quanty. Jasno
    >okreslilem zasady wspolpracy, informujac ze praktyka ta jest bezplatna.

    Faceci po prostu poszukują jeleni do czarnej roboty i tyle, nazywając
    to "konfrontacją wiedzy z profesjonalistami" i "praktyką". Z jednej strony
    jest oczekiwane świadczenie pracy, z drugiej koledzy nic nie oferują. Sądząc
    z tego co jest napisane (narzędzia) w grę wchodzi jakiś serwis internetowy,
    pewnie taki, jakich setki. Kim są ci profesjonaliści - czy się przedstawili ?
    Jaką wartość ma pózniej na rynku pracy tego typu doświadczenie - z góry
    mówię, że równe zeru. Taki absolwent wpisze do CV, że robił za darmo dla
    jakiejś grupy kolegów ???

    Rozumiem pracę za darmo, ale to może być praca społeczna, na rzecz instytucji
    dobroczynnej. Przeciez można uczestniczyć w projektach Open SOurce -
    pracujesz za darmo, ale efekty twojej pracy są dostępne dla wszystkich, a nie
    dla jakieś grupy cwaniaków.