PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: badzio <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Mon, 16 Feb 2009 23:36:00 -0800 (PST)

    On 17 Lut, 00:27, mihau <m...@g...com> wrote:

    > I to jest dla mnie skandal, że zachodnie nacje pozwalają na
    > nacjonalizację i nie protestują. Jak niski musi być poziom świadomości
    > w krajach uchodzących za ostoję kapitalizmu, by pozwalać po pierwsze
    > na nacjonalizację, a po drugie na rozkradanie publicznych pieniędzy
    > zanim jeszcze ta nacjonalizacja na dobre się zaczęła?

    A nie zastanawia Cie czemu kraje majace kilka(nascie) razy dluzsze
    doswiadczenie w kapitalizmie niz my pozwalaja na to? Kraje, ktore
    przezyly niejedna juz recesje? Nawet kraj, w ktorym slowo
    'socjalistyczny' uchodzi za najwieksza obelge?
    Jakis rok temu czytalem ksiazke (czysta beletrystyka) Kena Folleta
    'Niebezpieczna fortuna'. Tez bylo o bankructwie bankow w XIXw Anglii i
    ich dofinansowaniu. Tyle ze bankrutowal jeden bank a dofinansowywaly
    go inne banki a nie rzad. Ale wniosek plynal jeden - czasami warto
    dokapitalizowac nieudolnie zarzadzane przedsiebiorstwo (i przejac nad
    nim kontrole) gdyz jest to nizszy koszt niz upadek, mogacy pociagnac
    za soba lawine.
    Pytanie co by bylo, jakby rzady krajow zachodnich nie wspomogly
    finansowo prywatnych molochow. Czy bysmy nie mieli nowej rewolucji