PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Fri, 13 Feb 2009 15:45:51 +0100

    W wiadomości
    news:3db48548-99d4-40b1-b9d4-896ef9503d64@j38g2000yq
    a.googlegroups.com
    belgrano <a...@g...net.pl> pisze:

    -> To jest chore, normalne zarobki sa obcinane a na górze ludzie
    > zarabiają po 4000zł w górę. A kierownikami najwiekszych firm
    > rekrutacyjnych są osoby po więzieniach i rekrutuja ludzi innym
    > firmą:-))
    Wiesz, trochę to trąci farmazonami wydalanymi z anteny Radyja, TV Sra...,
    ooops, Trwam, a także ambon i kaczych dziobów.
    To jest zjawisko normalne, powodowane w sposób naturalny diametralną różnicą
    interesów pracodawców i pracowników.
    W pewnych okolicznościach pracodawcy muszą się prosić o pracowników,
    zachęcać ich i wabić. Dopiero co tak było, jak się rynki pracy poza Polską
    pootwierały. A teraz jest spowolnienie gospodarcze, tam ich też nie
    potrzebują, to polscy pracodawcy biorą "odwet". I wiedzą, że ten trend się
    znów za czas jakiś odwróci, więc chcą ugrać coś korzystnego dla siebie i na
    potem, walcząc o korzystne dla siebie zmiany w prawie.
    Niegdyś (w ciągu kilku ostatnich lat) na tej grupie udzielali się pozbawieni
    wprawdzie poważniejszego potencjału intelektualnego piewcy cudownej,
    niewidzialnej ręki samonaprawiajacego się wolnego rynku. Już wówczas
    pisałem, że ta niewidzialna ręka może okazać się niewidzialną nogą, która z
    nienacka kopnie ich w dupę.
    Tak też się stało, a Korwinem popmowane idiotyczne "poglądy" już nawet
    śmiechu nie wzbudzają. Bowiem obecnie największe, sztandarowe ostoje
    kapitalizmu i gospodarki rynkowej stosują dla ratowania gospodarki (tak
    lokalnej jak i globalnej) interwencjonizm państwowy. Zgroza, toż to prawie
    gospodarka centralnie planowana, czysty socjalizm! ;)
    Najbardziej naturalny proces na Ziemii - walka o byt między grupami o
    sprzecznych interesach odbywa się w zmieniających się stale warunkach.
    Właśnie ta zmienność jest stała.

    --
    Jotte