PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
  • Data: 2009-02-14 14:36:43
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gn6jmh$nar$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > właśnie to nazywa się rynkiem (w tym przypadku rynkiem pracy)
    Nazwa nie jest istotna, byle była adekwatna, nie zaś myląca.
    Te same mechanizmy działają w świecie zwierząt; nie spotkałem się z
    nazywaniem ich w tym obszarze "rynkiem" czegokolwiek.

    > trzeba albo i nie trzeba :->
    Nie ma albo.

    > ale nie o to w tym momencie chodzi, tylko o to, że poprzednia niekorzystna
    > dla pracodawców i korzystna dla pracowników sytuacja na rynku ulega
    > obecnie zmianie bez odgórnego sterowania i wydawania specjalnych
    > przepisów.
    Nie powinno cię to dziwić gdyż jest to, jak pisałem wcześniej, zjawisko
    normalne i jak wiele zjawisk może wystąpić samorzutnie (co nie oznacza, że
    bez przyczyny) bądź zostać wywołane określonymi działaniami.
    Przykładem podobnego scenariusza jest choćby epidemia czy pandemia.
    Ponieważ zjawiska takie to nic innego jak wadliwe działanie mechanizmu (bez
    względu na przyczyny), normalnym jest postępowanie zmierzające do jego
    naprawy (właśnie za pomocą sterowania, wydawania przepisów, działań
    doraźnych itp.).

    --
    Jotte