PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
  • Data: 2009-02-14 14:52:35
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: sz <s...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > Nazwa nie jest istotna, byle była adekwatna, nie zaś myląca.
    > Te same mechanizmy działają w świecie zwierząt; nie spotkałem się z
    > nazywaniem ich w tym obszarze "rynkiem" czegokolwiek.

    ale o co ci chodzi? ze nie istnieje nic takiego jak rynek pracy?
    to że u zwierząt nie ma rynku to chyba nic dziwnego, one się tylko
    nawzajem zjadają, a w biedronce to pracownik oprócz bycia zjedzonym
    przynajmniej dostanie pensję minimalną ;)

    [...]
    > Ponieważ zjawiska takie to nic innego jak wadliwe działanie mechanizmu
    > (bez względu na przyczyny), normalnym jest postępowanie zmierzające do
    > jego naprawy (właśnie za pomocą sterowania, wydawania przepisów, działań
    > doraźnych itp.).

    chyba opisujesz jakąs zupełnie inną sytuację, bo nie wydano przepisów
    nakazujących powrót pracowników do polski i nie zachęcano pracodawców na
    zachodzie do zwalniania pracowników (jeżeli już to odwrotnie, wypłacając
    pomoc rządową żeby tylko nie upadli pod wpływem kryzysu).