PracaGrupypl.praca.dyskusje › Montaż okien pomocy..........

  • 1. Data: 2004-07-10 05:21:19
    Temat: Montaż okien pomocy..........
    Od: "RAM" <w...@p...onet.pl>

    Witam ,mam problem związany z montażem okien.Jestem własnie po montazu okien
    w ilosci dwóch sztuk, montaz trwał cztery dni co juz wzbudziło moje
    podejrzenia co do fachowosci monterów.Zauwazyłem ze po otwarciu skrzydła
    okna leci ono z dużą predkoscią do przeciwległego boku.Dziwne dla mnie było
    to ze podczas odbioru monterowi zabrakło poziomicy zeby sprawdzic prawidłowe
    położenie okien.Umówiłem sie na drugi dzień na ,, regulacje okien" jak to
    okreslił fachowiec, zjawił się z 8 godzinnym spóźnieniem nie mając znowu
    poziomicy ( zapomniał) .Po długich rozmowach z szefem doszli do wniosku ze
    potrzebna jest drobna kosmetyczna poprawka polegająca na podcięciu mocowania
    okna i prawidłowym ustawieniu pionu ( jak oni doszli do tego bez
    poziomicy).Okno jest osadzone zamurowane parapety tez na miejscu.Mam pytanie
    czy takie działanie jest normalne ze sztuką montażu czy mam na to pozwolic
    i jak rozliczyc sie za montaż okien.
    Bogdan.

  • 2. Data: 2004-07-10 08:05:23
    Temat: Re: Montaż okien pomocy..........
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sat, 10 Jul 2004 07:21:19 +0200, "RAM" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >czy takie działanie jest normalne ze sztuką montażu czy mam na to pozwolic

    Klasyczny przypadek dla TVN-u.
    Nie rozliczałbym ani centa bez opini rzeczoznawcy.

  • 3. Data: 2004-07-10 08:14:09
    Od: "kevin" <p...@a...wam>

    zapłać jak bedzie wykonane w ten sposob jaki sie tobie podoba...sa na to
    normy prawne, nie mozna fuszerki odwalac, ale z drugiej strony czego mozna
    sie spodziewac po pracownikach na umowe zlecenie co dostaja 5 zł brutto na
    godzine

  • 4. Data: 2004-07-10 08:39:03
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik RAM napisał:
    > poziomicy).Okno jest osadzone zamurowane parapety tez na miejscu.Mam pytanie
    > czy takie działanie jest normalne ze sztuką montażu czy mam na to pozwolic
    > i jak rozliczyc sie za montaż okien.

    płacisz im za wykonaną pracę, nie za przepracowane godziny.
    Ja bym nie zapłacił ani złotówki, aż nie byłoby tak jak ja tego chcę -
    czyli, tak jak powinno być.
    Najlepiej pożycz od kogoś znajomego poziomicę i jak następnym razem
    przyjdą to im pokaż, i powiedz, że mają 4 godziny na poprawę, jak nie,
    to mogą zapomnieć o pieniądzach.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2004-07-10 16:23:55
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    RAM <w...@p...onet.pl> zapodał(a):
    > Witam ,mam problem związany z montażem okien.Jestem własnie po montazu okien
    > w ilosci dwóch sztuk, montaz trwał cztery dni co juz wzbudziło moje
    > podejrzenia co do fachowosci monterów.Zauwazyłem ze po otwarciu skrzydła
    [...]

    1/ w domu miałem montowane okna 2 lata temu, o ciotki ze 2 tygodnie temu:
    - montaż trwał (łącznie z osadzeniem, wywiezieniem starych okien, _posprzątaniem_
    porządnym (bardzo czysto robili), zatyknowaniem - kilka godzin
    (zrobione porzadnie, w tym na nastepny dzien jeszcze jakies 2h wykonczeniowe).
    3 osoby robiły i niesamowicie sprawnie: żaden nie stał i nie kiwał się, jak pozostali
    robią, podzieleni świetnie pracą, śmigało.

    2/ podcięcie okna? czym to zatkają - pianką ? :-D

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2004-07-11 09:44:26
    Temat: Odp: Montaż okien pomocy..........
    Od: "Ajax" <b...@p...onet.pl>

    > sie spodziewac po pracownikach na umowe zlecenie co dostaja 5 zł brutto na
    > godzine

    a ch... mnie to obchodzi ile dostaje na godzinę, to JA zapłaciłem za montaż
    i to JA mam mieć zamonotwane okno wg sztuki budowalanej.... a później ludzie
    się dziwią że ich z roboty wywalają i bezrobocie kwitnie....
    skończyły się czasy tendety i amatorki....

  • 7. Data: 2004-07-11 11:12:58
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Ajax" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a ch... mnie to obchodzi ile dostaje na godzinę, to JA zapłaciłem za
    montaż
    > i to JA mam mieć zamonotwane okno wg sztuki budowalanej.... a później
    ludzie

    Ale pewnie szukales najtanszej firmy ?
    Pewnie ci ludzie dopiero sie ucza tego fachu, a ty placisz za ich nauke
    ) - nekaj ich szefa moze
    ma bardziej doswiadczona ekipe choc w takich firmach jest duza rotacja
    pracownikow.

    pzdr

  • 8. Data: 2004-07-11 15:37:10
    Temat: Re: Odp: Montaż okien pomocy..........
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sun, 11 Jul 2004 11:44:26 +0200, "Ajax" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >się dziwią że ich z roboty wywalają i bezrobocie kwitnie....
    >skończyły się czasy tendety i amatorki....

    1. Rzeczoznawca.
    2. Protokół.
    3. Odszkodowanie ?

    Pierwsza jakakolwiek płatność po wykonaniu zlecenia zgodnie z zasadami
    sztuki i polskich norm (są naprawdę wystarczająco rygorystyczne !).
    Praca ma zostać zaakceptowana przez rzeczoznawcę (możesz upoważnić go
    do podpisania protokołu odbioru). Każ sobie przygotować przez szefa
    ekipy ugodę, w której podpiszesz mu, że zrzekasz się dalszych roszczeń
    odszkodowawczych pod warunkiem:
    - rzetelnego wykonania usługi w ciągu ... czasu
    - pokrycia kosztów rzeczoznawcy z wynagrodzenia zleceniobiorcy
    - wystawienia gwarancji na wykonane prace (niezależnie od gwarancji
    na okna - jeśli pękną za 2 m-ce z powodu naprężeń to Producent takiej
    usterki nie uzna).

    Jeśli nie - p. pkt 3

    Majstrowi, jak będzie burzył powiedz, że patrząc jak robią i tak nie
    widzisz możliwości, żeby poprawili dobrze, a w związku z tym Ty masz
    czas. Nie zapłacisz ani centa, a będziesz go (OSOBIŚCIE) skarżył z
    powództwa cywilnego (jako konsument). Potrwa to z 3 lata, ale będzie
    Cie do końca życia spłacał...

  • 9. Data: 2004-07-12 09:08:27
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    RAM napisał(a):

    > Witam ,mam problem związany z montażem okien.Jestem własnie po
    > montazu okien w ilosci dwóch sztuk, montaz trwał cztery dni co juz
    > wzbudziło moje podejrzenia co do fachowosci monterów.Zauwazyłem ze

    2 okna = 4 dni?

    ja tez swoich musialem popedzac zeby zmiescili sie w jednym dniu (od
    rana do poznego wieczora) ale tych okien bylo sporo (4 otwory okienne,
    2 z nich bardzo szerokie mieszczace 3 okna).

    nie napisales czy wynajales firme, czy jakas przypadkowa ekipe i na
    jakich zasadach. nie mniej jesli jest spiepszone to nie plac. teraz
    jest boom na wymiane okien (akurat mija z 20-30 lat wiekszosci
    blokowisk) i monterow biora prawie z ulicy. teraz kazdy twierdzi, ze
    potrafi wymienic okno.

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,