PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobing

  • 1. Data: 2003-12-15 07:42:38
    Temat: Mobing
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Moja znajoma zostala 'zwolniona' po ponad 3 latach pracy w 1 firmie na
    zasadzie porozumienia stron (przedstawiono jej do wyboru 2 dokumenty; 1 -
    normalne wypowiedzenie, 2- porozumienie stron z nieco wyzsza odprawa). Sama
    prace jak i zwolnienie przyplacila ciezkim rozstrojem nerwowym. Jako
    najinteligentniejsza osoba w firmie i jedna z najbardziej kompetentnych byla
    wielokrotnie ponizana przez prezesa firmy, który publicznie poddawal w
    watpliwosc jej bardzo wysokie kwalifikacje. Równiez inne kobiety w tej
    firmie, w tym jego osobista asystentka byly podobnie traktowane.

    Pytania:
    Czy sadzicie, ze jest szansa na wytoczenie prezesowi i firmie procesu o
    mobing?
    Czy zmuszenie do podpisania porozumienia stron (ma swiadka) moze tez byc
    podstawa i argumentem?
    Czy leczenie psychiatryczne powinno pomoc w sprawie, czy raczej zaszkodzi?

    Dziekuje z góry za merytoryczne wypowiedzi.

    --
    SQLwysyn

  • 2. Data: 2003-12-15 08:25:53
    Temat: Re: Mobing
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

    Zbyt merytoryczne to to nie będzie, ale...

    > Czy zmuszenie do podpisania porozumienia stron (ma swiadka) moze tez byc
    > podstawa i argumentem?

    Napisales ze dostala wybor, a nie jakies ultimatum?

    A co do świadków, to pamiętaj o tym, żeby nie liczyć zbytnio na świadków,
    którzy cały czas pracują w zakładzie - teraz moga zaklinac się i udwać
    twardych, obiecują ze poprą cię przeciwko prezesowi, ale jak dojdzie co do
    czego, to masa ludzi Ci się wycofa z wiadomych powodów.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia Tobie i znajomej

    Jarek

  • 3. Data: 2003-12-15 08:26:00
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

    > Pytania:
    > Czy sadzicie, ze jest szansa na wytoczenie prezesowi i firmie procesu o
    > mobing?
    Na wytoczenie szanasa jest duza, na wygranie mała..

    > Czy zmuszenie do podpisania porozumienia stron (ma swiadka) moze tez byc
    > podstawa i argumentem?
    Pewnie można, ale czy ta osoba byla swiadkiem zdarzenia , czy chce swiadczyc
    w sadzie przeciwko swojemu prezesowi? Watpie w to, ze jak przyjdzie zeznawac
    to "swiadek" sie nie ulotni.
    > Czy leczenie psychiatryczne powinno pomoc w sprawie, czy raczej zaszkodzi?
    Jesli sparawa sie zacznie, dalsze leczenie z pewnoscia sie przyda. Proponuje
    połozyc laske na palanta...

    slawek

  • 4. Data: 2003-12-15 09:12:16
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Jarek" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zbyt merytoryczne to to nie będzie, ale...

    > Napisales ze dostala wybor, a nie jakies ultimatum?

    Owszem, wybór. Szantaz finansowy w zasadzie. Pamietaj ze przy porozumieniu
    jest to umowa 2 stron a nie jednostronne oswiadczenie woli - jak w
    wypowiedzniu. Dlatego pytam, czy jest sens oskarzac o mobing w takim
    przypadku.

    > A co do świadków, to pamiętaj o tym, żeby nie liczyć zbytnio na świadków,
    > którzy cały czas pracują w zakładzie

    Tu walneli glupote, bo swiadkiem jest osoba równoczesnie zwalniana. Wiec
    bedzie swiadczyc.

    --
    SQLwysyn

  • 5. Data: 2003-12-15 09:14:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Sławek" <s...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli sparawa sie zacznie, dalsze leczenie z pewnoscia sie przyda.
    Proponuje
    > połozyc laske na palanta...

    Owszem, to tez rozpatrywane wyjscie. Sek w tym, ze on tak zwolnil juz
    kilkadziesiat osób eliminujac najlepszych lecz nie lizacych mu tylek.
    Doprowadza firme do upadku - nie jest jego, bo to SA. Ewentualna walka z nim
    to walka o ratowanie pozostalych jeszcze pracowników.

    --
    SQLwysyn

  • 6. Data: 2003-12-15 09:32:57
    Od: "Sławek" <s...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    nim
    > to walka o ratowanie pozostalych jeszcze pracowników.

    Jesli jest tak jak mowisz, to niech sie zbiora poszkodowani i odwrocą
    sytuacje, tzn skonfrontują swoją wiedze na temat szefa i naślą prokuraturę
    na niego. Ktoś kto robi takie rzeczy siedzi w jakims "gównie", to pewne.

  • 7. Data: 2003-12-15 10:02:33
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    SQLwysyn <s...@w...pI> napisał(a):

    > Pytania:
    > Czy sadzicie, ze jest szansa na wytoczenie prezesowi i firmie procesu o
    > mobing?

    W polskim prawie nie ma pojęcia mobbing - o ile wiem, jest tak tylko w
    Szwecji. Więc nie można wytoczyć takiego procesu.

    Polecam adres:

    http://www.knpp.uw.edu.pl/biuletyn/biuletyn/5/mobbin
    g.htm

    > Czy zmuszenie do podpisania porozumienia stron (ma swiadka) moze tez byc
    > podstawa i argumentem?

    Jeśli ta umowa jest zgodna z prawem, to nic się nie da zrobić. To trzeba by
    mieć cudotwórcę-prawnika żeby to podważyć. Świadek dzisiaj mówi to, jutro
    może powiedzieć coś innego.

    > Czy leczenie psychiatryczne powinno pomoc w sprawie, czy raczej zaszkodzi?

    Trzeba by udowodnić, że wyłączną przyczyną jest niezgodne z prawem
    traktowanie w pracy - raczej niemożliwe do udowodnienia. To, że praca jest
    źródłem stresu wszyscy wiedzą.

  • 8. Data: 2003-12-15 13:14:27
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

    Sorki ze sie czepiam, ale w sadzie bedzie jeszcze gorzej... :-)

    > Owszem, wybór. Szantaz finansowy w zasadzie. Pamietaj ze przy porozumieniu
    > jest to umowa 2 stron a nie jednostronne oswiadczenie woli

    Dlaczego szantaz finansowy? Napisales ze "przedstawiono jej do wyboru 2
    dokumenty; 1 -
    normalne wypowiedzenie, 2- porozumienie stron z nieco wyzsza odprawa". Gdzie
    tu jest szantaz?? To jest po prostu oferta, z ktorej mozna skorzystac lub
    nie?

    > Tu walneli glupote, bo swiadkiem jest osoba równoczesnie zwalniana. Wiec
    > bedzie swiadczyc.

    Adwokat pracodawcy powie, ze to proba zemsty za to, ze zostala zwolniona.
    Zastanow sie tez nad tym, że pracownicy tego czlowieka, bedacy jeszcze na
    etacie, moga swiadczyc na jego korzysc.

    Pozdrawiam
    Jarek Dyrkacz

  • 9. Data: 2003-12-15 13:15:58
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

    > sytuacje, tzn skonfrontują swoją wiedze na temat szefa i naślą prokuraturę
    > na niego.

    a nie mozna po prostu przedstawic sprawy udzialowcom Spolki? Jezeli
    rzeczywiscie koles rozklada firme, to ich to powinno zainteresowac w
    pierwszej kolejnosci...

    pzdr.
    Jarek

  • 10. Data: 2003-12-15 14:12:47
    Od: "mangha" <m...@c...pl>

    Działa stowarzyszenie antymobbingowe, Twoja znajoma powinna zwrócić
    się do niego po poradę. Proponuję także koniecznie skonsultować się z
    prawnikiem - prawnicy udzielają bezpłatnych porad w ramach dyżurów
    przy różnych organizacjach (np. kobiecych), przy PIP-ie, przy urzędach
    gmin/miast.

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.