PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy... › Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-04-15 21:48:15
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b7htnp$5ct$1@news.telbank.pl...
    > Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Wybacz ale tym razem nie wiem o czym mówisz, PKB to produkt Krajowy
    Brutto,
    > termin mi znany, ale na znajomości terminu moja wiedza się kończy. :( Więc
    > czy możesz po ludzku? (Z góry dziękuję)

    PKB - sa to wszystkie dobra i uslugi wyprodukowane w ciagu roku, przez
    zadany kraj. Wartosc tego wskaznika jest naprawde w sposob skomplikowany
    wyliczana, poniewaz musi byc brana pod uwage wiele zmiennych, jest potrzebny
    wielu instytucjom, miedzy innymi bankom centralnym aby mogly prognozowac
    przyszly PKB, i okreslac wysokosc zysku emisyjnego(tak aby nie powstala za
    duza inflacja, ani deflacja)

    Stopien redystrybucji PKB
    Tutaj chodzi o to ile pieniedzy przewinelo sie przez panstwowe lapy,
    poczawszy od budzetow gmin, przez agencje, firmy panstwowe i na buzecie
    centralnym skonczywszy. Tam gdzie MUSIMY placic kase(oczywiscie panstwowym
    instytucjom), to jest tak mocno uogulniajac. W Polsce ten wskaznik kreci sie
    wokol 48%, z tego co pamietam, w US chyba 36, a w UK jeszcze niedawno 38%.
    Nie jestem jednak do konca pewny tych danych bo trzaskam je z pamieci(a
    czytalem je ze dwa lata temu), jednak slyszalem ze wskanik ten w UK wzrosl
    do ponad 40%.