PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy... › Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-04-30 06:19:16
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kriegspiel" <v...@k...com> wrote in message
    news:b8n3ct$9pj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Polska szkoła jest do kasacji, skoro tłucze się ludziom do łbów równania z
    > ilomaś niewiadomymi a nie podaje im się na tacy formuł podatkowych!
    > Przecież wiedza podawana w szkołach ma przygotowywać do życia. A
    > przygotowuje? Naprodukowano, z całym szacunkiem, masę programistów a oni
    > się dziwią, że nie mogą znaleźć roboty, skoro jest ich pięć razy tyle, niż
    > stanowisk. LUDZIE! Obudźcie się! To, że nie macie kasy w kieszeni, nie
    > znaczy, że musicie pleść bzdury z głodu!

    Powoli... tez kiedys narzekalam na szkolnictwo. obecnie koncze studia
    inzynierkie (informatyka) i musze Ci powiedziec, ze teraz rozumiem, po co te
    rownania, te slupki i cala reszta... Nie dosc teraz tamta wiedza przydaje mi
    na studiach (ma sie te podstawy -> tu uklon w strone mojej nauczycielki
    matematyki z podstawowki), to jeszcze mam pewne nawyki analizy problemy a
    nie zabierania sie do rozwiazywania go bez astanowienia.

    Zakres przedmiotow jest OK, tylko sposob nauki, troche 'nie tego'.

    > Nieprawdą jest też, że firmy nie łożą kasy w pracowników. Sam wysyłam na
    > kursy, które mnie słono kosztują. Czemu? Bo najlepszymi pracownikami są
    Ci,
    > których brałem jak mieli lat 20, byli młodzi i można było ich kształtować.
    > Ludzie w starszym wieku ok. 30 mają ukształtowane charaktery i nawyki.
    > Zawsze chcą robić po swojemu i z nimi jest trudno.

    Jasne... Bardzo chce Ci wierzyc, ale nie umiem. W KAZDEJ firmie, do ktorej
    pukalam pracodawca bral ludzi z doswiadczeniem (niekoniecznie ze studiami).
    Aha i zeby bylo jasne, na stanowisko programisty bral MEZCZYZN, bo, jak
    wielu twierdzilo, nie beda ryzykowac zatrudniajac kobiete na takim
    stanowisku.

    > I teraz tak:
    > wyobraź sobie, że przychodzę do Ciebie do pracy. Jesteś pracodawcą z krwi
    > kości - nie pracodawcą w sensie jazdy dobrym autem, picia dobrego
    alkoholu,
    > sekretarek robiących laskę, ale w sensie człowieka, który wie, czego chce,
    > zna swoją firmę na wylot i szuka kogoś na konkretne stanowisko. I teraz -
    > żebyś mnie zatrudnił, MUSI ci się opłacać!!!!! Ponieważ JA mam przynosić
    > Twobie zysk - masz dzięki mnie zarabiać.

    Wiesz... ale rozne sa formy oplacalnosci. Jednemu oplaca sie dobry
    fachowiec, po ktorym nie trzeba poprawiac, innemu jakikolwiek pracownik,
    'byle sie dalej krecilo'.

    > Reakapitulując - po obliczeniu wszelkich zusów 48%, podatków dochodowych,
    > podatków od urlopów i innych oraz pensji musi Ci się opłacić. Jak nie
    opłaca
    > się, po co zatrudniać?
    > A sam fakt, że Ty skończyłeś studia informatyczne? Wybacz, ale CO TO KOGO
    > OBCHODZI???????????

    No wiesz... jednak chyba obchodzi, skoro w wymaganiach pracodawcy pisza:
    'wyksztalcenie wyzsze'.

    > Czemu np. Ty jako pracodawca masz mmnie zatrudnić tylko dlatego, że ja coś
    > umiem? Są miliony takich, co coś umieją....

    Wlasnie... i na jakiej zasadzie taki pracodawca wybiera sposrod milionow
    'tego' jednego??

    > Nie róznisz się więc w rozumowaniu absolutnie od górnika, pielegniarki i
    > innych, którzy przyjmują postawę JESTEm = NALEŻY MI SIĘ.

    Ze tak powiem, to zupelnie naturalne podejscie do zycia. Trzeba z nim umiec
    walczyc :)

    > Skoro mamy kapitalizm, to niech zmienią te pielęgniarki i górnicy zawód.
    > Przeciętny Amerykanin przebranżawia się w życiu SIEDEM RAZY. Wiedziałeś o
    > tym?

    Ja slyszalam, ze 3 razy.

    I sama sie przebranzowilam - z psychologa klinicznego na informatyka...

    Kania
    GG: 299238