PracaGrupypl.praca.dyskusje › Matomsoft = oszusci! (dlugie)

  • 1. Data: 2004-11-30 17:12:57
    Temat: Matomsoft = oszusci! (dlugie)
    Od: pid <pidipius_bez_spamu_@_nie_spamujemy_yahoo.com>

    Uwaga na oszustow!

    Miesiac temu odpowiedzialem na ogloszenie firmy AdaHandel z Wroclawia
    (http://praca.pl/article/local/1131463.html).
    Chodzilo o prace zdalna w charakterze programisty.
    Napisalem na prosbe czlowieka, ktory przedstawil sie jako
    Adam Waligora 3 programy - w ramachach testow - zajelo mi to kilka dni
    pracy.
    Wyslalem dwa z nich z prosba o wstepna ocene itd.
    Po kilku dniach ciszy zrobilem sie podejrzliwy i sprawdzielm dokladnie
    maila, ktorego od tego pana otrzymalem.
    Po traceroute okazalo sie, ze to zostalo wyslane z okolic poznania:
    ain50.internetdsl.tpnet.pl
    Zaczalem drazyc dalej i namierzylem te firme.
    To matomsoft (www.matomsoft.pl) a jej wlascicielami sa
    Tomasz Wojtkowiak, tel. kom. 0-608 059-948
    e-mail: t...@e...pl lub i...@m...pl
    oraz
    Marek Wojtkowiak, tel. kom. 0-602 488-172
    e-mail: m...@e...pl
    Sprawdzilem tez, ze firma AdaHandel nie istnieje, a wszystkie dane
    zostaly zmyslone. Na przyklad numer telefonu podany w ogloszeniu nalezal
    do zupelnie innej firmy.
    Napisalem maila do tego pana, ze cos tu nie gra. Ten zaczal sie
    tlumaczyc, cytuje:
    <<
    Miałem zamiar kogość zatrudnić na opisanych zasadach, ale tak jak
    pisałem wcześniej zrobili mnie w hu...
    <<
    Wystraszony zaproponowal mi zaplate za moja prace, wspomne tylko, ze
    do dzisiaj nic nie dostalem, ale to inna sprawa.
    W miedzyczasie jeszcze ten czlowiek zaczal sie przyznawac do tego jak
    sie nazywa naprawde...
    Ciekaw jestem kogo jeszcze probowali naciagnac.
    W kazdym razie znalazlem jeszcze 2 inne ogloszenia:
    http://praca.pl/article/local/1125385.html
    http://praca.pl/article/local/1125034.html

    Dla mnie to bylo ewidentne 'darmowe' zlecenie.
    Pan oszust zazyczyl sobie oczywiscie takze zrodla i pelna dokumentacje
    do kodu zrodlowego.

    Ku przestrodze.

    --
    -=-=-=-=-=-=-=-=-
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-30 18:05:03
    Temat: Re: Matomsoft = oszusci! (dlugie)
    Od: "jaQbek" <a...@n...koncu.postu>

    > Sprawdzilem tez, ze firma AdaHandel nie istnieje, a wszystkie dane
    > zostaly zmyslone. Na przyklad numer telefonu podany w ogloszeniu nalezal
    > do zupelnie innej firmy.
    Kod pocztowy tez mi wygląda na zmyślony. Przynajmniej ulica taka we
    Wrocławiu jest, no ale Długa to często spotykana nazwa. Ale adres raczej nie
    wskazuje na siedzibe firmy

    Zgłosiłes to gdzie trzeba ?

  • 3. Data: 2004-11-30 18:06:10
    Od: "jaQbek" <a...@n...koncu.postu>

    A nie zastanowił Cię adres e-mail firmy w postaci x...@w...pl
    --
    j...@p...onet.WYTNIJTO.pl

  • 4. Data: 2004-11-30 18:22:25
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > A nie zastanowił Cię adres e-mail firmy w postaci x...@w...pl
    > --
    no mialem to napisac:) ten adres to podejrzany strasznie!nawet bym nie
    myslal odpowiadac na taki...
    pzdr

  • 5. Data: 2004-11-30 18:23:25
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > Ku przestrodze.

    dzwon do faceta i go postrasz sadem i policja! :)

  • 6. Data: 2004-11-30 19:47:10
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "pid" <pidipius_bez_spamu_@_nie_spamujemy_yahoo.com> napisał w
    wiadomości news:coi9mm$1eh$1@opal.futuro.pl...

    > Adam Waligora 3 programy - w ramachach testow - zajelo mi to kilka dni

    Dobry jestes. Mnie sie do dzisiaj wydawalo ze w trzy dni to mozna czasami
    program przetestowac.

    > Wyslalem dwa z nich z prosba o wstepna ocene itd.

    I wszyscy wspolczuja. I nikt nie opieprza, ze takie dzialania to psucie
    rynku.

    I nie bierz tego osobiscie :-)

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Jestem za wprowadzeniem obowiazku korzystania przez administracje z
    bezplatnego oprogramowania. Ale pod warunkiem wprowadzenia obowiazku
    korzystania z bezplatnego sprzetu. No moze takiego, ktorego koszt zakupu
    nie przekracza kosztow surowcow potrzebnych do jego wytworzenia.

  • 7. Data: 2004-11-30 19:53:55
    Od: pid <pidipius_bez_spamu_@_nie_spamujemy_yahoo.com>

    A co ja moge zdalnie zrobic...

    Psucie rynku... Nie moge sie nie zgodzic,
    ale jak sie ma rodzine na utrzymaniu to
    sa inne priorytety...

    Co mozna im zrobic?

    --
    -=-=-=-=-=-=-=-=-
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-11-30 20:02:42
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    jaQbek wrote:

    > Kod pocztowy tez mi wygląda na zmyślony. Przynajmniej ulica taka we
    > Wrocławiu jest, no ale Długa to często spotykana nazwa. Ale adres raczej nie
    > wskazuje na siedzibe firmy

    uwazasz tak, bo wiesz ze przy ul. dlugiej raczej nie ma budynku
    z wieloma lokalami, czy masz ogolnie przeswiadczenie, ze firma
    nie moze miec siedziby np. w mieszkaniu w kamienicy??

    adas;

  • 9. Data: 2004-11-30 21:04:12
    Od: "Anna Pawleta" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dla mnie to bylo ewidentne 'darmowe' zlecenie.
    > Pan oszust zazyczyl sobie oczywiscie takze zrodla i pelna dokumentacje do

    Witaj

    Nie jestes sam. Ja tez znalazlam to ogoloszenie i odpowiedzialam na nie.
    Odpowiedzieli mi tak:

    "Firma AdaHandel S.J. istnieje od 15 lat, glowna branza to hurtownie
    artykulow spozywczych i przemyslowych dla malych i srednich sklepow.

    W pierwszym etapie bedzie potrzeba zmodyfikowania programow do nowych
    przepisow.

    Nastepnie napisanie kilku zaleglych programow.

    Firma przewiduje rowniez sprzedaz opracowanych przez nas programow do innych
    firm.

    Warunki wspolpracy:

    W okresie probnym umowa o dzielo, czas 2 miesiące. Platne ok. 2000 zł brutto
    za miesiac.

    Po tym okresie bedzie podpisana umowa o prace na czas nieokreslony.

    Wynagrodzenie podstawowe to 2500 zł brutto + premia

    W celu dokladnego sprawdzenia Pana umiejetnosci prosimy o wykonanie czterech
    prostych programow. Programy trzeba wykonać w 7 dni od daty dostarczenia
    emaila. Poprawnie wykonane i terminowo programy gwarantuja podpisanie umowy
    z nami.

    Zadanie testowe 1

    "Program do archiwizacji i dearchiwizacji danych format zip"

    . W oknie glownym ma byc lista plikow i katalogow.

    . Kompresja wybranego pliku i katalogu

    . Dekompresja i weryfikacja wybranego pliku zip

    . Mozna korzystac z biblioteki ZipArchive lub Zlib

    Zadanie testowe 2

    "Prosty program typu CRM"

    . Lista kontrahentow

    . Z tabela kontrahenci ma byc powiązana tabela notatki, wiele notatek
    to jednego kontrahenta

    . Z tabela kontrahenci ma byc powiazana tabela kontakty/spotkania,
    wiele kontaktow/spotkan z jednym kontrahentem

    . Wydruk lista kontrahentow, wydruk kontrahenta z jego tabelami
    notatek i spotkan

    . Szukanie proste i zawansowane

    Zadanie testowe 3

    "Prosta baza danych dokumentow MS-OFFICA"

    . Tabela dokumentow

    . Edycja ma dokumentow ma byc przy pomocy TOleContainer

    . Wydruk listy dokumentow

    . Historia zmian dokumentu

    Programy maja byc napisane w Borland C++ Builder 6.0 Profesional lub Borland
    Delphi 6.0 Profesional. Nie wolno korzystac z żadnych niestandardowych
    kontrolek VCL. Baza danych to MySQL lub Interbase/Firebird i komponent
    dbExpress.

    Nalezy przeslac plik exe, kod zrodlowy, skrypt do bazy danych oraz
    dokumentacje w pliku doc.

    Pozdrawiam

    Adam Waligora"

    Zachecona cudownym mailikim powidzialam mezulkowi ze chyba mam dla niego
    robote. Napisal dwa pierwsze programy wyslal kolesiom i odpowiedzi nie
    ma!.Potem oczywiscie pokapowalam o co biega. Ehh ludzka naiwnosci...

    Ania

  • 10. Data: 2004-11-30 21:25:06
    Od: "exe the cute" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:coiim6$730$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > program przetestowac.

    > I wszyscy wspolczuja. I nikt nie opieprza, ze takie dzialania to psucie

    Buhaha. Ja też tam napisałem, 2 programy! W 2 dni.
    Psucie rynku. Weź się chłopie obudź, a nie gadaj bzdur.
    Program sprawdzający ogólną wiedzę taki jak te które były do napisania, nie
    wymaga testowania,
    bo on jest tylko po to, żeb ew. przyszły pracodawca mógł stwierdzić na ile
    znasz dany język!
    Ten program w praktyce... nie ma służyć do niczego. Kto powiedział że ten
    program będzie w ogóle uruchomiony? Czasem wystarczy przeglądnąć źródła.
    Tester się znałazł ;-D

    A co do tych oszustów, może zasypać ich spamem?
    p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl
    p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl
    p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl
    p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl p...@w...pl