PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - prosba o porade

  • 1. Data: 2004-11-30 16:52:28
    Temat: Informatyk - prosba o porade
    Od: "Marcin" <k...@g...pl>

    Chcialem sie Was poradzic.

    Skonczylem 5 lat informatyki na UW (absolutorium), ale bez magisterki. Moj
    problem polega na tym, ze ze wzgledow osobistych (choroba zony) nastawiam
    sie na prace w domu tzn. od czasu do czasu dojezdzam do firmy, ale nie moge
    sie umawiac na pelna dyspozycyjnosc w biurze, moge tylko byc dyspozycyjny w
    godzinach pracy ale w domu.

    szukam pracy jako programista - projektant systemow klient - serwer pod
    linuxem i wlasciwie mam tu problem. bylem na wielu rozmowach, firmy byly
    zainteresowane wspolpraca, ale niestety wszystko sie rozbijalo o ta niepelna
    dyspozycyjnosc. dlatego teraz dzialam samodzielnie, robiac zlecenia dla
    roznych firm jako freelancer.

    Nie jest to do konca dobre, bo pare razy sie nacialem na ludzi nieuczciwych,
    a takze to ze slabe mam mozliwosci specjalizowania sie, przez co zderzam sie
    z konkurencja robiona przez roznych pseudospecjalistow.
    czy mozecie mi cos doradzic ? czy istnieje jakas inna sensowna droga w moim
    przypadku ? mysle sobie i mam nadzieje, ze to 'tylko' kwestia nawiazania
    kontaktow z odpowiednimi ludzmi z odpowiednich firm, co nie jest jak do tej
    pory moja mocna strona.

    Pozdrawiam.
    MB

  • 2. Data: 2004-12-01 17:02:58
    Temat: Re: Informatyk - prosba o porade
    Od: "nomind" <m...@k...com>

    Użytkownik "Marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chcialem sie Was poradzic.
    >
    > Skonczylem 5 lat informatyki na UW (absolutorium), ale bez magisterki.
    [..]
> [...]
    > przypadku ? mysle sobie i mam nadzieje, ze to 'tylko' kwestia nawiazania
    > kontaktow z odpowiednimi ludzmi z odpowiednich firm, co nie jest jak do

    Czesc,
    Ja bym Ci radzil zebrac paru znajomych z branzy (pewnie Ci ich nie
    brakuje po studiach na Informie) i sprobowac rozkrecic cos w zespole. Na
    poczatek proponuje nadal freelancerskie zlecenia, z tym ze masz mozliwosc
    specjalizacji (podzial zadan). W dalszej perspektywie rejestracja
    dzialalnosci gosp. Ja tak wlasnie zrobilem i powoli sie rozkrecamy. W
    wiekszosci nadal studiujemy (Informa i pokrewne kierunki). Mysle ze plusow
    w porownaniu z dzialnoscia w pojedynke jest bardzo duzo. Na pewno wzrosnie
    Ci ilosc zlecen, kontaktow, minusem jest koniecznosc dzielenia sie
    dochodami :).

    Co do pseudokonkurencji i nieuczciowsci zleceniodawcow to takze mamy juz
    duze doswiadczenie. To chyba niestety jest standardem w naszym pieknym
    kraju:( (firmy zagraniczne sa o niebo uczciwszymi kontrahentami).
    Wspolczuje i zycze powodzenia.

    --
    tomek
    gg: 590961