PracaGrupypl.praca.dyskusjeMatomsoft = oszusci! (dlugie) › Matomsoft = oszusci! (dlugie)
    From: pid <pidipius_bez_spamu_@_nie_spamujemy_yahoo.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Matomsoft = oszusci! (dlugie)
    Date: Tue, 30 Nov 2004 18:12:57 +0100

    Uwaga na oszustow!

    Miesiac temu odpowiedzialem na ogloszenie firmy AdaHandel z Wroclawia
    (http://praca.pl/article/local/1131463.html).
    Chodzilo o prace zdalna w charakterze programisty.
    Napisalem na prosbe czlowieka, ktory przedstawil sie jako
    Adam Waligora 3 programy - w ramachach testow - zajelo mi to kilka dni
    pracy.
    Wyslalem dwa z nich z prosba o wstepna ocene itd.
    Po kilku dniach ciszy zrobilem sie podejrzliwy i sprawdzielm dokladnie
    maila, ktorego od tego pana otrzymalem.
    Po traceroute okazalo sie, ze to zostalo wyslane z okolic poznania:
    ain50.internetdsl.tpnet.pl
    Zaczalem drazyc dalej i namierzylem te firme.
    To matomsoft (www.matomsoft.pl) a jej wlascicielami sa
    Tomasz Wojtkowiak, tel. kom. 0-608 059-948
    e-mail: t...@e...pl lub i...@m...pl
    oraz
    Marek Wojtkowiak, tel. kom. 0-602 488-172
    e-mail: m...@e...pl
    Sprawdzilem tez, ze firma AdaHandel nie istnieje, a wszystkie dane
    zostaly zmyslone. Na przyklad numer telefonu podany w ogloszeniu nalezal
    do zupelnie innej firmy.
    Napisalem maila do tego pana, ze cos tu nie gra. Ten zaczal sie
    tlumaczyc, cytuje:
    <<
    Miałem zamiar kogość zatrudnić na opisanych zasadach, ale tak jak
    pisałem wcześniej zrobili mnie w hu...
    <<
    Wystraszony zaproponowal mi zaplate za moja prace, wspomne tylko, ze
    do dzisiaj nic nie dostalem, ale to inna sprawa.
    W miedzyczasie jeszcze ten czlowiek zaczal sie przyznawac do tego jak
    sie nazywa naprawde...
    Ciekaw jestem kogo jeszcze probowali naciagnac.
    W kazdym razie znalazlem jeszcze 2 inne ogloszenia:
    http://praca.pl/article/local/1125385.html
    http://praca.pl/article/local/1125034.html

    Dla mnie to bylo ewidentne 'darmowe' zlecenie.
    Pan oszust zazyczyl sobie oczywiscie takze zrodla i pelna dokumentacje
    do kodu zrodlowego.

    Ku przestrodze.

    --
    Pozdrawiam