PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"

  • 11. Data: 2004-01-15 16:37:26
    Temat: Re: Mam pomysl ale jak nie dac sie "wykolowac"
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bu6eks$cd0$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > to moze pracownikom placic za samo przychodzenie do pracy - a za wykonanie
    > kazdej czynnosci dodatkowo?
    >
    > Pozdrawiam

    To nie taka znow abstrakcja.
    Nie wiem czy miales okazje obserwowac jakas upadajaca firme starej daty.
    Roboty nie ma, wszyscy sie opieprzaja, ale na pensje pieniadze sa (kosztem
    np. dostawcow).
    Kiedy trzeba cos zrobic to kazdy pyta dlaczego ja a nie kolega a skoro juz
    ja to za dodatkowa kase.
    Dotyczy to rowniez np. reklamacji, poprawek tego, co sie spieprzylo.
    Zeby wyjsc z dolka to firma powinna ciac koszty i zwiekszac efektywnosc, ale
    jak to robic skoro ludzie przyzwyczajeni, ze pensja nalezy sie za nic.

    P.S. Jestem technicznym a nie ekonomista i nie sa to obserwacje z ubieglej
    epoki.

  • 12. Data: 2004-01-15 16:38:49
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > to moze pracownikom placic za samo przychodzenie do pracy - a za wykonanie
    > kazdej czynnosci dodatkowo?

    Tobie raczej nikt takiego pomysłu nie ujawni. Denerwuje cię roszczeniowe
    podejście
    pracowników, a jakie ty reprezentujesz?

    Dlaczego tak cię boli, że ktoś chce zadbać o swój interes?
    Ktoś w wolnych chwilach wymyślił świetny pomysł na zwielokrotnienie
    dochodów właścieciela firmy, a wg. takich "byznesmenów"
    bezczelnością jest żądać za to coś w zamian!

    Lepiej za darmo udostępnić - niech sobie kupią właściciele drugiego
    mercedesa.
    Pracownikom zostawiają satysfakcję i pouczenie jaką to łaskę im
    wyświadczają,
    że dają pracę, a czynności dodatkowe mogą wykonywać za darmo na chwałę
    firmie.

    Yonnie

  • 13. Data: 2004-01-15 16:45:21
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "gasper" <g...@p...com> ihn
    news:bu6eks$cd0$1@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.praca.dyskusje

    > to moze pracownikom placic za samo przychodzenie do pracy - a za
    > wykonanie kazdej czynnosci dodatkowo?

    Płacić za to, co mają w umowie o pracę i co mają robić z pełnym
    zaangażowaniem. Jeżeli w umowie mają również klauzulę dotyczącą
    przekazywania pomysłów racjonalizatorskich, to niech to robią w
    ramach umowy. Jeżeli niczego takiego tam nie ma, to od kiedy
    pracownik ma mysleć za szefa firmy? Zadaje się, że to szef
    zarządza interesem, a nie pracownicy, nieprawdaż?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 14. Data: 2004-01-15 17:33:57
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    > Dlaczego tak cię boli, że ktoś chce zadbać o swój interes?

    bo w godzinach pracy ma dbać o mój interes

    > Ktoś w wolnych chwilach wymyślił świetny pomysł na zwielokrotnienie
    > dochodów właścieciela firmy, a wg. takich "byznesmenów"
    > bezczelnością jest żądać za to coś w zamian!

    to zależy - jeśli ktoś jest kierownikiem działu sprzedaży to ten pomysł jest
    jego obowiązkiem -
    jeśli natomiast przyjdzie magazynier z czymś rewelacyjnym to zupełnie inna
    sprawa

    > Lepiej za darmo udostępnić - niech sobie kupią właściciele drugiego
    > mercedesa.

    nie mówie za darmo

    > Pracownikom zostawiają satysfakcję i pouczenie jaką to łaskę im
    > wyświadczają,
    > że dają pracę, a czynności dodatkowe mogą wykonywać za darmo na chwałę
    > firmie.

    takie czasy....

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-01-15 17:37:24
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba nie ma nic w tym złego, że pracownik chce coś dla siebie
    > w zaminan za dobry pomysł, który zwielokrotni dochody firmy.
    > To jest podejście biznesowe. Oczekiwanie na premie lub dobre słowo
    > od szefa to frajerstwo - najczęściej kończy sie poklepaniem po plecach.

    Jak sie ma taki pomysl to sie zaklada wlasna firme.

    zlotowki jak liscie na wietrze czereda unosza sie cala
    garsciami pakujesz je w kieszen, a reszte taczkami w PKO

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 16. Data: 2004-01-15 17:55:21
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    > nie wiem jak jest u Ciebie w pracy ale u mnie ujawnienie takiej innowacji
    > jest obowiązkiem pracownika a nie jego łaską

    To nie do konca tak jest jesli juz uogolniac.Dla mnie jako HRowca wina lezy
    glownie po stronie pracodawcy. Chociaz zdecydowanie nie podba mi sie
    zapytanie Praisera, to jednak przyczyna pewnie lezy gdzies indziej. Nie
    nakazesz nigdy pracownikowi ujawniania innowacji z definicji. Jesli
    twierdzisz, ze tak jest, to zyjesz w iluzji. Mozna jednak pracownika sklonic
    do ich poszukiwania, ujawniania i wdrazania, ale zeby taka sytuacja miala
    miejsce, musza byc do tego zmotywowani:
    - poczuciem bezpieczenstwa
    - wlansnym polem decyzyjnosci i samodzielnosci
    - czynnikami finanansowymi proporcjonalnymi do generowanych
    zyskow/oszczednosci
    - innymi czynnikami pozafinansowymi, wspierajaca kultura firmy

    Jesli Praiserowi przyszla do glowy mysl o zabezpieczeniu sie, to znaczy ze
    pracuje w firmie, gdzie calkiem byc moze sytuacja nie sprzyja innowacjnosci
    i pracy dla wspolnego dobra. To czesta sytuacja.

    Z drugiej strony nawet przy sprzyjajacych warunkach sa ludzie, ktozy po
    prostu mają zyłke kretacza, wiec znow wina lezy po stronie pracodawcy, ze
    albo nie umie/nie chce tego zminic (lub nie widzi takiej potrzeby) lub ma
    zla polityke rekrutacyjna i przyjmuje lub pozstawia takich ludzi w swojej
    organizacji....

    Tak czy inaczej sprawa sproadza sie do zarządzania HRem w sposob daleko
    wykraczajacy poza kwestie placowe. Jest w sumie latwa do rozwiazania, ale
    wymaga wiedzy, nakladow, czasu i chceci. No i oczywiscie konieczna jest
    swiadomosc szefow, ze naklad poczyniony na tym polu zwroci csie chocby
    wlasnie na przykladzie zaproponowanych innowacji.

  • 17. Data: 2004-01-15 20:59:38
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "A.B." <b...@k...onet.pl> wrote in message
    > Kiedy trzeba cos zrobic to kazdy pyta dlaczego ja a nie kolega a skoro juz
    > ja to za dodatkowa kase.
    > Dotyczy to rowniez np. reklamacji, poprawek tego, co sie spieprzylo.

    Pensja nalezy sie za ustalone obowiazki. A zglaszanie innowacji obowiazkiem
    wg mnie nie jest. W cywilizowanym panstwie mozesz bez watpliwosci zglaszac
    swoje pomysly bedac pewnym, ze jesli sie powioda zostaniesz odpowiednio
    doceniony. W PL niekoniecznie, stad uwazam za uzasadnione pytania autora
    watku.
    Inna sprawa, ze jesli pomysl nie wypali, to moze byc nieciekawie.
    Ale kto nie ryzykuje ten nie jedzie !!!

    Pozdro
    GreG

  • 18. Data: 2004-01-15 21:01:43
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Yonnie" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wyświadczają,
    > że dają pracę, a czynności dodatkowe mogą wykonywać za darmo na chwałę

    Haaaa! A jednak. Vide moj post "Moje zdanie o rynku pracy w PL", w ktorym
    okazuje sie, jest sporo racji, a jednak odpowiedzieli sami inaczej
    myslacy...

    GreG

  • 19. Data: 2004-01-15 21:10:44
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "gasper" <g...@p...com> wrote in message

    > bo w godzinach pracy ma dbać o mój interes

    Niezupelnie. Ma wykonywac swoje obowiazki i za taki zakres pracy
    ma placone. Inna sprawa, ze jesli do obowiazkow pracownika nalezy
    "dbanie o jego interes" (copywriter, manager produktu, i chyba kazde
    kierownicze stanowisko).

    GreG

  • 20. Data: 2004-01-15 21:13:18
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message

    > Jak sie ma taki pomysl to sie zaklada wlasna firme.

    To zaloz firme z jednym dobrym pomyslem, a bez funduszy na
    inwestycje, bez logistyki, bez stalych odbiorcow itd.

    W biznesie trzeba sie laczyc na zdrowych zasadach, a nie dzielic
    takich zasad unikajac.

    GreG