PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile można dorobić na zasiłku?

  • 1. Data: 2004-01-15 11:50:01
    Temat: Ile można dorobić na zasiłku?
    Od: "mangha" <m...@c...pl>

    Mam pytanie - czy osoba pobierająca zasiłek może, nie tracąc zasiłku,
    otrzymać wynagrodzenie z tytułu umowy o dzieło? Jeśli tak, to do
    jakiej wysokości?

    --
    mangha

    Might as well go for a soda, done with your bones so done with the
    knives
    It's a good old time if you don't mind the smell and don't mind the
    flies!

  • 2. Data: 2004-01-15 11:51:08
    Temat: Re: Ile można dorobić na zasiłku?
    Od: "pyton" <p...@g...pl>

    > Mam pytanie - czy osoba pobierająca zasiłek może, nie tracąc zasiłku,
    > otrzymać wynagrodzenie z tytułu umowy o dzieło?

    nie
    pyton

  • 3. Data: 2004-01-15 12:16:39
    Temat: Odp: Ile można dorobić na zasiłku?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Użytkownik pyton <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bu5uuj$fcb$...@a...news.tpi.pl...

    > nie
    > pyton

    w przypadku podpisania jakiejkolwiek umowy masz obowiązek w ciągu 5 dni
    zgłosic ten fakt do UP- automatycznie przestajesz być osobą bezrobotną więc
    i zasiłek ...bye bye

    Leo

  • 4. Data: 2004-01-15 21:32:34
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    nie można nic zarobić, jeśli jest się na zasiłku, bo inaczej go stracisz

  • 5. Data: 2004-01-15 23:31:11
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Monika wrote:
    > nie można nic zarobić, jeśli jest się na zasiłku, bo inaczej go stracisz
    a ja zawsze myslalem ze jest dokladnie odwrotnie....
    ze nie mozna pobierac zasilku jezeli sie zarabia.

    tak sie tylko czepiam. jestem z tych co uwazaja ze syn jest podobny do
    ojca, a nie ojciec do syna.

    marcin

  • 6. Data: 2004-01-16 00:15:49
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisał w wiadomości news:bu74bn$1l6$1@news.onet.pl...
    > a ja zawsze myslalem ze jest dokladnie odwrotnie....
    > ze nie mozna pobierac zasilku jezeli sie zarabia.
    >
    > tak sie tylko czepiam. jestem z tych co uwazaja ze syn jest podobny do
    > ojca, a nie ojciec do syna.

    Zalezy co uwazasz za zarabianie?
    Jesli status bezrobotnego uniemozliwia skorzystanie z legalnej mozliwosci
    zarobienia przykladowo 200 czy 300 zl raz na dwa czy trzy miesiace, to cos
    tu jest nie w porzadku.
    Bezrobotny nie ma prawa skorzystac z takiej mozliwosci, bo straci status
    bezrobotnego, mimo, ze taka przykladowa suma nie jest w zadnym przypadku
    jego zrodlem utrzymania.
    Kiedys byly jakies symboliczne kwoty, ktore mozna bylo zglosic do UP, nie
    tracac statusu bezrobotnego.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > marcin

    ---

  • 7. Data: 2004-01-16 01:52:48
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    krzysztofsf wrote:
    > zarobienia przykladowo 200 czy 300 zl raz na dwa czy trzy miesiace, to cos
    > tu jest nie w porzadku.
    w pewnym senise masz racje. ale wprowadzenie takiego zapisu, ze np.
    bezrobotny moze zarobic nie wiecej niz 200 zl miesiecznie, spowodowaloby
    ze szara strefa uroslaby ogromnie.
    coz prostrzego niz zamiast placic pracownikowi 1000 zl zwolnic go,
    poslac po zasilek, podpisac umowe na 199 zl miesiecznie i dokladac pod
    stolem czysty, nieobciazony zusem, podatkiem, ani niczym w tym stylu
    1000 zl?
    pracodawca oszczedza na oko 40%, pracownik dostaje 40% wiecej
    proste?

    marcin

  • 8. Data: 2004-01-16 02:48:51
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    w pewnym senise masz racje. ale wprowadzenie takiego zapisu, ze np.
    bezrobotny moze zarobic nie wiecej niz 200 zl miesiecznie, spowodowaloby
    coz prostszego niz zamiast placic pracownikowi 1000 zl zwolnic go,
    poslac po zasilek, podpisac umowe na 199 zl miesiecznie i dokladac pod
    stolem czysty, nieobciazony zusem, podatkiem, ani niczym w tym stylu
    1000 zl?
    pracodawca oszczedza na oko 40%, pracownik dostaje tez okolo 40% wiecej.
    proste?

    marcin

  • 9. Data: 2004-01-16 07:50:44
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisal w wiadomosci news:bu7fu2$2g0$2@news.onet.pl...
> [...]
    > 1000 zl?
    > pracodawca oszczedza na oko 40%, pracownik dostaje tez okolo 40% wiecej.

    Dalej pozostaje to praca na czarno i nie widze specjalnej roznicy z
    zatrudnieniem calkiem nielegalnym.
    natomiast obecne rozwiazania wykluczaja legalne rozwiazanie z typowych zajec
    dorywczych, okazjonalnych. Bezrobotny nie chcac utracic prawa do zasilku lub
    statusu bezrobotnego, nie ma prawa nawet rozniesc ulotek reklamowych, ani
    przebrac sie za hobbita i przez 3 dni zachecac ludzi do obejrzenia seansu
    spacerujac przed kinem.
    Potem czytasz zbulwersowane posty "pracodawcow", ze "bezrobotnym nie chce
    sie pracowac", mimo, ze dotyczy to sytuacji w ktorych oferuja np. prace
    czysto prowizyjne, bez gwarancj osiagniecia jakis konkretnych kwot.
    Bezrobotni, specjalisci w innych branzach,bedacy przewaznie kiepskimi
    handlowcami (bo dobrzy handlowcy i akwizytorzy maja prace i zmieniaja ja bez
    trudu)
    boja sie wchodzic w takie uklady, aby nie stracic nawet tych niklych
    zabezpieczen zwiazanych z byciem zarejestrowanym bezrobotnym nawet bez
    zasilku, chociazby w postaci ubezpieczenia chorobowego lub korzysci dla
    "normalnego pracodawcy" decydujacego sie na zatrudnienie zarejestrowanego
    bezrobotnego.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > marcin

    ---

  • 10. Data: 2004-01-16 10:31:21
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > 1000 zl?
    > pracodawca oszczedza na oko 40%, pracownik dostaje tez okolo 40% wiecej.

    Raczej skonczylo by sie na tym, iz pracodawca zwalnialby pracownika, posylal
    na zasilek - a potem jedynie placil te legalne 200 zl na umowe o dzielo - i
    nic wiecej - zadnych pod stolem - przeciez pracownik zasilek dostal - czyli
    jakies 400 zl + 200 zl od pracodawcy to w sam raz:)
    Rozwiazanie to spowodowaloby kolejna obnizke proponowanych pensji

    pozdr
    Krzysiek