PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wydajem mi się, że to kłamstwo

  • 1. Data: 2004-01-15 10:58:56
    Temat: Wydajem mi się, że to kłamstwo
    Od: "Łukasz Kiljański" <l...@v...neostrada.pl>

    Witam grupowiczów

    Pracuję w pewnej firmie już ponad rok i mam umowę na czas nieokreślony. I
    moje pytanie brzmi teraz. Ile urlopu należy mi się w tym roku (a dokładnie w
    styczniu)? Wydaje mi się że po przepracowanym roku w firmie należy mi się
    urlop w pełnym wymiarze a nie tylko 1/12 jak mi tłumaczą. Ja rozumuję to
    prawo w ten sposób, że 1/12 nalezałaby mi się w nowej firmie jakbym ją teraz
    zmienił, gdyż musiałbym nabyć praw do pełnego urlopu. Dlatego co miesiąc
    przysługuje mi ta 1/12.

    Czy to jest dobre rozumowanie, czy firma po prostu stwarza mi problem.

  • 2. Data: 2004-01-15 14:03:30
    Temat: Re: Wydajem mi się, że to kłamstwo
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kiljański" <l...@v...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:bu5rq6$qk6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    teraz
    > zmienił, gdyż musiałbym nabyć praw do pełnego urlopu. Dlatego co miesiąc

    Mówią Ci prawdę. Faktycznie - należy Ci się urlop tylko za miesiące
    przepracowane. Ale, o ile się nie mylę, nie jest to 1/12. Przy 26 dniach
    urlopu za pracę w styczniu należą się 3 dni bodajże.

    M.

  • 3. Data: 2004-01-15 14:54:56
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmienił, gdyż musiałbym nabyć praw do pełnego urlopu. Dlatego co miesiąc

    Wg mnie dobrze myśłisz - urlop za miesiące przepracowane, a skoro pracujesz
    ponad rok, to należy Ci się pełen urlop 20 albo 26 dni, zależy od łącznego
    stażu pracy. Ułamki są ważne, gdy zaczynasz, obecnie kodeks zmieniono tak (o
    ile dobrze pamiętam), że nabywasz prawo już po miesiącu pracy w wymiarze 1/12
    urlopu, a nie jak wcześniej po pól roku w wymiarze 6/12.

  • 4. Data: 2004-01-15 17:40:18
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    1/12
    > urlopu, a nie jak wcześniej po pól roku w wymiarze 6/12.

    Masz rację, tak jest.

  • 5. Data: 2004-01-15 21:17:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 15 Jan 2004 11:58:56 +0100, "Łukasz Kiljański"
    <l...@v...neostrada.pl> zakodował:

    >Pracuję w pewnej firmie już ponad rok i mam umowę na czas nieokreślony. I

    A kiedy dokładnie skończyłeś rok pracy na umowę o pracę?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775