PracaGrupypl.praca.dyskusjeMala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow › Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Date: Sat, 22 Nov 2003 03:07:07 +0100

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bpmahf$hf2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Problem polega na tym, ze praktyka daje sie latwiej zweryfikowac niz
    > "otwartosc umyslu".

    I to jest problem większy dla pracodawców niż dla tych kilku nierozpoznanych
    orłów którzy giną w masie średniaków. Premiowanie średniactwa jest dość
    charakterystyczne, inaczej sie nie da? Zbyt wielki nacisk na praktykę ma w
    sumie negatywne konsekwencje. Popatrz na oferty zagraniczniaków. Sa całkiem
    inne...
    BTW. Widziałeś, kto zdobył tytuł najbardziej inowacyjnej firmy 2003?

    > Argument jest jeden - stres jest duzym dyskomfortem dla czlowieka,
    > ale ma jedna zalete - nakreca do dzialania. Oczywiscie nie wszystkich.

    Rozumiem, ze stresujesz kandydata chcąc wydobyć z niego w czasie procedury
    aplikacyjnej wyzszą wydajnośc niż zwykle. Jednym słowem działasz na jego
    korzyść.

    > jest za malo - to by byla manipulacja. Wyrecza mnie rzeczywistosc,
    > dajaca tyle stresu, ze starcza dla wszystkich i jeszcze zostaje.

    Są dwie szkoły wymieniania żarówek. Jedna robić to po przepaleniu, druga po
    upływie normatywnej liczby godzin. Kto sie mniej stresuje i komu się świecą
    wszystkie zarówki? Niestety, to kosztuje.

    > Ok, do kapitalizmu trzeba dorosnac - i musza to zrobic obie strony.
    > Ale wiesz, dorastanie trwa, a dzisiaj jest po prostu dzisiaj, i nikt tego
    > nie
    > zmieni od zaraz.

    To nieco inne stanowisko niż to, od którego rozpoczynałeś wątek.

    > Tak wiec, zamiast sie obrazac na pracodawcow, moze pracobiorcy tez
    > czasem spojrzeli by na siebie krytyczniej? Obydwu stronom wyszlo by
    > to na dobre.

    I na odwrót. Podobno zgoda buduje, ale jesli dojdzie do pracy bez stresu kto
    uratuje wydajność?

    > Jestem przekonany, ze to znikomy procent ofert.

    Ale to jest tylko Twoje przekonanie kontra przekonaniu kilku innych osób.

    > Wiesz, to mi przypomina: zabierzmy poslom i senatorom diety, to
    > bezrobotnym sie poprawi. Chyba tylko humor. Nie ta skala!

    Nie będę się upierał, nie robiłem statystyki, zresztą nie to się liczy a
    głosno manifestowane przekonanie. To nie jest tylko problem kilku
    niezadowolonych, ale konsekwencji całego smrodku wokól tego.

    >Zupelnie tak jak
    > u nas,
    > tylko z wieksza kultura.

    Nie tylko z większą kulturą, ale i z wiekszą równowagą między prawami i
    obowiązkami. Chociażby niesienie rozmaitych kaganków jest przywilejem
    pracodawców przecież.

    > Wiesz, sweczniki sa takie jakie sa - i nadal uwazam, ze trzeba miec talent
    > zeby wyjsc
    > na swiecznik.

    Talent - tak, byleby świecznik nie był za bardzo podejrzany.