PracaGrupypl.praca.dyskusje › Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?

  • 51. Data: 2006-07-22 20:18:01
    Temat: Re: Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:10v4c25c11tf0so49mftru3komdqpp166r@4ax.com...

    > takich jak on są tam setki i oni mają pierwszeństwo w inwestowaniu na
    > terenach Ukrainy czy Białorusi mimo że te kraje geograficznie mają
    > bliżej do Warszawy jak do Moskwy

    Zza krat to się raczej nienainwestują.

  • 52. Data: 2006-07-22 20:25:22
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    <Zakladajac, ze wartosc OFE pomnazaja nasze srodki w tempie 10% rocznie
    <(juz po odliczeniu kosztow prowadzenia rachunkow) oraz, ze ilosc
    <ubezpieczonych oraz wysokosc skladek nie ulegna zmianie, po 10 latach
    <na rachunkach OFE bedzie zgromadzonych raptem 87 mld zl.

    Wartosc OFE juz przekroczyla 100 mld.
    Dodatkowe 50 mld uroslo przez ostatnie 2,5 roku.
    Na razie jest git bo ofe nie wyplaca kasy : )
    Zobaczymy co bedzie jak zaczna placic

    <Widac chyba dysproporcje?
    Nie mowie ze nie , widac a owszem i beda jeszcze wieksze.
    Pozatym, jaki problem zabrac innym i dac emerytom ??
    Zreszta na kazdym kroku slychac, ze 2 filary to zaledwie 30% ostatniego
    wyngrodzenia. Wiec nikt nie powinien byc zaskoczony. Ja juz skladam od 2 lat
    na prywatnym funduszu i zamierzam wraz ze wzrostem dochodu przeznaczac tam
    coraz wiecej. Jesli miesiecznie bede wplacac 1000 pln waloryzowane o
    inflacje to po 30 latach bedzie jak znalazl. Na razie niestety przez niskie
    dochody wplacam tylko polowe tej kwoty , ale jest coraz lepiej :)

    pozdrawiam,

    mw

  • 53. Data: 2006-07-24 01:34:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MC napisał(a):
    > Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Zza krat to się raczej nienainwestują.

    Za kraty idą ci którym się system nie podoba :). A na jednego któremu
    się nie podoba jest cała masa takich którym się i podoba i opłaca.

    p. m.

  • 54. Data: 2006-07-24 07:30:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Adam Sito wrote:

    > Polska sama moze sfinansowac emerytury jesli:
    > - dokonamy wreszcie weryfikacji rencistów (2/3 nie powinno miec prawa do
    > renty)

    Znam tez przypadki osob, ktore powinny miec rente, a nie chcac dawac w
    lape nie maja...

    > - obetniemy bezrobotnym prawo do bezplatnego ubezpuieczenia chorobowego

    W sumie niewielka laska, bo obecnie leczac sie poleganie tylko na
    ubezpieczeniu to jest pomylka. Wogole IMHO zaczynalo to juz jakos
    dzialac, to Miller wszystko roz***. A co dziwniejsze z roku na rok
    placimy wiecej na ubezpieczenie zdrowotne, a pieniadze w tajemniczy
    sposob znikaja, bo jednostki terytorialne ponoc dostaja ich z roku na
    rok mniej....

    > - wydluzymy wiek emerytalny dla kobiet, górników i stu innych
    > uprzywilejowanych grup zawodowych

    Moim zdaniem to jest pomylka, po cholere czlowiek ma pracowac dluzej,
    skoro stac go na to by isc na emeryture wczesniej? Jedyne co bym zmienil
    to sposob odprowadzania skladek za gornikow i innych uprzywilejowanych
    grop, po prostu skladki te powinny byc wieksze. Uprzywilejowanie kosztuje

    > itd., itd. mozna by wymieniac w nieskonczonosc

    Podstawa, Zwiekszajmy udzial skladki na inne filary kontra skladka zusowska.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 55. Data: 2006-07-24 08:56:14
    Od: |Pio| <piowa@_wytnij_vp.pl>

    > - W przypadku 2krotnego zwiekszenia sie ilosci swiadczeniobiorcow"
    > - albo zwiekszamy dotacje z budzetu dla ZUS z 32 do 112 mld zl (z
    > 14% do 49% budzetu - heh!)
    > - albo zwiekszamy skladki ubezpieczeniowe mniej wiecej dwukrotnie (z
    > 510 zl na 1020 zl/m-c na ubezpieczonego)
    > - albo obnizamy 2krotnie wysokosc swiadczen.
    >
    > Wybor nalezy do nas...

    a moze wyslac ww. wnioski gdzies do ministra finansow /kimkolwiek on w
    tym momencie jest.../ ?

    jestem mlody - mozna powiedziec, ze dopiero wchodze na rynek pracy, ale
    to co widze jest bardzo smutne...

    nie chodzi o to, ze tu nie ma pracy, bo zawsze jakas jest... nie o to,
    ze sa wszelkiego rodzaju obciazenia podatkowe/skladkowe, od ktorych w
    normalnych krajach sie odchodzi, ani nie o to, że coraz bardziej
    smieszny rzad podlizuje sie 'masom', rozdajac im pieniadze pochodzace od
    wykwalifikowanych pracownikow - tych, którzy wpłacaja do budzetu najwiecej..

    kazdy rzad po kolei wydaje sie ignorowac okres, ktory przyjdzie po koncu
    kadencji... przeciez aktualnie PiS planuje wybudowac w ciagu 7 lat 3 mln
    mieszkac - dla kogo? dla tych, ktorzy zarabiaja na tyle malo, ze ich nie
    stac na wlasne - za co wybuduje? za pieniadze tych, ktorych stac...
    a co bedzie potem? to juz nikogo nie interesuje...
    na razie liczy sie tylko to, zeby gornicy nie strajkowali, lekarze nie
    wyjezdzali /kary finansowe/ no i oczywiscie 'teczki'...
    a to ze w Polsce za 10 lat zostana sami emeryci i maturzysci, ktorzy
    zdali 4/5 matury, ale zadna uczelnia ich nie chce /bo na uczelniach nie
    ma kto wykladac/, to tylko taki uboczny skutek reform gospodarczych po
    89 roku...

  • 56. Data: 2006-07-24 10:17:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    > PiS planuje wybudowac w ciagu 7 lat 3 mln
    > mieszkac

    To jest mrzonka nierealna jak to, ze ktos moze ukrasc ksiezyc ;)

    Dlaczego? Obecnie buduje siie rocznie ok. 30 tys. mieszkan. Zakladajac
    ze mialoby powstac 3 mln mieszkan w 8 lat to... musialoby ich rocznie
    powstawac 12,5 raza wiecej.

    O ile jestem sklonny wierzyc, ze mozna zmianmi administracyjnymi i
    ekonomicznymi zwiekszyc tempo o 50% no powiedzmy nawet, ze o 100% -- to
    zwiekszenie go w naszych warunkach o 1250% uwazam za niemozliwe, i juz.

    Wiec jak zwykle bylo to populistyczne gadanie.

    Z reszta Yaro w jakims wywiadzie wyzalal sie, ze nie wybuduja 3 mln.
    mieszkan, bo wedle jakichs ankiet kludzie nie chca mieszkan kupowac -
    znaczy nie ma popytu... hehehe

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 57. Data: 2006-07-24 12:26:15
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "|Pio|" <piowa@_wytnij_vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rzad podlizuje sie 'masom', rozdajac im pieniadze pochodzace od
    > wykwalifikowanych pracownikow - tych, którzy wpłacaja do budzetu

    hahaha - najwiecej do budzetu to wplacaja wlasnie te masy , dlatego np od
    wielu lat
    jest nie do ruszenia temat znacznego podwyzszenia (urealnienia) kwoty
    wolnej od podatku - mimo ze byloby
    chwytliwe polityczne i partia ktoraby to wprowadzila zyskalaby znaczaca
    popularnosc
    (procentowo w stosunku do zarobkow zyskalyby najwiecej wlasnie masy) to
    bylaby to smierc dla budzetu.

    pzdr

  • 58. Data: 2006-07-24 13:45:00
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    > a moze wyslac ww. wnioski gdzies do ministra finansow /kimkolwiek on w
    > tym momencie jest.../ ?

    kolejni rzadzacy sa doskonale swiadomi owych liczb. Jak i tego, ze
    "cos" trzeba z tym zrobic, bo katastrofa sie zbliza. Sek w tym, ze
    jedyne decyzje, jakie da sie podjac, beda bardzo niepopularne
    spolecznie. Spowoduja smierc polityczna decydenta i jego formacji
    politycznej na dokladke. A po co to komu? Kazdy woli zadbac o wlasna
    przyszlosc, rodziny, wlasnej partii, a na koncu - jesli to nie koliduje
    z w/w - zrobic cos dobrego dla spoleczenstwa. "Silaczki" - to tylko w
    literaturze. Zwykly instynkt samozachowawczy.

    > jestem mlody - mozna powiedziec, ze dopiero wchodze na rynek pracy, ale
    > to co widze jest bardzo smutne...

    raczej niebezpieczne.

    > kazdy rzad po kolei wydaje sie ignorowac okres, ktory przyjdzie po koncu
    > kadencji... przeciez aktualnie PiS planuje wybudowac w ciagu 7 lat 3 mln
    > mieszkac - dla kogo?

    A pokaz mi chociaz jedno (!) mieszkanie wybudowane przez PiS? Tak sie
    sklada, ze mieszkania buduja tylko prywatni inwestorzy, a nie panstwo
    czy partie. I to od tych prywatnych inwestorow zalezy, ile wybuduja. A
    wybuduja tylko tyle, ile da sie sprzedac. A sprzedac da sie tylko tyle,
    ilu bedzie chetnych, majacych srodki i ochote na ich wydanie w ten
    sposob. Z kolei srodki - wiekszosc moze miec tylko kredytom. Z kolei
    kredyty to domena prywatnych bankow... To gdzie tu miejsce na
    PiS/panstwo?

    Acha, ze panstwo "dolozy sie" do kredytow? A skad na to wezmie? Czy nie
    przypadkiem z odpowiedniej podwyzki podatkow, bo mozliwosc latwego
    zwiekszania dochodow i ciec wydatkow skonczyla sie dawno temu?

> [...]
    > na razie liczy sie tylko to, zeby gornicy nie strajkowali, lekarze nie
    > wyjezdzali /kary finansowe/ no i oczywiscie 'teczki'...

    Nie mozna dac ludowi "chleba", no to dajmy chociaz "igrzyska".

> [...]
    > zdali 4/5 matury, ale zadna uczelnia ich nie chce /bo na uczelniach nie
    > ma kto wykladac/, to tylko taki uboczny skutek reform gospodarczych po

    pociesz sie, to nie tylko polska specyfika. We wszystkich krajach
    system emerytalny bismarckowski sie wali. My tylko dodajemy do tego
    lokalny koloryt...

    Co to wszystko oznacza dla przecietnego pracownika?

    Zeby jak najdalej uciekac od inwestowania srodkow w ZUS'ie. Placic
    tylko absolutne minimum i to najlepiej tylko "zdrowotne" = unikac umowy
    o prace, preferowac umowe o dzielo albo DG. Zaoszczedzone srodki
    lokowac (fundusze powiernicze, gra na gieldzie). Najlepiej zagranica,
    bo chciwa lapa polskiego fiskusa bedzie siegac coraz glebiej i dalej. A
    dla odwazniejszych - wyjazd i praca zagranica.

    --

    glos

  • 59. Data: 2006-07-24 14:01:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Za kraty idą ci którym się system nie podoba :). A na jednego któremu się
    > nie podoba jest cała masa takich którym się i podoba i opłaca.

    To działa w odwrotna stronę. Jak sie podobasz systemowi to jest ok, jak
    przestaniesz to wynocha. I nigdy nie wiesz, kiedy to pierwsze zamieni sie w
    drugie.

  • 60. Data: 2006-07-24 14:12:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MC napisał(a):
> [...]
    >
    > To działa w odwrotna stronę. Jak sie podobasz systemowi to jest ok, jak
    > przestaniesz to wynocha. I nigdy nie wiesz, kiedy to pierwsze zamieni

    Póki z zaangażowaniem wspierasz system, ze szczególnym uwzględnieniem
    wsparcia materialnego jego przedstawicieli, jesteś spokojny póki się
    przestawiciele nie zmienią :)

    p. m.