PracaGrupypl.praca.dyskusjeLiczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury? › Re: Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?
    From: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich
    emerytury?
    Date: 24 Jul 2006 06:45:00 -0700

    > a moze wyslac ww. wnioski gdzies do ministra finansow /kimkolwiek on w
    > tym momencie jest.../ ?

    kolejni rzadzacy sa doskonale swiadomi owych liczb. Jak i tego, ze
    "cos" trzeba z tym zrobic, bo katastrofa sie zbliza. Sek w tym, ze
    jedyne decyzje, jakie da sie podjac, beda bardzo niepopularne
    spolecznie. Spowoduja smierc polityczna decydenta i jego formacji
    politycznej na dokladke. A po co to komu? Kazdy woli zadbac o wlasna
    przyszlosc, rodziny, wlasnej partii, a na koncu - jesli to nie koliduje
    z w/w - zrobic cos dobrego dla spoleczenstwa. "Silaczki" - to tylko w
    literaturze. Zwykly instynkt samozachowawczy.

    > jestem mlody - mozna powiedziec, ze dopiero wchodze na rynek pracy, ale
    > to co widze jest bardzo smutne...

    raczej niebezpieczne.

    > kazdy rzad po kolei wydaje sie ignorowac okres, ktory przyjdzie po koncu
    > kadencji... przeciez aktualnie PiS planuje wybudowac w ciagu 7 lat 3 mln
    > mieszkac - dla kogo?

    A pokaz mi chociaz jedno (!) mieszkanie wybudowane przez PiS? Tak sie
    sklada, ze mieszkania buduja tylko prywatni inwestorzy, a nie panstwo
    czy partie. I to od tych prywatnych inwestorow zalezy, ile wybuduja. A
    wybuduja tylko tyle, ile da sie sprzedac. A sprzedac da sie tylko tyle,
    ilu bedzie chetnych, majacych srodki i ochote na ich wydanie w ten
    sposob. Z kolei srodki - wiekszosc moze miec tylko kredytom. Z kolei
    kredyty to domena prywatnych bankow... To gdzie tu miejsce na
    PiS/panstwo?

    Acha, ze panstwo "dolozy sie" do kredytow? A skad na to wezmie? Czy nie
    przypadkiem z odpowiedniej podwyzki podatkow, bo mozliwosc latwego
    zwiekszania dochodow i ciec wydatkow skonczyla sie dawno temu?

    dla tych, ktorzy zarabiaja na tyle malo, ze ich nie
    > stac na wlasne - za co wybuduje? za pieniadze tych, ktorych stac...
    > a co bedzie potem? to juz nikogo nie interesuje...
    > na razie liczy sie tylko to, zeby gornicy nie strajkowali, lekarze nie
    > wyjezdzali /kary finansowe/ no i oczywiscie 'teczki'...

    Nie mozna dac ludowi "chleba", no to dajmy chociaz "igrzyska".

    > a to ze w Polsce za 10 lat zostana sami emeryci i maturzysci, ktorzy
    > zdali 4/5 matury, ale zadna uczelnia ich nie chce /bo na uczelniach nie
    > ma kto wykladac/, to tylko taki uboczny skutek reform gospodarczych po
    > 89 roku...

    pociesz sie, to nie tylko polska specyfika. We wszystkich krajach
    system emerytalny bismarckowski sie wali. My tylko dodajemy do tego
    lokalny koloryt...

    Co to wszystko oznacza dla przecietnego pracownika?

    Zeby jak najdalej uciekac od inwestowania srodkow w ZUS'ie. Placic
    tylko absolutne minimum i to najlepiej tylko "zdrowotne" = unikac umowy
    o prace, preferowac umowe o dzielo albo DG. Zaoszczedzone srodki
    lokowac (fundusze powiernicze, gra na gieldzie). Najlepiej zagranica,
    bo chciwa lapa polskiego fiskusa bedzie siegac coraz glebiej i dalej. A
    dla odwazniejszych - wyjazd i praca zagranica.

    --

    glos