PracaGrupypl.praca.dyskusje › Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?

  • 41. Data: 2006-07-22 15:51:02
    Temat: Re: Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    MC wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję, czytałem, mało wiarygodne.

    A co konkretnie mialowiarygodne?

    No i daj linka.

    > ale eksport do UE to mrzonki.

    Ale masz jakies wsparcie w tej materii?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 42. Data: 2006-07-22 16:23:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Tak sie sklada, ze do 1914 to imperium rosyjskie bylo spichlerzem
    > Europy.

    I się skończyło tak składać. Przewidujesz powrót Rosji do granic z 1914
    roku?

  • 43. Data: 2006-07-22 16:27:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > No i daj linka.

    Pewnie czytaliśmy to samo, nie sądzę, żeby nagle powstało kilka tekstów na
    tak dawno nieruszany temat.

    > Ale masz jakies wsparcie w tej materii?

    Tak, pisałem o tym. Brak pozytywnego przykładu.

  • 44. Data: 2006-07-22 16:31:37
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > tymbardziej że to są tereny należące do Rosji od właściwie zawsze a
    > Rosjanie mają kase żeby tam inwestować bez pomocy zachodu

    Kupno Chelsea i inne przykłady ostentacyjnego bogactwa wśród Rosjan nie
    oznacza, że to państwo rzeczywiście dysponuje kasą na takie inwestycje.

  • 45. Data: 2006-07-22 16:58:58
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 22 Jul 2006 18:31:37 +0200, użyszkodnik "MC" <m...@g...pl>
    napisał:

    > Kupno Chelsea i inne przykłady ostentacyjnego bogactwa wśród Rosjan nie
    > oznacza, że to państwo rzeczywiście dysponuje kasą na takie inwestycje.

    państwo nie, ale inwestuja przecież biznesmeni a tych w Rosji jest
    więcej jak chociażby w Polsce

    --
    futszaK
    601061867

  • 46. Data: 2006-07-22 17:05:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > państwo nie, ale inwestuja przecież biznesmeni a tych w Rosji jest
    > więcej jak chociażby w Polsce

    Masz na myśli Chodorkowskego i jemu podobnych?

  • 47. Data: 2006-07-22 17:54:29
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Hikikomori San napisał(a):
> [...]
    Jest jeszcze 3 droga !!!!!
    W zasadzie pewne ugrupowania juz o niej glosno mowily.
    Po prostu panstwo zobowiaze OFE to wspoluczestniczenia w kosztach. Innymi
    slowy zabiora nam kase OFE (chyba jakos na wiosne mowili o takiej mozliwosci
    i to nie tylko ludzie w stylu LEPPErA ).
    Wiec panowie - zmieniajcie swoje umowy o prace i inwestujcie w prywatne
    fundusze inwestycyjne, najlepiej zagraniczne !!!!
    Ja poza powyzszym innej drogi nie widze i w zasadzie panstwo bedzie musialo
    siegnac w czesci do 2 filaru. Oczywiscie beda protesty, ale protesty zawsze
    sa i ludzie o nich szybko zapomna. Mozna jeszcze zweryfikowac rencistow.
    Przyznajcie sie , ale szczerze. Kto z Was nie zna ani jednej osoby, ktora
    wymusza rente, powiedzmy pollegalnie?? ANO WLASNIE :)

    pozdrawiam,

    mw

  • 48. Data: 2006-07-22 18:41:57
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    mw napisał(a):
> [...]
    > Przyznajcie sie , ale szczerze. Kto z Was nie zna ani jednej osoby, ktora
    > wymusza rente, powiedzmy pollegalnie?? ANO WLASNIE :)

    OFE na dzis dzien ma zdecydowanie za malo srodkow, zeby tym poratowac
    system. Na OFE idzie tylko 7.3% z 19.52% skladki emerytalnej (ZUS
    zabiera 12.22%). Poza tym - tylko niektorzy Polacy naleza do OFE
    (mlodsi - zalozmy, ze 70%). Innymi slowy:

    - skladki ubezp od nie nalezacych do OFE - w calosci na ZUS:
    30% x 80 mld zl = 24 mld zl

    - skladki ubezp od nalezacych do OFE - w czesci ZUS (12.22%):
    70% x 80 mld zl = 56 mld zl

    - skladki ubezp od nalezacych do OFE - w czesci OFE (7.3%):
    (70% x 80 mld zl) * 7.3%/12.22% = 33.5 mld zl

    Panstwo moze zatem zrabowac co najwyzej dodatkowe 33.5 mld zl rocznie -
    akurat tyle, ile placi obecnie dotacji rocznej ZUS.

    To nie zbawi systemu.

    Z kolei "skok na kase OFE" za lat np 10 - tez nie uratuje systemu.

    Zakladajac, ze wartosc OFE pomnazaja nasze srodki w tempie 10% rocznie
    (juz po odliczeniu kosztow prowadzenia rachunkow) oraz, ze ilosc
    ubezpieczonych oraz wysokosc skladek nie ulegna zmianie, po 10 latach
    na rachunkach OFE bedzie zgromadzonych raptem 87 mld zl.

    Jak wspominalem, za 10 lat wartosc rocznego wolumenu emerytur i rent ma
    wyniesc ok. 260 mld zl.

    Widac chyba dysproporcje?

    --

    glos

  • 49. Data: 2006-07-22 19:13:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    glosnetu wrote:

    > Widac chyba dysproporcje?

    Ano widac. Widac jak na dloni, ze ZUS ma juz pozamiatane :(

  • 50. Data: 2006-07-22 19:30:19
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 22 Jul 2006 19:05:12 +0200, użyszkodnik "MC" <m...@g...pl>
    napisał:

    > Masz na myśli Chodorkowskego i jemu podobnych?

    takich jak on są tam setki i oni mają pierwszeństwo w inwestowaniu na
    terenach Ukrainy czy Białorusi mimo że te kraje geograficznie mają
    bliżej do Warszawy jak do Moskwy