PracaGrupypl.praca.dyskusje › Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?

  • 31. Data: 2006-07-22 11:26:38
    Temat: Re: Liczba emerytow niemal podwoi sie w ciagu 10 lat - kto sfinansuje ich emerytury?
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1153557949.964135.11980@m79g2000cwm.googlegroup
    s.com...

    tym bardziej, ze pracownicy, zwlaszcza ci najlepiej zarabiajacy, moga
    opuscic kraj.

    watpie najlepiej chyba zarabiaja prezesi roznego rodzaju duzych spolek i
    bankow ,czesto z politycznego nadania- sadzisz ze taki prezes orlenu
    wyjedzie szukac pracy w Anglii ? :)

    Krotko mowiac - realny wybor zaweza sie do opcji:
    -
    - masowy import taniej sily roboczej
    Chyba z Bangladeszu

    --

    glos

  • 32. Data: 2006-07-22 11:39:10
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    jeszcze jedno - tania sila robocza nie rozwiazuje sytuacji bo my
    potrzebowalibysmy taniej wykwalifikowanej sily roboczej
    a o ta juz znacznie trudniej (niewykwalifikowanych bezrobotnych mamy dosc
    swoich ).

    pzdr

  • 33. Data: 2006-07-22 12:16:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ukierunkowanyna tworzenie zywnosci wysokiej jakosci niskim kosztem. Oto
    > przyszly spichlerz europy -- na wschod od nas. Juz przyciagneli
    > znaczacykapital inwestycyjny - duński, holenderski itp - tam powstaja
    > takie farmy i takie pola uprawne, o jakich nam nigdy sie nie snilo....

    Wschód, Rosja i Ukraina zawsze zapładniały wyobraźnię rozmaitych biznesmenów
    i najczęściej nic z tego nie wychodziło. Więc wstań z klęczek kolego i
    przestań bić pokłony w stronę Kremla. Nie warto.

  • 34. Data: 2006-07-22 14:38:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    MC wrote:

    > Wschód, Rosja i Ukraina zawsze zapładniały wyobraźnię rozmaitych biznesmenów
    > i najczęściej nic z tego nie wychodziło. Więc wstań z klęczek kolego i
    > przestań bić pokłony w stronę Kremla. Nie warto.

    Ale treraz ma szanse wyjsc ;) Jak znajde art. to dam linka. Generalnie
    to co sie nasi pluli, ze ograniczono import od nas -- to nie
    chwilowykaprys wschodu, tylko postawienie na wlasna gospodarke.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 35. Data: 2006-07-22 14:50:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ale treraz ma szanse wyjsc ;) Jak znajde art. to dam linka. Generalnie

    Dziękuję, czytałem, mało wiarygodne.

    > to co sie nasi pluli, ze ograniczono import od nas -- to nie
    > chwilowykaprys wschodu, tylko postawienie na wlasna gospodarke.

    No właśnie. W samowystarczalność z trudem uwierzę, wszak człowiek radziecki
    nie jest predestynowany do produkcji żywności (pamiętamy ile osób zginęło z
    głodu na Ukrainie, spichlerzu ZSRR) ale eksport do UE to mrzonki.

  • 36. Data: 2006-07-22 15:00:24
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Kto zatem sfinansuje wyplaty emerytur za 10+ lat?
    >
    > Czyzby szykowalo sie ponaddwukrotne ich obnizenie?
    >
    > Oczywiscie, to tylko prognozy jednego z dziennikow, ale...

    Polska sama moze sfinansowac emerytury jesli:
    - dokonamy wreszcie weryfikacji rencistów (2/3 nie powinno miec prawa do
    renty)
    - obetniemy bezrobotnym prawo do bezplatnego ubezpuieczenia chorobowego
    - ograniczymy wydatki rzeczowe ZUS- u i KRUS-u
    - wydluzymy wiek emerytalny dla kobiet, górników i stu innych
    uprzywilejowanych grup zawodowych
    - zlikwidujemy oplacane przez panstwo skladki na ZUS dla ksiezy i zakonników
    - zrównamy skladki emerytalne rolników z pozostalymi (ew. niewielki upust,
    ale nie jak dzis 80% )

    itd., itd. mozna by wymieniac w nieskonczonosc

  • 37. Data: 2006-07-22 15:09:55
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Adam Sito napisał(a):
> [...]
    > ale nie jak dzis 80% )
    >
    > itd., itd. mozna by wymieniac w nieskonczonosc

    poprosze zatem o stosowne obliczenia.

    --

    glos

  • 38. Data: 2006-07-22 15:12:07
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    MC napisał(a):
> [...]
    > i najczęściej nic z tego nie wychodziło. Więc wstań z klęczek kolego i
    > przestań bić pokłony w stronę Kremla. Nie warto.

    Tak sie sklada, ze do 1914 to imperium rosyjskie bylo spichlerzem
    Europy.

    --

    glos

  • 39. Data: 2006-07-22 15:39:13
    Od: "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 22.07.2006 Adam Sito <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > - ograniczymy wydatki rzeczowe ZUS- u i KRUS-u
    > - wydluzymy wiek emerytalny dla kobiet, górników i stu innych

    W tak przestępczym społeczeństwie ;) ,trzeba by weryfikować
    zweryfikowanych i weryfikujących ,którzy braliby łapówki
    za odpowiednia weryfikację.

    --
    ===
    [GG 2483471 hex 25E50F] bombiarz samobójca

  • 40. Data: 2006-07-22 15:48:10
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 22 Jul 2006 14:16:42 +0200, użyszkodnik "MC" <m...@g...pl>
    napisał:

    > Wschód, Rosja i Ukraina zawsze zapładniały wyobraźnię rozmaitych biznesmenów
    > i najczęściej nic z tego nie wychodziło. Więc wstań z klęczek kolego i
    > przestań bić pokłony w stronę Kremla. Nie warto.

    tymbardziej że to są tereny należące do Rosji od właściwie zawsze a
    Rosjanie mają kase żeby tam inwestować bez pomocy zachodu

    --
    futszaK
    601061867