PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lewe listy

  • 41. Data: 2006-12-19 18:33:35
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    <a...@n...pl>
    > wklepał(-a):

    > Handlowiec - który załatwił kontrakty na kolejny miesiąc/rok, księgowy -
    który
    > załatwił ulgę podatkową. I można tak długo.

    A więc handlowiec załatwił zamówienie a księgowy ulgę i rozliczył - ale co ?
    Pracowników nie ma magazyn pusty ...

  • 42. Data: 2006-12-19 19:03:06
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Any_User napisał(a):
    > A co do tej budowy, to już w
    > ogóle sobie nie wyobrażam, aby pracownik fizyczny mógł posiadać
    > samochód, a do tego lepszy, niż 126p.
    Jeszcze tak mi sie przypomnialo... ciekaw jestem czy wzywasz czasem
    fachowca do remontu/naprawy (no chyba ze zlota raczka jestes). I ciekawe
    ile mu placisz i jak go traktujesz:P
    --
    badzio

  • 43. Data: 2006-12-19 19:11:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Dec 2006 19:33:35 +0100, Michał <B...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >A więc handlowiec załatwił zamówienie a księgowy ulgę i rozliczył - ale co ?
    >Pracowników nie ma magazyn pusty ...

    Wydawało mi się, że przedpiśca miał na myśli to, że pracownik umysłowy w firmie
    produkcyjnej generuje tylko koszty. I tego dotyczyła odpowiedź, a nie braku
    pracowników produkcji.

  • 44. Data: 2006-12-19 20:22:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:em916h$91r$1@inews.gazeta.pl badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    > Ja go traktuje jako ciekawostke.
    Hmm, może i słusznie, choć trudno mi dociec cóż ciekawego znajdujesz w
    głupocie okraszonej prostackim chamstwem bezhonorowego buraka?
    Czy to takie interesujące, jak to "coś" nazywa ciężko pracujących ludzi
    robolami?

    > Poki (na szczescie) jego teorie nie sa wprowadzane w zycie
    I nie będą. Wilczy, drapieżny i prymitywny kapitalizm został dawno za nami -
    w XIX wieku, tam, gdzie ciągle tkwi prymitywna mentalność tego osobnika.
    Cywilizowany sposób stanowienia prawa, tworzenie go w ewolucyjnie
    przebiegającym procesie ścierania się interesów róznych grup społecznych, na
    drodze negocjacji ich wybieralnych większością głosów reprezentacji zapewnia
    mu względną równowagę i całkowitą odporność na wpływy "teorii" skrajnych
    obłąkańców. Jest to jeden z pozytywów tego systemu, nie wolnego przecież od
    wad.
    Dlatego właśnie z Bylejakiego Użytkownika śmiejemy się na grupie, a z
    Korwina i jego zwolenników - wszędzie. ;)
    Tak więc - spokojna głowa, nic się takiego nie stanie. Od ujadania jednego
    czy nawet stu pajaców, nie mających pojęcia o czym ujadają, nie zniknie
    płaca minimalna, stanowiąca przecież stały element systemów prawa pracy w
    ogromnej większości rozwiniętych krajów świata (vide przykład GB). Garstka
    idiotów nie zadecyduje o tym, że pracownik na drugi dzień po wypadku przy
    pracy świadczonej na rzecz pracodawcy zostanie wykopany za bramę i
    pozostawiony bez środków do życia, bo jest niepotrzebny a wypadek miał
    drugiego dnia pracy i na ubezpieczenie nie zdążył zarobić.

    Jotte

  • 45. Data: 2006-12-19 20:52:56
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > głupocie okraszonej prostackim chamstwem bezhonorowego buraka?
    > Czy to takie interesujące, jak to "coś" nazywa ciężko pracujących ludzi
    Jest niegrozny. Tak samo nieraz z nudow slucham idiotyzmow Andrzejka czy
    Romusia, ogladam programy Drzyzgi czy ide do zoo popatrzec jak malpy
    rzucaja w siebie bananami.
    Powtarzam - poki gosc jest niegrozny i sa marne szanse na zrealizowanie
    wiekszosci jego chorych wymyslow to mozna sobie poczytac.
    > I nie będą. Wilczy, drapieżny i prymitywny kapitalizm został dawno za
    > nami - w XIX wieku, tam, gdzie ciągle tkwi prymitywna mentalność tego
    > osobnika.
    Genau. Juz dawno stwierdzono ze jesli pracownik zarabia wiecej niz mu
    wystarcza do przezycia, czyli moze zaspokoic cos wiecej niz swoje
    podstawowe potrzeby, to pracodawcy maja wiekszy zysk - w koncu ktos musi
    kupowac wytworzone produkty:)
    > Dlatego właśnie z Bylejakiego Użytkownika śmiejemy się na grupie, a z
    > Korwina i jego zwolenników - wszędzie. ;)
    Widzisz... tez sie smiejesz:P
    --
    badzio

  • 46. Data: 2006-12-19 20:56:55
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2006-12-19, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > mu względną równowagę i całkowitą odporność na wpływy "teorii" skrajnych
    Jak na razie to cywilizowany sposób stanowienia prawa polega na tym, że
    interes górników w postaci kilofa ściera się z interesem mieszkańców stolicy
    w postaci niezniszczonego miasta.
    Cywilizowany sposób stanowienia prawa to już tradycyjne protesty kolejarzy
    w okolicy świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
    Droga negocjacji ich wybieralnych większością głosów reprezentacji - bardzo
    ładne określenie. Dawnom się tak nie obśmiał. Szkoda tylko, że był to śmiech
    przez łzy...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Zima to czas, kiedy chowa się swoje popędy do szuflady i karmi się je,
    aby na wiosnę mogły wybuchnąć ze zdwojoną siłą.

  • 47. Data: 2006-12-19 21:15:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneogkgn.jk2.arturcz@szczaw.czesiu.lan Artur R.
    Czechowski <a...@h...pl> pisze:

> [...]
    > Cywilizowany sposób stanowienia prawa to już tradycyjne protesty kolejarzy
    > w okolicy świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
    Demonstracje i strajki są - przy spełnieniu określonych prawem warunków -
    legalną formą artykułowania stanowisk i wywierania nacisków. Protesty
    kolejarzy, lekarzy, pielęgniarek, homoseksualistów, cyklistów i kogo tam
    jeszcze wymienić, są przy spełnieniu prawnych kryteriów legalne. Stanowią
    słuszną przeciwwagę dla sytuacji, kiedy wybieralne władze sprzeniewierzają
    się swym wyborczym postulatom programowym, które zapewniły im sukces.
    Natomiast wybryki wandali i bandytów związane niekiedy z takimi akcjami to
    patologia towarzysząca wielu skadinąd pozytywnym zjawiskom. Patologia, którą
    należy zwalczać i karać.
    Czy Ty nie widzisz jak jest na świecie?

    > Droga negocjacji ich wybieralnych większością głosów reprezentacji -
    > bardzo ładne określenie. Dawnom się tak nie obśmiał. Szkoda tylko, że
    > był to śmiech przez łzy...
    Mnie tam nie szkoda. Rżyj w dowolny pasujacy Ci sposób, wszak śmiech to
    zdrowie.
    A zresztą przysłowie mówi kogo po śmiechu poznać można...

    Jotte

  • 48. Data: 2006-12-19 21:24:59
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

    > "w dupie byłeś gówno widziałeś" popracuj sobie tak chociaż z 3 miesiące,
    > ale
    > niech to będzie praca typu odlewnia, cementownia czy chemia budowlana i
    > zostaw tam zdrowie to zobaczymy jak będziesz śpiewał. W jednym się
    > zgadzam:

    Aby było jasne:

    1. Pracowałem 6 dni jako akwizytor - nawet nie dlatego, że musiałem, bo nie
    musiałem, ale chciałem poznać metody ich pracy. Trochę poznałem, ale po 6
    dniach po prostu nie mogłem chodzić, miałem bąble na stopach itd. Aczkolwiek
    bardzo miło wspominam te kilka dni, gdyż wiele się nauczyłem, odnośnie
    sposobów sprzedaży, co dało mi dobrą podstawę pod studia i zajęcia z
    socjotechnik.

    2. Pochodzę z rodziny robotniczej i nigdy o tym nie zapomnę. Nie zapomnę też
    tej mentalności i dlatego ją tak tępię (czego jestem całkowicie świadom).
    Nie chciało się nosić teczki, to trzeba teraz przez codzienną ścieżkę
    zdrowia :)

  • 49. Data: 2006-12-19 21:25:48
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2006-12-19, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > Stanowią słuszną przeciwwagę dla sytuacji, kiedy wybieralne władze
    > sprzeniewierzają się swym wyborczym postulatom programowym, które
    > zapewniły im sukces.
    Jakoś nie widzę tej słusznej przeciwwagi, kiedy wybieralne władze
    sprzeniewierzają się swym wyborczym postulatom programowym, które zapewniły
    im sukces wdrażając koncepcję "taniego państwa inaczej".

    > Natomiast wybryki wandali i bandytów związane niekiedy z takimi akcjami to
    > patologia towarzysząca wielu skadinąd pozytywnym zjawiskom. Patologia, którą
    > należy zwalczać i karać.
    No to zwalczamy i karamy. Dając górnikom przywileje emerytalne.

    > Czy Ty nie widzisz jak jest na świecie?
    Załóż, że z Bieszczad jestem.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    Those who understand binary and those who don't.
    /unknown/

  • 50. Data: 2006-12-19 21:38:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneogm6s.jk2.arturcz@szczaw.czesiu.lan Artur R.
    Czechowski <a...@h...pl> pisze:

    > Jakoś nie widzę tej słusznej przeciwwagi, kiedy wybieralne władze
    > sprzeniewierzają się swym wyborczym postulatom programowym, które
    > zapewniły im sukces wdrażając koncepcję "taniego państwa inaczej".
    Tak to juz jest z procesami społecznymi - nie działają na rozkaz, ani
    natychmiast. Społeczeństwo ma swoją bezwładność i tolerancję - trudno na to
    wpływać.
    Przecież to proste i od dawna znane.

    > No to zwalczamy i karamy. Dając górnikom przywileje emerytalne.
    NIe wiem czy to są do końca przywileje. To po prostu oczywiste wymogi
    związane z charakterem zawodu i wykonywanej pracy. Nie sposób oczekiwać, że
    63-letni facet będzie fedrował na przodku. Nie sposób oczekiwać, że 55-letni
    policjant będzie ścigał biegiem po ulicy 16-letniego wyrywacza torebek. A
    może chciałbyś pójść na przedstawienie baletowe z 59-letnią primabaleriną w
    roli Giselle?

    > Załóż, że z Bieszczad jestem.
    Ładne strony.

    Jotte