PracaGrupypl.praca.dyskusje › Którego dnia wypłata?

  • 21. Data: 2004-10-12 11:19:57
    Temat: Re: Którego dnia wypłata?
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ckgaui$o80$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Objaśnij mnie proszę bo nia bardzo czaję. Gdzie JA naginam prawo ?
    > Przecież to ja jestem pracownikiem i dostaję pensję z opóźnieniem
    czasem.

    Naginasz prawo twierdząc, że dzień wykonania przelewu się liczy a nie
    dzień wpłynięcia na konto.

    vertret

  • 22. Data: 2004-10-12 11:26:05
    Od: "Immona" <n...@p...pl>

    "KrzysiekPP" <k...@o...pl> wrote in message

    > Ale to naginanie ... wyplaty dokonuje sie. Jesli pracownik mialby dostac
    > ja do reki, to ma dostac wlasnie w tym terminie. Moim zdaniem wyplata
    > poprzez przelew nie moze sie od tego roznic, czyli kasa ma byc na koncie
    > tego samego dnia, co wyplata do reki. Nie mozna dyskryminowac pracownika
    > ze wzgledu na sposob zaplaty za prace.

    Przelew z jednego banku do drugiego moze troche isc i to sie rozni w
    zaleznosci od banku - pracodawca musialby zrobic sobie grafik, kiedy komu
    wyplacac, zeby mu doszlo na czas albo wszystkim przelewac na tyle wczesnie,
    zeby ten o "najwolniejszym" banku dostal w terminie. W wiekszosci znanych mi
    firm termin wyplaty to termin dokonania przelewu. Dzien czy dwa nie sa
    zadnym problemem. Problem jest wtedy, jak wyplata sie opoznia. Zglaszac do
    PIPu - kredytowanie sie placami swoich pracownikow to chamstwo i nieuczciwa
    konkurencja wobec tych, ktorzy swoim placa w terminie. PIPu nie nalezy sie
    bac - skarge trzeba zlozyc na pismie, ale nie wolno im ujawnic pracodawcy
    nazwiska pracownika, ktory sie poskarzyl - maja "tajemnice spowiedzi" :)

    I.

  • 23. Data: 2004-10-12 11:40:37
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czasem.
    >
    > Naginasz prawo twierdząc, że dzień wykonania przelewu się liczy a nie
    > dzień wpłynięcia na konto.

    Nie ja tylko pracodawca.

  • 24. Data: 2004-10-12 11:48:08
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasem.
    >
    > Naginasz prawo twierdząc, że dzień wykonania przelewu się liczy a nie

    Twierdząc że często morduje się ludzi dla pieniędzy nie oznacza że sam
    jestem mordercą. ;)

  • 25. Data: 2004-10-12 12:41:41
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Przelew z jednego banku do drugiego moze troche isc i to sie rozni w
    > zaleznosci od banku - pracodawca musialby zrobic sobie grafik, kiedy komu
    > wyplacac, zeby mu doszlo na czas albo wszystkim przelewac na tyle wczesnie,

    Nie musi ... wystarczy ze bedzie wysylal przelewy dzien wczesniej. To
    wystarczy w 90% przypadkow. A reszta niech sobie zmieni bank na bardziej
    cywilizowany.

  • 26. Data: 2004-10-13 06:00:08
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

    > W mojej firmie pensje sa wyplacane do 15 dnia miesiaca
    > nastepujacego po miesiacu, za ktory jest wyplacana pensja.
    > Czy pobory, ktora sa wysylane na rachunek bankowy
    > pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    > do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    Masz miec dostep do pieniedzy 15-tego dnia miesiaca, problemem firmy juz
    jest zrobienie przelewu by we wlasciwym czasie one dotarly do Ciebie.
    Jezeli sie placi za rachunki to tez pieniazki maja wplynac do dnia x.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2004-10-13 12:05:57
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Kodeks pracy
    Art. 85. § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w
    miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    § 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym
    od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym.

    W dniu tak ustalonym powinnaś mieć możliwość dysponowania pieniędzmi tzn.
    powinny one już być na koncie.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2004-10-16 11:43:42
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

> [...]
    > kodeksu pracy - jeśli pracowadca w sposób znaczny narusza obowiązki wobec
    > pracownika pracownik może odejśc z firmy baz zachowania okresu
    > wypowiedzenia a pracodawca ma obowiazek wypłacić mu wynagrodzenie za
    okresy
    > wypowiedzenia w momencie odejścia. Niestety w twoim wypadku możesz to
    > zrobic tylko w momencie kiedy praktycznie następuję opóźnienie czyli
    między
    > 11 a 14 dniem miesiąca - jak wynagroszenie masz na koncie to nic mu
    > niezrobisz. Reasumując ma obowiązek wypłacić do 10 dnia każdego miesiąca.

    nie wyplacenie w terminie jest ciezkim naruszeniem obowiazkow pracodawcy
    a KP mowi

    Art 55 § 2.
    Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.

    a w

    Art 52 § 2.
    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    wiec [moim zdaniem] moge rozwiacaaz umowe bez wypowiedzenia w okresie 1
    miesiaca od uzyskania [...] wiadomości o okoliczności uzasadniającej
    rozwiązanie

    xyloo

  • 29. Data: 2004-10-17 18:44:15
    Od: " Ozlem" <o...@W...gazeta.pl>

    Leszek..Pawlisz <l...@p...pl> napisał(a):

    > pracownika powinny byc wysylane do 15-go czy tez
    > do 15-go powinny byc juz na rachunku?

    Powiem jaka jest praktyka w mojej firmie- wynagrodzenia sa platne 28 dnia
    miesiaca, i jest to, zgodnie z procedurami wewnetrznymi, data "wyjscia"
    pieniedzy z firmy- do godz. 12zreszta , na moim koncie te pieniadze pojawiaja
    sie jeszcze tego samego dnia wieczorem (Citi->mBAnk)wiec nie narzekam... ale
    zdarza sie od czasu do czasu jakis poslizg w przelewach, i wtedy pieniazki mam
    dopiero nastepnego dnia rano..