PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa dla pracownika

  • 1. Data: 2004-10-11 11:42:24
    Temat: Odprawa dla pracownika
    Od: "Krosbi" <k...@o...pl>

    Witam!

    Pierwszy raz na grupie i od razu z pytaniem.

    Pracownik w firmie, pracuje ponizej roku. Firma troche ponad 20 pracownikow.
    Czy takiemu pracownikowi nalezy sie odprawa?

    Z tego co czytalem to tak (jednomiesieczna, jesli pracowal do 8 miesiecy),
    ale slyszalem tez glosy, ze w malej firmie nie nalezy sie odprawa.

    Prosze o pomoc i pozdrawiam
    Krosbi

  • 2. Data: 2004-10-11 12:09:59
    Temat: Re: Odprawa dla pracownika
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    mówiąc szczerze, to nie bardzo rozumiem pojęcie "odprawa" :)

    a poważniej, to wg. prawa pracy (KP) obowiązuje tzw. okres wypowiedzenia. a
    to się wiąże z pieniązkami, jakie pracodawca jest zobowiązany płacić w tym
    okresie. przy zatrudnieniu na czas nieokreślony powyżej 6 miesięcy i
    poniżej roku obowiązuje 1 miesięczny okres wypowiedzenia
    jak na czas określony, to (powyżej 6 miesięcy zatrudnienia) okres
    wypowiedzenia może wynieść 2 tygodnie ale zależy to też od tresci umowy
    jaka została podpisana

    szczegółowe przepisy - art. 30 KP i dalsze (np.
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459081.html?as=
    4)
    i szczególnie art 36 (http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459081.html?as
    =6)

  • 3. Data: 2004-10-12 06:53:12
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 11 Oct 2004 14:09:59 +0200, na pl.praca.dyskusje, gromax napisał(a):

    > mówiąc szczerze, to nie bardzo rozumiem pojęcie "odprawa" :)
    >
    > a poważniej, to wg. prawa pracy (KP) obowiązuje tzw. okres wypowiedzenia. a
    Myślę, że tu nie chodzi o kodeks tylko o zwolnienie z ustawy.
    A czy ta odprawa się należy to zleży od podstawy zwolnienia i liczby
    zatrudnionych pracowników /20/.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-10-12 09:04:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 11 Oct 2004 13:42:24 +0200, "Krosbi" <k...@o...pl>
    zakodował:

    >Pracownik w firmie, pracuje ponizej roku. Firma troche ponad 20 pracownikow.
    >Czy takiemu pracownikowi nalezy sie odprawa?

    Jeżeli firma zatrudnia ponad 20 osób na umowę o pracę, to wtedy zależy
    od uzasadnienia wypowiedzenia - jeżeli pracodawca wypowiada umowę, bo
    likwiduje stanowisko, to należy się jednomiesięczna odprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-10-12 10:56:34
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krosbi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z tego co czytalem to tak (jednomiesieczna, jesli pracowal do 8 miesiecy),
    > ale slyszalem tez glosy, ze w malej firmie nie nalezy sie odprawa.

    Zatrudnij sie w PKN Orlen na 20 dni i zainkasujesz 700 tys. zl odprawy
    ;);););););)

    pozdr.

  • 6. Data: 2004-10-13 09:50:07
    Od: "Krosbi" <k...@o...pl>

    > Jeżeli firma zatrudnia ponad 20 osób na umowę o pracę, to wtedy zależy
    > od uzasadnienia wypowiedzenia - jeżeli pracodawca wypowiada umowę, bo
    > likwiduje stanowisko, to należy się jednomiesięczna odprawa.

    No rewelacja Kaizen, właśnie chyba o to chodziło (firma ponad 20 osób i co
    wtedy robić...).
    Mógłbyś jeszcze wspomóc jakiś paragrafem?

    --
    Krosbi

  • 7. Data: 2004-10-13 09:55:51
    Od: "Krosbi" <k...@o...pl>

    przepraszam za fonty :-|

  • 8. Data: 2004-10-13 10:09:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Oct 2004 11:50:07 +0200, "Krosbi" <k...@o...pl>
    zakodował:

    >Mógłby? jeszcze wspomóc jaki? paragrafem?

    Ustawa szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków
    pracy z przyczyn niedotyczących pracowników