PracaGrupypl.praca.dyskusje › Którego dnia wypłata?

  • 11. Data: 2004-10-12 09:20:57
    Temat: Re: Odp: Którego dnia wypłata?
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@N...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:ckg5th$qn7$2@inews.gazeta.pl...

    > chyba ze firma ma np. organizacje zwiazkowe i wynegocjowano inne warunki.
    > każdym bądź razie od ażdej reguły mogą być wyjątki

    Otóż nie sądzę żeby związki wynegocjowały gorsze warunki niż gwarantuje
    kodeks, bo w interesie związków jest działanie na korzyść pracownika,
    inaczej nie miałyby racji bytu. I tak jak napisał Omen w swoim poście, KP w
    przypadku gdy regulamin pracodawcy jest mniej korzystny to decyduje Kodeks
    Pracy

    Peyto

  • 12. Data: 2004-10-12 09:43:19
    Temat: Re: Którego dnia wypłata?
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie zgodzę się i nie dlatego że nie chcę. Bardzo dużo zależy od banku.

    Co to kogo obchodzi ile od banku zależy.
    Miej do siebie pretensje, że nie walczyłeś o wcześniejszy przelew wypłaty
    a nie naginaj prawo.
    Wszystkie mozliwe terminy płatności dotyczą dnia, w którym pieniądze są do
    dyspozycji wierzyciela.
    Jeżeli dalej się chcesz upierać to pożycz 100 zł komuś ze Szczecina na dwa
    dni.
    W drugim dniu gościu pośle ci kase przez pieszego gońca. Nie będziesz
    chyba protestował?

    vertret

  • 13. Data: 2004-10-12 09:48:58
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni.
    > W drugim dniu gościu pośle ci kase przez pieszego gońca. Nie będziesz

    Kodek Pracy mówi o dniu wypłaty pensji przez pracodawcę (a więc wykonaniu
    przelewu) a nie o dniu dotarcia kasy do pracownika.
    I to prawda nikogo nie obchodzi ile od banku zależy, poza pracownikiem. ;)

    I nie gorączkuj się tak bo ci żyłka pęknie. ;)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-10-12 09:55:47
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2004 11:43:19 +0200, VERTRET <vertret @ op . pl> napisał:

> [...]
    > dwa
    > dni.
    > W drugim dniu gościu pośle ci kase przez pieszego gońca. Nie będziesz

    Rozne sa sytuacje.
    ja mialem w jednej pracy tak, ze wychodzil terminowo przelew z pracy, w
    banku nie pojawial sie na koncie, tylko dzien-dwa pozniej (czasem jeszcze
    wekend po drodze), ale byl ksiegowany przez bank na moje konto z data
    kiedy wyszedl od pracodawcy i wplynal do banku, mimo, ze jeszcze w tym
    czasie pieniedzy nie mialem na koncie.
    Naturalnie wszelkie moje platnosi dokonywane w czasie tej operacji nie
    byly traktowane jako debetowanie i nie obciazane na koniec miesiaca, mimo,
    ze nie majac jeszcze pieniedzy na koncie moglem je wykonywac wlasnie
    dzieki posiadaniu limitu debetowego.

    jak wziac w reke wyciagi z banku - wszystko gralo idealnie z terminami
    wyplat - jak patrzec na realia - bez limitu debetowego nie moglbym
    skorzystac z wyplaty bedacej w banku ale jeszcze nie na moim koncie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 15. Data: 2004-10-12 10:11:42
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kodek Pracy mówi o dniu wypłaty pensji przez pracodawcę (a więc
    wykonaniu
    > przelewu) a nie o dniu dotarcia kasy do pracownika.

    Jak pisałem, wolno ci robić ze swoim pieniędzmi co uważasz, ale radzę
    tylko, abyś nie naginał prawa do swoich wyobrażeń o nim. To może kiedyś
    drogo kosztować.

    vertret

  • 16. Data: 2004-10-12 10:13:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 12 Oct 2004 10:06:29 +0200, "Peyto"

    >Obawia się że w?tpię. Pracodawcę obowi?zuje termin wysłania pieniędzy w
    >danym dniu, a data wpływu na konto to już kwestia banku.

    A jakaś podstawa prawna?
    Co mnie obchodzi, że pracodawca nie raczył wręczyć mi gotówki do ręki,
    albo wpłacić w oddziale mojego banku? To jego zmartwienie, że
    wygodniej mu zrobić przelew - a pracownik robi mu grzeczność, że nie
    domaga się gotówki do ręki.

    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w
    miejscu, terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w
    innych przepisach prawa pracy.
    § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej; częściowe
    spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna jest
    dopuszczalne tylko wówczas, gdy przewidują to ustawowe przepisy prawa
    pracy lub układ zbiorowy pracy.
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy
    lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 17. Data: 2004-10-12 10:17:32
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    > Jak pisałem, wolno ci robić ze swoim pieniędzmi co uważasz, ale radzę
    > tylko, abyś nie naginał prawa do swoich wyobrażeń o nim. To może kiedyś
    > drogo kosztować.

    Objaśnij mnie proszę bo nia bardzo czaję. Gdzie JA naginam prawo ?
    Przecież to ja jestem pracownikiem i dostaję pensję z opóźnieniem czasem.

    Peyto

  • 18. Data: 2004-10-12 10:29:25
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > albo wpłacić w oddziale mojego banku? To jego zmartwienie, że
    > wygodniej mu zrobić przelew - a pracownik robi mu grzeczność, że nie

    Niestety Kodeks pracy nie precyzuje czy dzień wypłata to moment wysłania
    przelewu czy otrzymanie kasy na konto.

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.

    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

    Pracodawca w tym momenicie interpretuje to na swoją korzyść, czyli w tym
    dniu wysyłą przelew.

    Peyto

  • 19. Data: 2004-10-12 10:40:12
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Art. 85.
    > § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesi?cu,
    > w stałym i ustalonym z góry terminie.

    > Pracodawca w tym momenicie interpretuje to na swoj? korzy?ć, czyli w tym
    > dniu wysył? przelew.

    Ale to naginanie ... wyplaty dokonuje sie. Jesli pracownik mialby dostac
    ja do reki, to ma dostac wlasnie w tym terminie. Moim zdaniem wyplata
    poprzez przelew nie moze sie od tego roznic, czyli kasa ma byc na koncie
    tego samego dnia, co wyplata do reki. Nie mozna dyskryminowac pracownika
    ze wzgledu na sposob zaplaty za prace.

  • 20. Data: 2004-10-12 10:52:56
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poprzez przelew nie moze sie od tego roznic, czyli kasa ma byc na koncie
    > tego samego dnia, co wyplata do reki. Nie mozna dyskryminowac pracownika

    Żeby była jasność ja sie z Toba calkowicie zgadzam, bo taki nieprecyzyjny
    zapis jest krzywdzacy dla pracownika. Wiem o tym bo w moim przypadku,
    poprzednia wyplata wyszla w piatek, ale zostala przez bank zaksiegowana
    dopiero w poniedzialek, bo pani Krysia musiała wklepać.
    Ja wiem że to jest nie w porzadku ale tak jest, przynajmniej ja sie
    spotkalem z takim podejsciem pracodawcow. Tez uwazam ze pensja powinna byc
    na koncie w tym dniu.

    Pozdrawiam
    Peyto