PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto to jest informatyk? › Re: Kto to jest informatyk?
  • Data: 2005-05-11 16:06:50
    Temat: Re: Kto to jest informatyk?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 11 May 2005 07:19:40 +0000 (UTC), " jaspis" <j...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >W pełni się z Tobą zgadzam. Sama studiuję informatykę i na dzień dzisiejszy
    >widzę, że szanse na zatrudnienie są nie za duże, głównie z powodu braku
    >doświadczenia. Czytając wszelkie ogłoszenia występuje wykształcenie wyższe.

    Naucz się czegoś porządnie, znajdź na uczelni projekt, gdzie będziesz mógł to
    wykorzystać i załap się do niego. :) Jeśli będziesz w czymś dobry, aktywny na
    zajęciach, to masz już jakąś siłę przebicia. Są czasem prowadzone na uczelniach
    projekty wewnętrzne albo dla zewnętrznych klientów. Zdarza się też, że niektórzy
    pracownicy, szczególnie ci młodsi prowadzą swoje firmy i potrzebują kogoś.
    Porozglądaj się, popytaj innych studentów lub wybadaj asystentów. :) Jeśli
    będziesz "widoczny" ktoś ci sam zaproponuje uczestnictwo w projekcie. A to już
    będzie dla ciebie jakieś doświadczenie.

    Jeśli jesteś na studiach 2-etapowych (inżynierskie + magisterskie) to szukaj
    takiego tematu pracy dyplomowej, który pozwoli ci zdobyć praktykę (j.w.).
    Mi właśnie w ten sposób udało się uzyskać pierwsze praktyczne doświadczenia
    (projekt w ramach pracy inżynierskiej), potem dzięki temu pierwszą pracę jeszcze
    na studiach i dalej już jakoś poszło.

    No, ale jeśli będziesz tylko przeglądał ogłoszenia, to nic z tego nie wyniknie.