PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto to jest informatyk? › Re: Kto to jest informatyk?
  • Data: 2005-05-11 16:51:29
    Temat: Re: Kto to jest informatyk?
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Marek [Wed, 11 May 2005 11:37:17 +0000 (UTC)]:

    > Jeżeli odpowiesz twierdząco na te trzy pytania to znaczy,
    > że mam pasję i jestem kreatywny, a jeżeli nie, to co więcej
    > rozumie się pod pojęciem pasji i kreatywności?

    To ja moze pomine powyzsze, bo to mi sugeruje tylko ze jestes
    rzetelnym pracownikiem ktory wie co robic -- i robi to, bez
    koniecznosci ochrzanienia go za ochrzanianie sie ;)

    IMO sa dziedziny, jak np. tworzenie rozbudowanych serwisow
    internetowych (pierwsze z brzegu, masa tego jest), gdzie poza
    rzetelnoscia licza sie tez pojawiajace sie na biezaco rozne
    pomysly jak usprawnic czy uatrakcyjnic. Tyle, ze to juz nie
    jest praca stricte programistyczna wiec mozna miec od tego
    innych ludzi.

    Pasja plus kreatywnosc to dla mnie takie cos, kiedy gosc
    interesuje sie czynnie dana dziedzina, zna rozne sztuczki
    i kruczki, potrafi sobie poradzic w roznych sytuacjach
    z ktorymi jeszcze nie mial do czynienia. Dlatego chetniej
    widze nawet 20-latka zarywajacego nocki zeby popsuc cos
    na wlasny uzytek, niz faceta po studiach ktory jedyne co
    potrafi to machnac dyplomem i zrobic wszystko sztywno
    trzymajac sie wyuczonych regul. Ten drugi czesto gesto
    postawiony w nietypowej sytuacji bedzie krecil, kombinowal
    i udawal ze to tylko deszcz pada...

    > do sklepu "starikow nie birut" ;)

    A malo to sklepow i sklepikow w Polsce? ;) U mnie w ZG
    ktora zasadniczo to mala jest i nieciekawa, pewnie tak
    z kilkadziesiat by sie naliczylo ;P

    > trzeba mieć prawo jazdy i uprawnienia na wózek widłowy

    I nie da sie ich nijak zrobic?

    > chętnie, ale serwis mnie nie chciał, bo nie naprawię
    > z marszu bez wdrożenia, zarówno monitora, jak i drukarki

    No to siedzisz na bezrobotnym, nudzisz sie to sie w tym
    czasie naucz...

    > Ale czynny kierowca.

    A po kiego? Oni tam nie sa od urzadzania wyscigow
    samochodowych tylko od zasuwania z wiertarka i kablem.
    Sprzet dostaja na miejscu, musza tylko siebie na to
    miejsce dowiezc. A i to nie zawsze bo czesto gesto
    transport sie organizuje (jak wieksza ekipa np., a
    sama instalacja gdzies dalej od centrum).

    > Ja też nie mam na myśli tylko podpięcia kompa :)

    No wiec szczerze mowiac nie chcialabym, zeby system
    informatyczny w mojej firmie projektowal ktos, kto
    ma tylko papier technika i grzebal sie do tej pory
    w systemach i serwerach. To nie ta dzialka.

    Kira