PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto mnie oświeci

  • 1. Data: 2003-05-16 18:39:54
    Temat: Kto mnie oświeci
    Od: "Robert Soltys" <r...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow !!
    Zostałem zaproszony na rozmowe kfalifikacyjną , nabór jest na stanowisko
    Handlowca – Doradcy Klienta do instytucji finansowo-prawnej działającej w
    obszarze odzyskiwania należności .
    Może ktoś z was pracuje w podobnej firmie i powie mi na czyn ta praca polega
    , jak się przygotować do rozmowy kfalifikacyjnej .
    Powiem szczerze , że wysyłałem aplikacje prawie na wszystkie ogłoszenia nie
    zastanawiając się nad tym czy wiem na czym polega dana praca czy nie i teraz
    mam kłopot .
    Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Robert S.
    moje GG :4218001

  • 2. Data: 2003-05-17 09:54:53
    Temat: Re: Kto mnie o?wieci - od HR-owca
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Soltys" <r...@p...onet.pl> nie
    > zastanawiając się nad tym czy wiem na czym polega dana praca czy
    > nie i teraz mam kłopot .

    - nie ma jak inteligentne szukanie pracy......, a potem wszyscy mówią, że to
    pracodawcy są zmanierowani i sami nie wiedzą, czego chcą.... ale jak mają
    do czynienia z takimi potencjalnymi pracownikami to się nóż otwiera.....

    Przypuszczam, że się nawet nie zastanowiłeś, ile zmarnowałeś czasu (i
    jeszcze zmarnujesz) komuś kto będzie przeprowadzał rozmowę kwalifikacyjną z
    Tobą...... masz to gdzieś, bo przecież Ty szukasz pracy. Jesli myślisz, że
    do wszystkiego się nadajesz to zacznij od kopania rowów (płacą 2,50 zł/h) i
    tam nie musisz się zastanawiać na czym polega ta praca....

    Trochę oleju w głowie.......

    Pracodawca X

  • 3. Data: 2003-05-17 17:14:36
    Temat: Re: Kto mnie o?wieci
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Soltys" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ba3b6m$952$1@news.onet.pl...
    > Powiem szczerze , że wysyłałem aplikacje prawie na wszystkie
    ogłoszenia nie
    > zastanawiajšc się nad tym czy wiem na czym polega dana praca czy nie
    i teraz
    > mam kłopot .

    Piszesz poważnie czy żartujesz? Potwierdza się to co parę
    dni temu pisała Alicja, ludzie wysyłają swoje papiery
    bezmyślnie.

    pzdr
    Art

  • 4. Data: 2003-05-18 00:26:09
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    nie
    > zastanawiając się nad tym czy wiem na czym polega dana praca czy nie i
    No to masz klopot ;-)))))))))))))))))
    Mam wrazenie, ze i tak nie dostaniesz tej pracy - po prostu zadzwon/mailnij,
    ze sie rozmysliles.
    Tak jak pisali przedpiscy - oszczedzisz czas (i pieniadze) swoje i HR-owca -
    wszyscy beda zadowoleni...

    Zalamka totalna....

    PiotrG

  • 5. Data: 2003-05-18 06:55:54
    Od: "--br0dalus--" <g...@w...pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zadzwon/mailnij,
    > ze sie rozmysliles.
    > Tak jak pisali przedpiscy - oszczedzisz czas (i pieniadze) swoje i

    No tak - biedny HRowiec, oczywiście że do niego zadzwoń i zamajluj że
    baaardzo Ci
    przykro i nie przyjdziesz na rozmowe... i oszczedz mu czasu żeby czasem
    biedaczysko się nie narobiło...

    szkoda tylko że to HRowcom w ogromnej większości nie chce się odpisywać,
    nawet wtedy gdy doskonale zdają sobie sprawę że zap**sz czasem po 300 Km na
    rozmowe trwającą 10 minut i są na tyle bezczelni, że traktują ludzi jak
    zwierzęta na przysłowiowym "spędzie"

    ...wiem że są wyjątki, znam nawet dwóch takich w tym jednego na grupie :) no
    ale niestety, wyjątek potwierdza regułe

    Pozdro

  • 6. Data: 2003-05-18 08:28:32
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > rozmowe trwającą 10 minut i są na tyle bezczelni, że traktują ludzi jak

    HRowiec nie mówi, że jak przyjedziesz to dostaniesz na 100% robote, ale kandydaci
    wysyłaja swoją
    kandydature twierdząc, że są idealni do tej pracy.

    mer

  • 7. Data: 2003-05-18 08:45:21
    Od: "--br0dalus--" <g...@w...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > HRowiec nie mówi, że jak przyjedziesz to dostaniesz na 100% robote, ale
    kandydaci wysyłaja swoją
    > kandydature twierdząc, że są idealni do tej pracy.

    czy ja mówię że ma zatrudnić na 100%?
    po prostu jak już kogoś zaprosi na rozmowę to chyba jest zobligowany mu
    potem dac odpowiedź czy są lub nie są nim zainteresowani.

    BTW. to co kandydaci mają pisać? że nie są pewni czy się nadają?
    to chyba normalne że każdy pisze że jest idealny

    nie wiem co chcialeś przez to powiedzieć

    Pozdro

  • 8. Data: 2003-05-18 12:18:02
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "--br0dalus--" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > kandydaci wysyłaja swoją
    > >

    > nie wiem co chcialeś przez to powiedzieć

    Merowi chodziło o to, że autor wątku wysłał ofertę nie mając pojęcia,
    na czym miałaby polegać jego praca. Nie sądzisz, że to dziwne
    podjeście.

    Co w takim razie napisał w LM i jak to argumentował. Napisał że
    świetnie współpracuje w zespole, a to okaże sie samodzielne,
    specjalistyczne stanowisko :-). Skoro nie wie na czym polega
    praca to musiał być bardzo, bardzo ogólny LM. I sorry,
    ale ja tego nie jestem w stanie zrozumieć.

    Zresztą kiedyś już ktoś pisał o kosztach szukania pracy i twierdził,
    że wysłał w ciagu bardzo krótkiego czasu (dokładnie nie pamiętam)
    400 ofert. Padły oczywiście pytania jak znalazł 400 odpowiadających mu
    i jego kwalifikacjom ofert. Krótka odpowiedź: Panorama Firm.

    Co z tego, że miał więcej odpowiedzi i rozmów niż ja po ponad 100
    wysłanych ofert i 16 miesiącach bezrobocia skoro mogło to tak
    wyglądać jak sytuacja w bieżącym watku.

    Gdybym ja wysyłał oferty w ten sposób to prawdopodobnie nie byłoby to
    ponad 100 tylko o rząd więcej :-)

    pzdr
    Art

  • 9. Data: 2003-05-18 13:17:38
    Od: "--br0dalus--" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praca to musiał być bardzo, bardzo ogólny LM. I sorry,
    > ale ja tego nie jestem w stanie zrozumieć.

    No OK, ale zauważ że tu HRowiec sam sobie zawalił, bo skoro gość w LM i CV
    napisał bzdury niezwiązane z stanowiskiem i umiejętnościami, albo wogóle nic
    nie napisał konkretnego to po qui penis HR go zaprasza na rozmowe? niech
    się teraz z nim męczy :)

    odpowiedzi nasuwają mi się dwie:

    1 albo HR to kretyn i nie umie na podstawie LM i CV wywnioskować o
    kompetencjach kandydata, a to przecież podstawa rekrutacji
    2. to co było napisane w LM i CV akurat odpowiada stqanowisku albo HRowcowi
    sie LM i CV spodobało(patrz punkt 1 :-))i wtedy gość i tak jakąś szanse
    zawsze ma (to raczej wątpliwe)

    No ale fakt - zgadzam się z Tobą w jednym, pisząc "masowe" CV lub wysyłając
    je byle gdzie i byle jak, sami jesteśmy sobie winni gdy niekompetentny
    HRowiec wyłapie nasza ofertę i zaprasza na rozmowę a my wtedy nie wiemy
    często nawet co to za oferta, na jakie stanowisko aplikowaliśmy i co tam się
    robi, tak jak to jest w w/w przypadku.

    Niemniej dobry(a nawet przeciętny) HR takie oferty powinien z marszu
    odrzucać, takie jest moje zdanie

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-05-18 14:07:12
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Niemniej dobry(a nawet przeciętny) HR takie oferty powinien z marszu
    > odrzucać, takie jest moje zdanie

    Fakt - nie kazdy HR-owiec musi byc dobry, poza tym kazdy ma prawo do
    pomylki, ale to nie jest powod, zeby usprawiedliwic takie metody
    poszukiwania pracy.
    Nadal zalamka, i to do kwadratu ;-)

    > Pozdrawiam
    Ja rowniez,