PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto ma rację?

  • 1. Data: 2002-11-17 20:55:11
    Temat: Kto ma rację?
    Od: "Wilbert" <w...@2...pl>

    Witam wszystkich!
    Chcialbym prosic o porade w nastepujacej kwestii:
    Zostalem zatrudniony w firmie na podstawie umowy o pracę "w pelnym wymiarze
    czasu pracy" (tak jest napisane w umowie) na stanowisku zastepcy kierownika
    dzialu. W rozumieniu KP jest to wiec pelen etat 41 godzin/tydz.), a praca w
    godzinach nadliczbowych powinna byc platna (lub w zamian dni wolne).
    Zakladowy regulamin wynagradzania zawiera natomiast nastepujacy punkt:
    "Pracownicy wymienieni w tabeli nr 1 (i tam wystepuje moje stanowisko) maja
    nienormowany czas pracy i nie przysluguje im wynagrodzenie za prace w
    godzinach nadliczbowych". Ja powojuje sie na moja umowe i chcialbym dostac
    pieniadze za nadgodziny, moj zwierzchnik natomiast na ten punkt
    regulaminu.Rodzi sie wiec pytanie kto ma racje? O ile wiem to najwazniejsza
    jest umowa i kwiestia dotyczaca wymiaru pracy moze byc zmieniana tylko
    poprzez aneks do umowy, ktory musze podpisac, a nie poprzez regulamin
    zakladowy. Czy wobec tego zapis w regulaminie zakadu nie ma mocy prawnej?
    A moze sie myle w tej kwestii?

    Za wszelkie opinie z gory dzieki

    Pozdrawiam
    Wilbert

  • 2. Data: 2002-11-17 21:31:30
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > A moze sie myle w tej kwestii?
    >
    > Za wszelkie opinie z gory dzieki

    Wg mnie mylisz sie. Nawet za komuny stanowiska kierownicze mialy
    nienormowany czas pracy. Zwykly pracownik ma problem z przedluzonym czasem
    pracy, a Ty, jako zastepca kierownika.... I w dodatku widnieje to w
    Regulaminie Pracy, ktory zapewne podpisales przy przyjeciu.

    > Pozdrawiam
    > Wilbert

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-11-17 22:56:19
    Od: "Wilbert" <w...@2...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:ar91jc$r4u$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > pracy, a Ty, jako zastepca kierownika.... I w dodatku widnieje to w
    > Regulaminie Pracy, ktory zapewne podpisales przy przyjeciu.

    OK, podpisalem regulamin, ale nie w tym rzecz! Czy to ze mam nienormowany
    czas pracy powinna regulowac umowa czy regulamin. Bo wyobraz sobie teraz
    taka sytuacje, ze zarzad wpada na pomysl obnizenia wszystkim kierownikom
    podstawy wynagrodzenia o np. 400 zł i wydaje to jako zarzadzenie zmieniajace
    regulamin wynagradzania. I co, jest to zgodne z KP? Chyba nie bo na taka
    zmiane musza sie zgodzic pracownicy podpisujac aneks do umowy o prace. Tak
    samo jest jesli chodzi o zmiany wymiaru czasu pracy, zakresu obowiazkow,
    czasu trwania umowy, stanowiska pracy.
    Krotko mowiac wg mnie ten punkt regulaminu wynagradzania moze odnosic sie
    tylko do tych osob, ktore w umowie maja "nienormowany czas pracy", a ja tego
    nie mam (moze to niedopatrzenie kadrowca, ktory sporzadzal umowe).

    Wilbert

  • 4. Data: 2002-11-17 23:00:23
    Temat: Odp: Kto ma rację?
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    tego
    > nie mam (moze to niedopatrzenie kadrowca, ktory sporzadzal umowe).

    Art. 135. § 1 kodeksu pracy "Pracownicy zarządzający, w imieniu pracodawcy,
    zakładem pracy, główni księgowi i kierownicy wyodrębnionych komórek
    organizacyjnych zakładu pracy, a także zastępcy tych osób, wykonują, w razie
    konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do oddzielnego
    wynagrodzenia z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych."

    Myślę że kometarza jest zbędny - Pozdrawiam Beata

  • 5. Data: 2002-11-17 23:00:33
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Wilbert wrote:

> [...]
    > poprzez aneks do umowy, ktory musze podpisac, a nie poprzez regulamin
    > zakladowy. Czy wobec tego zapis w regulaminie zakadu nie ma mocy prawnej?

    Znow sie odezwe, bo zęby beda mnie bolec przez cala noc ;). Niestety mam
    troche przeterminowany Kp, wiec dla pewnosci proponuje wejsc na strone
    http://www.sejm.gov.pl i sciagnac sobie Kp ze wszystkimi poprawkami
    (ktory jak sadze znajduje sie tam wlasnie w takiej formie - taki tam
    maja zwyczaj). Twoja sprawe rozwiazuje bezapelacyjnie, szczegolowo i
    wyjatkowo jasno art 135 (w calosci) Kp. W skrocie - kierownik ma racje i
    nadgodziny naleza Ci sie tylko w swieta, niedziele i dni wolne od pracy
    (chyba ze otrzymales dzien wolny zamiast).

    Flyer

  • 6. Data: 2002-11-18 07:53:48
    Od: k...@p...onet.pl

    Użytkownik "Beata" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że kometarza jest zbędny - Pozdrawiam Beata

    Komentarz jest konieczny..........
    Jesli cytujesz, cytuj wlasciwego autora posta

    pozdr
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-11-18 08:11:49
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Beata" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Komentarz jest konieczny..........
    > Jesli cytujesz, cytuj wlasciwego autora posta
    >
    > pozdr
    > Krzysztof

    Z uwagi na popełniony błąd w cytowaniu przepraszam Krzysztofa. Pozdrawiam
    Beata

  • 8. Data: 2002-11-18 09:19:18
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadgodziny naleza Ci sie tylko w swieta, niedziele i dni wolne od pracy
    > (chyba ze otrzymales dzien wolny zamiast).

    A ja dodam jeszcze że negocjując wynagrodzenie na tych stanowiskach pracy,
    należy od razu wyciągnąć ten artykuł KP i żądać odpowiedniego do niego
    wynagrodzenia, względnie dopisać w umowie o pracę punkt że pracownik nie
    jest zobowiazany do dodatkowej nie płatnej pracy w godzinach nadliczbowych
    (wg. art 135 KP).

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-11-18 11:35:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wilbert <w...@2...pl> wrote:
    > OK, podpisalem regulamin, ale nie w tym rzecz! Czy to ze mam nienormowany
    > czas pracy powinna regulowac umowa czy regulamin. Bo wyobraz sobie teraz

    Reguluje to Kodeks Pracy. Jesteś zastępcą kierownika, a to stanowisko
    kierownicze.

    > Krotko mowiac wg mnie ten punkt regulaminu wynagradzania moze odnosic sie
    > tylko do tych osob, ktore w umowie maja "nienormowany czas pracy", a ja tego
    > nie mam (moze to niedopatrzenie kadrowca, ktory sporzadzal umowe).

    Do wszystkich na stanowiskach kierowniczych.

    --
    ___________ (R)

  • 10. Data: 2002-11-18 14:36:49
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:arabgf$t4n$1@news.tpi.pl...
    > względnie dopisać w umowie o pracę punkt że pracownik nie
    > jest zobowiazany do dodatkowej nie płatnej pracy w godzinach nadliczbowych
    > (wg. art 135 KP).

    Chwila, chwila... przeciez zastepca kierownika nie moze byc zmuszany do
    pracy w nadgodzinach. On sam ustanawia sobie czas pracy, jesli go ktos
    zmusza do pozostania w pracy w nadgodzinach, to IMO nie jest on zadnym
    kierownikiem i powinien dostac wynagrodzenie za godziny nadliczbowe...

    Pozdrawiam

    Baton