PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto ma rację? › Kto ma rację?
    From: "Wilbert" <w...@2...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Kto ma rację?
    Date: Sun, 17 Nov 2002 21:55:11 +0100

    Witam wszystkich!
    Chcialbym prosic o porade w nastepujacej kwestii:
    Zostalem zatrudniony w firmie na podstawie umowy o pracę "w pelnym wymiarze
    czasu pracy" (tak jest napisane w umowie) na stanowisku zastepcy kierownika
    dzialu. W rozumieniu KP jest to wiec pelen etat 41 godzin/tydz.), a praca w
    godzinach nadliczbowych powinna byc platna (lub w zamian dni wolne).
    Zakladowy regulamin wynagradzania zawiera natomiast nastepujacy punkt:
    "Pracownicy wymienieni w tabeli nr 1 (i tam wystepuje moje stanowisko) maja
    nienormowany czas pracy i nie przysluguje im wynagrodzenie za prace w
    godzinach nadliczbowych". Ja powojuje sie na moja umowe i chcialbym dostac
    pieniadze za nadgodziny, moj zwierzchnik natomiast na ten punkt
    regulaminu.Rodzi sie wiec pytanie kto ma racje? O ile wiem to najwazniejsza
    jest umowa i kwiestia dotyczaca wymiaru pracy moze byc zmieniana tylko
    poprzez aneks do umowy, ktory musze podpisac, a nie poprzez regulamin
    zakladowy. Czy wobec tego zapis w regulaminie zakadu nie ma mocy prawnej?
    A moze sie myle w tej kwestii?

    Za wszelkie opinie z gory dzieki

    Pozdrawiam
    Wilbert