PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrowersje w CV: Co jest gorsze › Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
  • Data: 2009-11-25 18:09:04
    Temat: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnhgqb5r.dnu.proteus@pl-test.org...

    > A dla ilustracji zjawiska, to mamy nawet przykład potwierdzający moją
    > tezę:

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,729
    1890,Szwedzi_kupuja_wiecej_muzyki___antypiraci_zwyci
    ezyli_.html

    raczej niechronność bardziej niż wysokość kary, bo wysokość i tak osiąga
    już dość absurdalne poziomy i będzie tylko wywoływać rozdrażnienie (patrz
    m.in. cyrki w USA). Tyle, że to wszystko faktycznie ze strachu a za
    chwilę, gdy pojawi się jakieś "usprawnienie" wymiany plików wszystko wróci
    do normy (temat przerabiany na przykładzie napstera).
    Jest jeszcze jeden drobiazg: jak dotąd jakoś się to udawało, ale IMHO
    ciężko będzie na wieczność utrwalić trend zarabiania coraz większej kasy
    za towar coraz gorszej jakości. Zakładając, że do tej pory jakimś
    barometrem jakości była proporcja legalnych zakupów do piractwa i
    zakładając, że za chwilę ta "równowaga" zostanie odgórnie zakłócona, nie
    można wywodzić z tego wniosku, że teraz czekają nas już tylko wzrosty
    sprzedaży. IMHO tego nie da się w ten sposób "pompować" szczególnie, że
    ceny są wysokie, a są wysokie, bo tak (a sorry, są wysokie, bo jest
    piractwo, ale jak nie będzie piractwa, nie obniżymy :) ). Po prostu
    urealni się ta w tej chwili nieco mityczna grupa, która nie ściągnie (bo
    nie będzie wolno) i nie kupi (bo nie będzie warto). Może też pojawi się
    jakieś trzecie wyjście.

    e.