PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrowersje w CV: Co jest gorsze › Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
  • Data: 2009-11-27 18:59:15
    Temat: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Od: "op23" <o...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > A Ty co GUS jesteś, że się za ogół wypowiadasz?
    > PYTAM CIEBIE. Czwarty raz. Jest ok, czy nie?
    > Nie wykręcaj się od odpowiedzi w imię wyimaginowanego ogółu.

    Moje zdanie nie ma znaczenia

    > Bo to narusza czyjąś wolność.

    Przecież to przejaw wolności

    > Prawo ma *chronić* słabsze strony, a nie być realizacją "woli ogółu".

    Czyli ma chronić konsumentów programów komputerowych a nie ich producentów ?

    > Dlatego prawo pracy chroni pracowników, prawo autorskie chroni autorów.

    Prawo autorskie ma głównie wymiar majątkowy a nie autorski. I na pewno
    producent mający prawa majątkowe nie jest słabszy od użytkownika tego
    programu.

    > A podstawowym prawem jest wolność i poszanowanie własności.

    I przejawem tego jest prawo autorskie ? Powiedz, kto jest autorem
    kalkulatora w Windows ? Autor Automapy ? Znasz w ogóle jakiegoś autora
    oprogramowania ?

    > A co jak ktoś robi dzieła na zamówienie? Też ma oddawać za darmo w imię
    > "ogół tak chce"?

    Nie wiem

    > Brawo! Dałeś się podpuścić na szkolny test wiedzy historycznej.
    > A teraz pomyśl i poczytaj do czego doprowadziło takie "myślenie"
    > w pierwszej połowie dwudziestego wieku i od czego się zaczęło.
    >
    > To nie jest demokracja. Demokracja to nie jest zwykłe
    > "większość decyduje". Takie postępowanie to jest zrzucanie
    > z siebie odpowiedzialności i konieczności myślenia ("ogół"
    > postanowił, to co ja maluczki nie jestem winny i nie muszę
    > myśleć).

    Rety, wszyscy nie zmieszczą się przy jednym korycie

    > Demokracja opiera się na *poszanowaniu* podstawowych praw.

    "Chcemy chleba ..." i programów

    > Do wolności, prawo do ochrony praw obywatelskich oraz
    > prawo do własności prywatnej.

    To tylko idee

    > Jak się tego pozbędziesz, to już nie będziesz miał demokracji.

    Jasne