PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrowersje w CV: Co jest gorsze › Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    From: "op23" <o...@r...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Date: Wed, 25 Nov 2009 18:30:12 +0100

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > No kupią. Płytkę z giełdy, czy ściągną i przegrają z sieci.

    Gdyby tak było to już w ogóle nie byłoby o czym mówić: społeczeństwo chce
    wolnego oprogramowania.

    > Nie. Podałem konkretny przypadek i pytam jak to oceniasz.

    Nie widzę analogii. Ogół nie chce oglądać takich filmów. Nie wiem zresztą po
    jakiego grzyba nagrywać takie filmy jak ktoś nie chce się nimi chwalić.

    > A kto *potrzebuje* photoshopa do obróbki zdjęć w domu, *potrzebuje* każdej
    > nowości growej na rynku, MS Offica do edycji prostych tekstów?
    > Ile osób ma pirackiego Office, a nie wersję domową za 300 zł?

    Co za różnica jaką wersję ma ? Jest funkcjonalność jakiej potrzebuje.

    > Pisałem 'podobnie'. Tam też jest łatwo, trudno złapać i kara nie
    > odstrasza.
    > No ale że jest nieco większa szansa na kontrolę, to jednak więcej osób te
    > bilety kupuje.

    Nie interesuje mnie czy kara odstrasza tylko czy "społeczeństwo sobie życzy"
    ograniczeń obrotu programami. Jeśli nie życzy sobie to o czym gadka ?!

    > Inna beczka - przechodzisz na czerwonym? Pewnie tak, jak praktycznie
    > każdy.
    > Kara za to jest, ale szanse złapania są promilowe więc "co mi tam".
    >
    > To wysokość i nieuchronność kary powodują, że dany czyn staje się
    > nieopłacalny i nieatrakcyjny, a nie chęć/niechęć chronienia czegoś.

    To mówię, że nie o to chodzi, czy ktoś się wystraszy tylko jak się czuje z
    tym. Dokładniej jak się z tym czuje ogół. Jeśli ogółe chce kraść to trzeba
    kradzież dopuszczać. Jeśli chce wojny to wojnę.

    > Widzę chęć decydowania na co idą podatki. To też jest polityka.

    Ale moje podatki. Jak wybieram w sklepie towar to też uprawiam politykę ?
    Decyduję na co wydaję, prawda ?

    > Temu co założył służyła zapewne do zarabiania. Jak sam zauważyłeś jakiś
    > przychód z reklam to generuje. Fajna sprawa, bo nie trzeba dbać
    > o merytorykę, nie trzeba dbać o aktualność i inne rzeczy. Oglądalność
    > się robi sama.

    Nie tak sama, bo jednak trzeba zrobić witrynę. Też bym chciał popracować nad
    swoją ale czasu brak. Też bym dodał elementy społecznościowe tyle, że nie
    tego typu co torent.