PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrowersje w CV: Co jest gorsze › Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    <wd0wle5u3k1u$.dlg@piki.fixed> <he33kr$e9s$1@inews.gazeta.pl>
    <13r0hyftx9ddx$.dlg@piki.fixed> <s...@p...org>
    <he3au2$b96$2@news.onet.pl> <s...@p...org>
    <hec71n$o3b$1@news.dialog.net.pl> <s...@p...org>
    <hefafn$gpc$1@news.dialog.net.pl> <s...@p...org>
    <hegivu$ljp$2@achot.icm.edu.pl> <s...@p...org>
    <heh7vp$e5s$1@achot.icm.edu.pl> <s...@p...org>
    <hehgv7$ogb$1@achot.icm.edu.pl> <s...@p...org>
    <s...@p...org>
    <hejktf$qaf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Date: 25 Nov 2009 18:25:05 +0100

    On 2009-11-25, NobodysBody <n...@n...net> wrote:

    [...]

    Nie pisałem o ludziach którzy traktują piraty jako wersję "demo".
    Pisałem o pozostałych, a tych jest więcej.

    > 2. Piraci zaczęli kupować więcej muzyki, ale nigdzie nie jest
    > powiedziane że piracą mniej. Po prostu kupują więcej legalnej muzyki, a
    > piracić mogą nadal tyle samo...

    Jeśli "piracą tyle samo" a "kupują więcej legalnej muzyki", to w procentowym
    ujęciu piractwo się zmniejszyło.

    > 3. Nie wiadomo do końca czym został spowodowany ten efekt. Może głośna
    > kampania medialna i szum w okół nowego prawa antypirackiego spowodował,
    > że ludzie zainteresowali się legalnymi źródłami kupowania muzyki nie
    > rezygnując wcale z piracenia ?

    Dziwnym trafem zaostrzanie kar i skuteczniejszy system łapania *powoduje*
    wzost sprzedaży legalnych produktów. Nie tylko w omawianym przypadku.

    > 4. Nie będę nawet wchodził w temat czy piractwo w obecnej skali powoduje
    > straty, bo to dla mnie oczywiste że nie powoduje, a każdy kto uważa
    > inaczej, jest albo niedoinformowany, albo pracuje dla medialnej mafii,
    > albo jest idiotą.

    Niesamowicie merytoryczny argument, tym bardziej że nie jest odpowiedzą
    na to co pisałem.

    Ja pisałem o tym, że ludzie piracą, bo:

    - jest to łatwe
    - *bardzo* niska jest skuteczność karania tego typu czynów
    - konsekwencje również są niewielkie

    Z tego samego powodu powszechnie łamane są przepisy prawa drogowego
    (czerwone światła, przekraczanie prędkości), jeździ na gapę, czy też
    "nie nabija na kasę" (w niektórych branżach), albo "zatrudnia"
    na czarno, czy daje kasę "pod stołem".

    Nie wypowiadałem się na temat "strat", bo to są tylko teorie i każda strona
    (skrajni piraci i antypiraci) ma swoje i uważa tych drugich za idiotów/mafię.

    Natomiast to, że zwiększanie skuteczności w wykrywaniu i karaniu
    ma bezpośrednie przełożenie na wzrost przestrzegania przepisów
    jest udowodnione już dawno, ze przypomnę niedawne akcje z łapankami
    i wzrostem sprzedaży systemu Windows.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl