PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrola zwolnienia lekarskiego

  • 1. Data: 2003-11-03 14:42:28
    Temat: Kontrola zwolnienia lekarskiego
    Od: "Jakub Wojtachnio" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem na wypowiedzeniu i przez okres wypowiedzenia jak i jakis czas po nim
    np. do konca roku zamierzam posiedziec na L4 bo wtedy najpierw pracodawca a
    potem ZUS musi mi placic 80% wynagrodzenia... Teraz pytanie na jakiej
    podstwaie ZUS przepraowadza kontrole zwolnien: czy jest to kryterium
    dlugosci zwolnmienia, jego przyczyn, czy tez fakt wyplacania tegoz
    wynagrodzenia czy losowo... Dzikei za odpowiedz

    --
    Herman
    k...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-11-03 16:09:37
    Temat: Re: Kontrola zwolnienia lekarskiego
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Jakub Wojtachnio wrote:
> [...]
    > kryterium dlugosci zwolnmienia, jego przyczyn, czy tez fakt wyplacania
    > tegoz wynagrodzenia czy losowo... Dzikei za odpowiedz

    a ja sie nie zgadzam byś zdrowy posiedział sobie na zwolnieniu
    lekarskim.....

    Piotr Żebrowski
    studio Otwarte +48 12 431 09 84

  • 3. Data: 2003-11-03 17:46:40
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Wojtachnio" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bo5pg4$c6l$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Jestem na wypowiedzeniu i przez okres wypowiedzenia jak i jakis czas po
    nim
    > np. do konca roku zamierzam posiedziec na L4 bo wtedy najpierw pracodawca

    zamierzasz wiec zostac zlodziejem?

> [...]
    > dlugosci zwolnmienia, jego przyczyn, czy tez fakt wyplacania tegoz
    > wynagrodzenia czy losowo... Dzikei za odpowiedz

    ztcw kontrole podejmowane sa rowniez na wniosek pracodawcy.

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2003-11-04 01:39:26
    Od: "Piotr K." <p...@i...pl>

    > zamierzasz wiec zostac zlodziejem?

    --
    Większego złodzieja od ZUS-u nie znam. Argumenty? proszę bardzo:
    Inna podstawa naliczania społecznych i chorej kasy

    ----Słowa przedmówcy zabrzmiały jak hasło Krzyśka Skiby z czasów
    Pomarańczowej Alternatywy
    "Obywatelu! Pomóż milicji - pobij się sam"

    -----Piotr K.

  • 5. Data: 2003-11-04 07:07:40
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Inna podstawa naliczania społecznych i chorej kasy
    > Baby w ZUSie robią ci łaskę ze wszystkim, a przecież ich zusy i pensje są
    (...)

    Takim samym "zlodziejem" jest US, adm rzadowa, itp
    Tylko co z tego? Kalemu ukrasc krowa - niedobrze, Kali ukrasc krowa -
    dobrze?

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2003-11-04 09:41:53
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-04 02:39, Piotr K. wrote:

> [...]
    > Inna podstawa naliczania społecznych i chorej kasy
    > Baby w ZUSie robią ci łaskę ze wszystkim, a przecież ich zusy i pensje są

    ZUS kradnie, ale nie tylko dla siebie.
    Jak ktoś kradnie ze sklepu, to należy mu się w p..., a nie zapytanie:
    "- czy zostały jeszcze 29" panasoniki ?"

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 7. Data: 2003-11-04 10:10:18
    Od: "jurekh" <h...@p...onet.pl>

    jeżeli zwolnienia nie będą dłuższe niż dwa tygodnie to nie masz co się
    martwić

  • 8. Data: 2003-11-04 10:54:22
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotr K. napisał:

    > Większego złodzieja od ZUS-u nie znam. Argumenty? proszę bardzo:
    > Inna podstawa naliczania społecznych i chorej kasy

    To jest argument? Coś lichy ten argument - ten sposób naliczania wywodzi
    się ze starego sposobu finansowania służby zdrowia i ZUS - poprzednio
    identycznie naliczano te składniki, tyle że służba zdrowia była
    finansowana z budżetu [czyli z podatków] - teraz kasa chorych jest
    odliczana od razu od ściąganego podatku - poza jakimś ułamkiem procenta,
    pracownik tego nie odczuwa. Zapewne byś wolał, żeby podatek był ściągany
    od uzusowionego wynagrodzenia - ciekawa propozycja. ;)

    > Baby w ZUSie robią ci łaskę ze wszystkim, a przecież ich zusy i pensje są
    > opłacane z twoich pieniędzy

    Ano są - niestety. Chociaż fundusze emerytalne też tak mają - jedynym
    plusem OFE jest jasny system odprowadzania opłat za ich prowadzenie.

    > Marmury za twoją kasę, a zaparkować pod ZUSami nie ma gdzie

    Jak się wszyscy zwalają jednego dnia, to nie ma gdzie - kiedy poszedłem
    sobie po nowego Płatnika, dzień po jego wydaniu, to żadnych tłumów nie
    widziałem - ciekawe zjawisko, bo pewnie dzień przed terminem składania
    dokumentów, ludzie tam się zabijali. ;)

    > Dupny system Płatnik kupiony za ciężkie pieniądze - Twoje!

    Z tym się zgodzę, zwłaszcza jak zobaczyłem listę błędów nowego Płatnika
    w tydzień po jego wydaniu. ;)

    Ale wracając do tematu - jeżeli wszyscy zaczą sobie fundować lipne
    chorobowe, to nie ma siły - składki pójdą w górę, tak więc możesz sobie
    pogratulować swojego wkładu w zwiększanie obciążeń dla pracowników i
    pracodawców. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 9. Data: 2003-11-04 17:50:47
    Od: "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl>

> [...]
    > dlugosci zwolnmienia, jego przyczyn, czy tez fakt wyplacania tegoz
    > wynagrodzenia czy losowo... Dzikei za odpowiedz

    Nie bierz zwolnien dluzszych niz 2 tygodnie i najlepiej zeby nie byla ta
    sama choroba wpisana na druku 2 razy pod rzad. Chodzi o to ze 2 tygodnie to
    za malo czasu zeby cie sprawdzili - samo wyslanie poleconego trwa dluzej. A
    najlepiej jakbys zachorowal na jakas chorobe ktora trudno udowodnic - pomysl
    o L4 od psychiatry (powaznie) - kazdy moze zachorowac na jakas depresje
    ktora moze sie utzrzymywac przez rok, a taka chorobe psychiczna jest jednak
    ciezko udowodnic (tylko nie przesadz z ta choroba - jakies stany depresyjne
    z podejrzeniem mozliwosci popelnienia samobojstwa bylyby idealne na dluga
    chorobe).