PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrola zawartosci tresci w firmach? › Re: Kontrola zawartosci tresci w firmach?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kontrola zawartosci tresci w firmach?
    Date: Tue, 24 May 2005 15:28:51 +0200

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    news:d6v46v$pqo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Na to pytanie nie odpowiem, bo nie wiem jakie macie uklady
    > wewnatrz firmy. Mi jest obojetne czy sobie pornola sciagna,
    > czy na czata wleza, czy beda robic tapetki ze slicznymi,
    > puchatymi kociatkami. Serio.
    >
    > Tyle ze ja im nie place od godziny, tylko od wykonanej pracy.
    > Zwyczajnie im sie nie oplaca opierdalac caly dzien. Kontroluja
    > sie w zwiazku z tym sami znacznie lepiej, niz moglby to robic
    > dowolny system blokujacy kawalki Netu.

    To bardzo dobrze, tylko nie generalizuj lepszosci swojego rozwiazania na
    inne sytuacje, a te sytuacje to duza firma lub pracownicy nie na poziomie.
    W przypadku duzej firmy taki bezposredni zadaniowy kontakt szefa z kazdym
    jest niemozliwy, a kierownicy nizszego szczebla rozni sa. Latwa dostepnosc
    rozrywek moze powodowac przeciekanie czasu przez palce, jesli praca nie jest
    zadaniowa, tylko ciagla, zmniejszac konkurencyjnosc. Zamiast lazic,
    identyfikowac to, robic rozmowy wychowawcze - latwiej uciac czy ograniczyc
    dostep. Jak w zeszlym roku przez pol roku mieszkalam gdzies, gdzie nie
    mialam Sieci (w innych miejscach poza chata dostep mialam, ale to byly
    miejsca, gdzie wieczorem przesiadywac sie raczej nie dalo) to sie fajnie
    zmobilizowalam do posiedzenia nad obsluga pewnych offline'owych programikow
    i nauczylam sie sporo. Z Siecia pod reka zajeloby mi to dziesiec razy wiecej
    czasu, bo nie mialam do tego szczegolnej motywacji, a przydalo sie. Gdy
    pracownicy nie maja szczegolnej motywacji, sorry, ale odciecie mozliwosci
    tracenia czasu to sluszne posuniecie.

    W przypadku pracownikow nie na poziomie jestem za odcieciem Sieci ze
    wzgledow PR-owsko-estetycznych i bezpieczenstwa - mowiac wprost, pracownik
    nie na poziomie z dostepem do Sieci z pracy moze narobic swojej firmie
    wstydu. Na czatach mowiac za duzo (btw szpiegostwo gospodarcze przez czata
    jest mozliwe - mi kiedys admin z banku poopowiadal rzeczy, co do ktorych mi
    szczena opadla brzydko mowiac, ze je na czacie opowiada dla popisania sie
    przed obca panienka zdradzajaca zainteresowanie tematem i zachwyt - przy
    czym podal i bank, i dowody na to, ze tam pracuje, gdy rozmowczyni zarzucila
    scieme), stwarzajac zagrozenia dla bezpieczenstwa firmowych maszyn przez
    bezmyslne instalowanie darmowych softow czy klikanie po stronach porno,
    wdajac sie w niekulturalne flame'y itd.

    Wolnosc trzeba rozdawac wlasciwie :)

    I.