PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kończę studia i co dalej?

  • 1. Data: 2005-12-20 16:00:53
    Temat: Kończę studia i co dalej?
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    Za pół roku kończę studia i przyjdzie czas na poszukiwanie pierwszej
    pracy. Studiuję elektronikę i telekomunikację. Niby dobry zawód ale przy
    naszym obecnym rynku pracy nigdy nic nie wiadomo. Bezrobocie mi raczej
    nie grozi ale praca za 1000pln to raczej niemiła perspektywa. Mam kilka
    pytań do osób życiowo doświadczonych :). Od czego zacząć poszukiwanie
    pierwszej pracy żeby czegoś nie przegapić. Mam na myśli rejestracja w
    Urzędzie Pracy (program pierwsza praca - może jakieś profity w postaci
    darmowych szkoleń itp.), czy raczej poszukiwanie pracy na własną rękę.
    Czy powinienem już rozglądać się za przyszłym miejscem pracy? Ogólnie
    sprawę ujmując proszę o kilka dobrych rad.

    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2005-12-20 17:38:09
    Temat: Re: Kończę studia i co dalej?
    Od: "Michał" <w...@o...pl>

    > Od czego zacząć poszukiwanie pierwszej pracy żeby czegoś nie przegapić

    pl.praca.oferowana

  • 3. Data: 2005-12-20 18:06:00
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Użytkownik "mIchaał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy powinienem już rozglądać się za przyszłym miejscem pracy? Ogólnie
    > sprawę ujmując proszę o kilka dobrych rad.

    Kup bilet na samolot we właściwym kierunku i zapomnij o powalonym kraju
    zwanym Polską.

  • 4. Data: 2005-12-20 18:11:35
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "HeFToL" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kup bilet na samolot we właściwym kierunku i zapomnij o powalonym kraju
    > zwanym Polską.

    Ja też tak radżę, ale raczej z tego powodu, że dopiero teraz się za pracą
    rozglądasz.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2005-12-20 18:48:11
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "mIchaał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Za pół roku kończę studia i przyjdzie czas na poszukiwanie pierwszej

    Proponuje nastepne studia. O tym co dalej powinienes wiedziec jak
    podejmowales decyzje o ich rozpoczeciu.

    sz.

  • 6. Data: 2005-12-20 18:55:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > To juz znaczy ze możesz mieć ciężko, bo teraz pracy się szuka na 3 roku,
    na
    > 4 już pracuje.

    No tyle, ze wszystko wskazuje na to, ze on wlasnie jest na trzecim roku :-P

    sz.

  • 7. Data: 2005-12-20 19:12:34
    Od: "yard" <y...@B...fm.BEZTEGO>

    chyba nie...

  • 8. Data: 2005-12-20 19:27:05
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    szomiz pisze:

    > Proponuje nastepne studia. O tym co dalej powinienes wiedziec jak
    > podejmowales decyzje o ich rozpoczeciu.

    At, bzdura.

    Jubal

    --
    [ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
    [ BOF2510053411, http://hell.pl/baran/tek/, alchemy pany! ] [ The Answer ]

    Swipple's Rule of Order:
    He who shouts the loudest has the floor.

  • 9. Data: 2005-12-20 19:28:40
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > naszym obecnym rynku pracy nigdy nic nie wiadomo. Bezrobocie mi raczej nie
    > grozi ale praca za 1000pln to raczej niemiła perspektywa.

    Prawde mowiac, polscy pracodawcy maja o studentach ktorzy nic poza
    studiowaniem nie robili raczej niska opinie... Brak doswiadczenia
    zawodowego... Czemu nie chciales pracowac w trakcie studiow ?

> [...]
    > Urzędzie Pracy (program pierwsza praca - może jakieś profity w postaci
    > darmowych szkoleń itp.), czy raczej poszukiwanie pracy na własną rękę.

    W UP raczej nie ma pracy na poziomie... z tego co sie orientuje tam jest
    praca, taka no jak juz nigdzie nie wyszlo...

    > Czy powinienem już rozglądać się za przyszłym miejscem pracy? Ogólnie
    > sprawę ujmując proszę o kilka dobrych rad.

    Teraz ? Niee... jak zrobisz mgr. to pracodawcy sami beda do Ciebie dzwonic,
    nie czytales archiwum ??? Kazdy ma ten problem skad oni maja jego numer ;)
    Jarod

  • 10. Data: 2005-12-20 19:29:19
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    mIchaał w news:do99s4$k9d$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Czy powinienem już rozglądać się za przyszłym miejscem
    > pracy?

    Heh, dobre. Powinieneś dużo wcześniej. Chociażby dlatego, że studenci są
    chętniej zatrudniani (chociaż nie dam sobie głowy uciąć za to, że nadal
    obowiązuje jakaś taryfa ulgowa dla studentów). Dzięki temu zyskujesz
    możliwość zaprezentowania się pracodawcy, pokazania mu, że jesteś dla niego
    niezbędny i w związku z tym trzeba Cię zatrzymać przy sobie na dłużej. Ale
    nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Tylko zacznij szukać od razu.

    pozdrawiam
    Greg