PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kombinujcie... by żyło się lepiej

  • 31. Data: 2010-01-28 09:51:41
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    badzio pisze:

    > A myslisz ze za granica nie maja takich problemow/dylematow?
    Tam mozesz pojsc sprzatac/zbierac truskawki i zarobisz te 6tys zl a w
    wawie moze 2tys zl

  • 32. Data: 2010-01-28 10:43:59
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 28 Sty, 10:51, Wojtek <a...@p...pl> wrote:

    > Tam mozesz pojsc sprzatac/zbierac truskawki i zarobisz te 6tys zl a w
    > wawie moze 2tys zl

    Ale co to zmienia w temacie kredytu i dylematow? I zwaz ze tubylcy
    razcej nie zbieraja truskawek, tylko Polacy :)

  • 33. Data: 2010-01-28 11:16:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-28, Wojtek <a...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Tam mozesz pojsc sprzatac/zbierac truskawki i zarobisz te 6tys zl a w
    > wawie moze 2tys zl

    Ale takie przeliczanie po kursie jest z dupy. Siła nabywcza pieniądza
    jest różna - to prawda, więc ktoś zarabiający tam zarobi więcej - to
    też prawda.

    Tym niemniej będzie musiał tam wydać więcej [1], więc w efekcie to co będzie
    w stanie odłożyć, to nie jest taka astronomiczna różnica jaka się wydaje
    z prostego przeliczenia po kursie waluty.

    Tym bardziej, że kurs jest chwiejny, ale ostatnimi czasy jednak z tendencją
    do umocnienia się złotówki. Latem 2007 przed wybuchem kryzysu i w czasie
    rekordowo mocnej złotówki - dało się przeczytać artykuły o tym, że jak funt
    spadnie jeszcze trochę, to ludzie zaczną wracać do kraju, bo miesięczne
    oszczędności przesyłane rodzinie, po przeliczeniu - przestają być
    wystarczające i rekompensować rozłąke.

    [1] Chyba, że zrezygnuje ze standardowej jakości życia na rzecz "mieszkam
    z pięcioma innymi zagraniczniakami i żywię się najgorszym crapem z Tesco".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2010-01-28 12:38:10
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Nie dostaję CV *samych* desperatów. Napisałem, że *dostaję* CV z bzdurami,
    > a nie że *tylko* takie CV dostaję. Przy czym to co ja określam pracą
    > 12-16h/dobę,

    A jakie to konkretnie bzdury? Tak z ciekawości zapytam.

    > to nie tylko praca w biurze (etacik), tylko jeszcze samodoskonalenie i
    > rozwój,
    > które też pochłaniają dużo czasu i powinny być sobie samodzielnie
    > organizowane przez
    > jednostkę poza pracą zarobkową. Nigdzie nie pisałem, że *ja* od kogoś tyle
    > czasu będę wymagał.

    Czyli chodzi o to, by uczyli się rzeczy potrzebnych do pracy po godzinach i
    w dodatku za darmo we własnym zakresie, zamiast odpoczynku i życia
    rodzinnego, czy prywatnego. Też ciekawe.

  • 35. Data: 2010-01-28 13:48:39
    Od: tomas <t...@b...pl>

    > Ale co to zmienia w temacie kredytu i dylematow? I zwaz ze tubylcy
    > razcej nie zbieraja truskawek, tylko Polacy :)

    W Berlinie mieszkania sa tansze niz w naszej pieknej stolicy :)
    Wejdz na allegro i przejrzyj ogloszenia.Tyle ze tam ludzie zarabiają
    lepiej...

  • 36. Data: 2010-01-28 13:56:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-28, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli chodzi o to, by uczyli się rzeczy potrzebnych do pracy po godzinach i
    > w dodatku za darmo we własnym zakresie, zamiast odpoczynku i życia
    > rodzinnego, czy prywatnego. Też ciekawe.

    Jak masz zamiar przeinaczać wszystko co powiem, żebym wyszło koniecznie
    na to, że wyzyskuję to sobie daruj, bo mnie taki tryb dyskusji nie
    interesuje. Nie bawi mnie też prostowanie czegoś co wynika ze złej
    woli czytającego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2010-01-28 13:57:07
    Od: tomas <t...@b...pl>

    > Tym niemniej będzie musiał tam wydać więcej [1], więc w efekcie to co będzie
    > w stanie odłożyć, to nie jest taka astronomiczna różnica jaka się wydaje
    > z prostego przeliczenia po kursie waluty.

    Wydac wiecej na co?Jedzenie przy tych zarobkach to nie jest cos
    wielkiego.Ubranie tez nie jest astronomicznie drogie.

> [...]
    > spadnie jeszcze trochę, to ludzie zaczną wracać do kraju, bo miesięczne
    > oszczędności przesyłane rodzinie, po przeliczeniu - przestają być

    Ludzie narzekali bo byli przyzwyczajenie do zarobkow na poziomi 10tys a
    tu nagle 2 tys mniej , dla polaka to wiecej niz 2 razy minimalna krajowa :)

    > [1] Chyba, że zrezygnuje ze standardowej jakości życia na rzecz "mieszkam
    > z pięcioma innymi zagraniczniakami i żywię się najgorszym crapem z Tesco".

    Starczy ze zamieszkam z jedną osobą , zaplace 1500zl za mieszkanie w
    pracy zarobie zalozmy 5-6 tys , dodatkowo wezme jakies fuchy po pracy
    typu malowanie itp - 3tys i mam dochod miesieczny po oplaceniu
    mieszkania na poziomie 7-8 tys.Po roku mam 60 tys.Policz sobie po jakim
    czasie musial bym to odlozyc pracujac w polsce przy sredniej krajowej
    zalozmy 2tys.Zalozmy mam 2tys na reke 1tys oddaje na zycie czyli rocznie
    w polsce moge zaoszczedzic 12tys.Roznica jest co nie?Za granica moge po
    roku kupic sobie nowe auto a tutaj?

  • 38. Data: 2010-01-28 14:00:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-28, tomas <t...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Wydac wiecej na co?Jedzenie przy tych zarobkach to nie jest cos
    > wielkiego.

    Ale *kosztuje więcej*, więc nie ma przelicznika kursowego.

    > Ubranie tez nie jest astronomicznie drogie.

    Jak wyżej. A najem? Media? Usługi? Rzeczy importowane zazwyczaj są w podobnych
    cenach, ale rzeczy lokalne bywają droższe. Ile kosztuje transport komunikacją
    miejską w Londynie, a ile w Warszawie?

    [...]

> [...]
    > zalozmy 2tys.Zalozmy mam 2tys na reke 1tys oddaje na zycie czyli rocznie
    > w polsce moge zaoszczedzic 12tys.Roznica jest co nie?Za granica moge po

    Czekaj. Mam się chylić nad Twoim losem, czy jak?

    Dla mnie kwoty które podałeś (te zagraniczne) to kwoty które są osiągalne
    w Polsce. Skoro Ty ich nie potrafisz osiągnąć, to wyjedź. Proste.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2010-01-28 14:35:14
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > na to, że wyzyskuję to sobie daruj, bo mnie taki tryb dyskusji nie
    > interesuje. Nie bawi mnie też prostowanie czegoś co wynika ze złej

    Próbuję zrozumieć o co Ci chodzi i stąd pytania. Nie mam złej woli, staram
    się rozumować neutralnie.

  • 40. Data: 2010-01-28 15:49:31
    Od: tomas <t...@b...pl>

    > Dla mnie kwoty które podałeś (te zagraniczne) to kwoty które są osiągalne
    > w Polsce. Skoro Ty ich nie potrafisz osiągnąć, to wyjedź. Proste.

    Skoro wiekszosc polakow tych kwot nie moze osiagnac to po co sie glupio
    klocisz?Srednia krajowa to nie 8tys...
    Wiekszosc polakow marzy o wyjezdzie bo ceny po upadku PRL rosły
    niewspółmiernie z dochodami.Dlatego non stop sa jakies strajki.
    Rozumiem ze ty masz wiecej niz wiekszosc ale za granica tez mial bys
    wiecej niz zwykly pracownik fizyczny...
    Myslisz ze wszysdcy tam zarabiaja po 10tys?Dobry inzynier budowlany
    ma w skandynawi dochody na poziomie 20tys...