PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kombinujcie... by żyło się lepiej

  • 21. Data: 2010-01-27 18:58:02
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-27, tomas <t...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Tak to powiedz to jakiemus górnikowi który zapierdalal 30 lat w kopalni
    > i gówno co teraz z tego ma.Po wyjechaniu za granice stwierdzil ze stac
    > go wkoncu na wakacje od 30lat...

    Najpierw popatrz jakie są płace i przywileje w górnictwie, a potem pisz.

    > Tacy fachowcy zarabiaja tyle zagranica wiem bo pracowalem w
    > budowlance.Jak bym powiedzial im po co tu siedzicie skoro w polsce sa
    > takie zarobki to by sie niezle usmiali.

    A ja wiem i widzę ile zarabiają _tutaj_.

    > Wystepuja ale popatrz np na taką Danie,Norwegie czy Szwecje tam to jest
    > nie do pomyslenia zeby panstwo bronilo przestepców typu prezesiki,sądy itp..

    Demagogia bez konkretów.

    > Sam sobie plac zus ...

    No nie mów, że 3 przelewów raz w miesiącu nie umiesz zrobić.

    > Mam taki zamiar :)Zarobie pewna kwote zagranica i wplace ja na lokate
    > albo jakis fundusz , 100 razy lepsze zyski jak bym zainwestowal w
    > dlugoterminową lokate z malejacym oprocentowanie zwaną ZUS :)

    Rozumiem, że nie wiesz co to jest 'ubezpieczenie' skoro mylisz to
    z ZUS. Po drugie - są zawody które więcej z tego ZUS wyciągają niż
    wkładają (np. wspomniani przez Ciebie górnicy). Wolna wola - chcesz,
    to zostań.

    > Rob co chcesz , moj kolega tez sie smieje ze mnie ze wyjezdzam za
    > granice chodz siedzi w biurze po studiach i ma 2000 taka to juz mentalnosc.

    Ja się nie śmieję. Twoja wola. Ja dla swoich klientów (także zagranicznych)
    jestem partnerem i taka sytuacja mi pasuje. Nie może?

    Znowu głupio generalizujesz i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2010-01-27 20:40:41
    Od: tomas <t...@n...pl>

    > Znowu głupio generalizujesz i tyle.

    Ja tylko chce napisac ze wiekszosc w polsce jest nie zadowolonych z
    obecnej sytuacji.Mam wsrod bliskich co zarabiaja tu 8tys ale oni tez nie
    sa zadowoleni , mieszkaja w wawie i nie stac ich kupic mieszkania
    a sa juz w wieku 30pare lat , dodam ze boja sie brac kredyt bo nie
    wiedza ile czasu moga miec ta prace.
    Mieszkam w Bialymstoku tu z praca jest tragicznie , jedyne ogloszenia
    co sie pojawiaja to przedstawiciel handlowy.Jak wyciagniesz z takej
    roboty 1500 to naprawde bedzie sukces w obecnych czasach.
    Dodam ze bialystok to miasto wojewodzkie.Rynek pracy jedynie kreci sie
    wokol warszawy krakowa i wroclawia ale to naprawde nie sa krainy mlekiem
    i miodem plynace.Ze swojego doswiadczenia wiem ze lepiej wyjechac i cos
    zaoszczedzic niz kisić sie w tym kraju i liczyć
    na jakiś cud gospodarczy jaki mielismy niedawno za kaczorów.

  • 23. Data: 2010-01-28 08:04:38
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > On 2010-01-26, tomas <t...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie rekrutuję na "najniższą krajową". Minimum jakie oferuję to lekko
    > poniżej
    > średniej krajowej, ale szukam konkretnych umiejętności, a nie po prostu
    > "ludzia".

    Czy z tego i poprzedniego postu należy rozumieć, że szukasz gości którzy
    będą prawdziwymi specjalistami, którzy będą dla Ciebie zapierniczać 16 h na
    dobę i to wszystko za jedyne 3000 zł brutto na miesiąc? Skoro tak to nie
    dziwi mnie, że dostajesz CV od samych desperatów.

  • 24. Data: 2010-01-28 08:23:23
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 27 Sty, 21:40, tomas <t...@n...pl> wrote:

> [...]
    > sa zadowoleni , mieszkaja w wawie i nie stac ich kupic mieszkania
    > a sa juz w wieku 30pare lat , dodam ze boja sie brac kredyt bo nie

    A myslisz ze za granica ludzie kupuja mieszkania za gotowke?

  • 25. Data: 2010-01-28 08:47:48
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    badzio pisze:

    > A myslisz ze za granica ludzie kupuja mieszkania za gotowke?
    W wawie przyzwoite mieszkanie dla rodziny to min. 600tys. zl. - 3.5tys
    zl / miesiac rata kredytu. Czyli zeby moc przeżyć musisz zarabiac
    przynajmniej 5.5tys zl . Masz dochod 8tys to dasz rade, ale jak stracisz
    taka prace i nagle okaze sie, ze przez dluzszy czas nie mozesz znaleźć
    prace za min. 6tys zl netto to co zrobisz?

  • 26. Data: 2010-01-28 08:50:12
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 27 Sty, 16:15, tomas <t...@b...pl> wrote:
    > Tak to powiedz to jakiemus górnikowi który zapierdalal 30 lat w kopalni
    > i gówno co teraz z tego ma.Po wyjechaniu za granice stwierdzil ze stac
    > go wkoncu na wakacje od 30lat...

    Tia... i przez te 30 lat bylo go stac na zycie na niezlym poziomie
    mimo tego iz zona nie pracowala - jego jedna pensja wystarczala na
    utrzymanie calej rodziny.

    > Tacy fachowcy zarabiaja tyle zagranica wiem bo pracowalem w
    > budowlance.Jak bym powiedzial im po co tu siedzicie skoro w polsce sa
    > takie zarobki to by sie niezle usmiali.

    Nie chcialbym nikogo urazic ale moze byli kiepscy? Moze, jak wielu
    innych Polakow, po wyjezdzie za granice nagle nauczyli sie pracowac
    solidnie, trzezwo, dotrzymywac terminow?
    1.5 roku temu robilem remont lazienki i wc. Koles bujal sie caly m-c,
    wzial za to ~3k. Pol roku temu zlecilem mu remont 2 pokojow i
    przedpokoju (gladz, przy czym na scianach cos a'la baranek, trzeba
    bylo sie tego pozbyc oraz malowanie). Koles powiedzial ze zejdzie mu
    ok m-ca i bedzie chcial znow 3tys. Jako ze gosc znany, zaufany a przy
    gladziach sie kurzy to wzielismy z zona wolne i wyjechalismy na 2tyg
    do rodzicow/tesciow. Tyle ze w miedzyczasie pojawilem sie w lodzi,
    pojechalem do mieszkania a tam zamkniete, goscia nie ma, widac ze ani
    razu sie nie pojawil. Kolesia znalazlem, kluzce odebralem, szwagier
    podeslal mi znajomego. Mlody chlopak, 25 lat, zrobil to w 2tyg i wzial
    za to 3.5k - ale wzial duzo mniej niz bierze normalnie - bo po
    znajomosci. I jeszcze byl niezadowolony bo pierwotnie mial nadzieje ze
    skonczy w tydzien, maks poltora. Jak mu powiedzialem ze tamten koles
    robil lazienke i wc przez m-c i wzial za to 3k to byl w szoku.
    Powiedzial ze to byla robota na maks. 3tyg ale do zaplaty min. 4k.

    Kilka osob z rodziny zony pracuje w branzy budowlanej - gladzie,
    plytki ale tez budowa od podstaw. Nie narzekaja, wrecz przeciwnie. Od
    razu powiem ze zaden z nich nie mial zalatiownej pracy, nie zaczal od
    kontraktu zleconego przez wujka. Kazdy pochodzi z malej miesciny na
    skraju lodzkiego/mazowieckiego a pracuja w wawie. Cos za cos - przez 5
    dni w tygodniu nie ma ich w domu ale za to zarabiaja duzo wiecej niz u
    siebie.

    > Wystepuja ale popatrz np na taką Danie,Norwegie czy Szwecje tam to jest
    > nie do pomyslenia zeby panstwo bronilo przestepców typu prezesiki,sądy itp..

    Jacy prezesiki, jakie sady? O czym mowisz?

    > Sam sobie plac zus ...

    To cos skomplikowanego?

    > Rob co chcesz , moj kolega tez sie smieje ze mnie ze wyjezdzam za
    > granice chodz siedzi w biurze po studiach i ma 2000 taka to juz mentalnosc.

    Ale moze ma lekka, niestresujaca prace, nie zostawia rodziny/
    znajomych?

    > Ale nie maja problemu z jakością życia , wolalbym mieszkac w Hiszpani
    > czy Grecji niż w tej polszczy...

    Nikt Cie tu na sile nie trzyma. Ale Cie zdziwie, za granica tez sa
    ludzie biedni i bezdomni. A z mojego punktu widzenia, rynek pracy na
    poludniu europy to dno - mowie o IT. Przynajmniej tak twierdza znajomi
    z polwyspu iberyjskiego i apeninskiego, ktorzy przyjechali szukac
    pracy w Polsce :)
    Nie mowie ze w Polsce jest cudownie. Tez od czasu do czasu zastanawiam
    sie nad emigracja. Ale z drugiej strony - nie sama kasa czlowiek zyje,
    czasem lepiej miec wiecej ale zyc wsrod najblizszych :)

  • 27. Data: 2010-01-28 09:08:56
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    badzio pisze:

> [...]
    > robil lazienke i wc przez m-c i wzial za to 3k to byl w szoku.
    > Powiedzial ze to byla robota na maks. 3tyg ale do zaplaty min. 4k.
    We wrzesniu mialem remont mieszkania. Ekipa 2-osobowa uwinela sie w
    niecaly miesiac. Za robocizne zaplacilem 12tys.zl. Kazdy z nich zarobil
    ok. 6tys. zl. netto.

  • 28. Data: 2010-01-28 09:21:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-28, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    [...]

    > Czy z tego i poprzedniego postu należy rozumieć, że szukasz gości którzy
    > będą prawdziwymi specjalistami, którzy będą dla Ciebie zapierniczać 16 h na
    > dobę i to wszystko za jedyne 3000 zł brutto na miesiąc?

    Nie.

    > Skoro tak to nie dziwi mnie, że dostajesz CV od samych desperatów.

    Nie dostaję CV *samych* desperatów. Napisałem, że *dostaję* CV z bzdurami,
    a nie że *tylko* takie CV dostaję. Przy czym to co ja określam pracą 12-16h/dobę,
    to nie tylko praca w biurze (etacik), tylko jeszcze samodoskonalenie i rozwój,
    które też pochłaniają dużo czasu i powinny być sobie samodzielnie organizowane przez
    jednostkę poza pracą zarobkową. Nigdzie nie pisałem, że *ja* od kogoś tyle
    czasu będę wymagał.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2010-01-28 09:32:15
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 28 Sty, 10:08, Wojtek <a...@p...pl> wrote:
    > We wrzesniu mialem remont mieszkania. Ekipa 2-osobowa uwinela sie w
    > niecaly miesiac. Za robocizne zaplacilem 12tys.zl. Kazdy z nich zarobil
    > ok. 6tys. zl. netto.

    Czyli jak widac, fachowcy w Polsce, pracujac fizycznie, zarabiaja
    niezle/dobrze, wbrew temu co pisal tomas :)

  • 30. Data: 2010-01-28 09:40:46
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 28 Sty, 09:47, Wojtek <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > taka prace i nagle okaze sie, ze przez dluzszy czas nie mozesz znale
    > prace za min. 6tys zl netto to co zrobisz?

    A myslisz ze za granica nie maja takich problemow/dylematow?