PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Fri, 22 Sep 2006 12:17:04 +0200
    <ees347$jml$1@news.onet.pl> <s...@j...kofeina.net>
    <ees5kp$tck$1@news.onet.pl> <s...@j...kofeina.net>
    <eesa15$cr9$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@j...kofeina.net>
    <eese21$fug$1@news.dialog.net.pl> <eeti1n$srg$2@news.onet.pl>
    <eetu65$i09$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@j...kofeina.net>
    <eeulmc$6sp$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@j...kofeina.net>

    W wiadomości news:slrneh7at7.fsl.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > W przypadku liniowego na poziomie 15%:
    > Pierwsza bzdura: "więcej zarobisz więcej - kwotowo - zabiorą".
    [cut]
    Nie wyrywaj zdań z kontekstu i prawidłowo rozum czytany tekst.
    Każdy procent od wyższych zarobków da większą kwotę niż od niższych.

    > Druga: "Ludzie jeadzcie gówno, miliardy much nie mogą się mylić", czyli
    > "Jak na razie jest to zatem rozwiązanie niszowe".
    Bo jest.
    A propos much - jak się pięciu wariatów będzie upierać, że są normalni to
    cała reszta zdrowych zwariuje?

    > Jakie mogą być negatywne skutki takiego podatku?
    Nie wiem. Nie jestem ekonomistą. Ale w przytłaczającej większości krajów (w
    tym wysoko rozwiniętych, bogatych) podatek jest progresywny i nie zanosi się
    na eksperymenty z liniowym. To mi daje do myślenia. Tobie nie?

    > Tadam, tak myślałem, nie muszę odszczekiwać. Do tego standardowe
    > oskarżenie prymitywizm, egocentryzm i wąskie horyzonty myslowe.
    Nie wiem dlaczego miałoby być standardowe i czemu nazywasz to oskarżeniem,
    ale potwierdzam moje stanowisko. Na podstawie treści i stylu twoich
    wypowiedzi wydajesz mi się egocentrykiem (a cechę tę uważam za prymitywną).
    Co ciekawe - napisałem tylko o potrzebie posiadania szerokich horyzontów
    myślowych, a ty natychmiast przekułeś to na zarzucanie ci horyzontów
    wąskich. Jak się takie coś nazywa?

    > Typowo, rzekłbym, socjalistyczne.
    Typowa, rzekłbym - obsesja.

    > Bo ciężko zdefiniować frazes.
    No widzisz, sam stawiasz tezy, sam sobie odpowiadasz - jesteś
    samowystarczalny. ;)

    Jotte