PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kodeks Pracy a pracodawca - ciąża

  • 1. Data: 2003-08-18 07:55:25
    Temat: Kodeks Pracy a pracodawca - ciąża
    Od: "Greg" <b...@h...pl>

    Szanowni grupowicze,
    Mam pytanie z dotyczace kodeksu pracy.
    Chodzi mi o taka sytuacje.
    Moja dziwczyna dostała praca w maju br. na na czas określony na 1 rok.
    Obecnie jest to jej 3 miesiac pracy.
    W miedzyczasie zaszła w ciąże.
    W związku z tym chiałbym sie dowiedziec czy:
    1. Czy pracodawca może ja zwolnic w momencie gdy przyniesie mu zwonienie
    lekarskie ( porod przypadnie na okres marzec- kwiecien przyszłego roku) ?
    2. Jakie sa podstawy prawne w Kodeksie Pracy i jak wyglada w takim razie
    sytuacja takiej kobiety na linii z pracodawca?
    2. Kto wypłaca zasiłek i czy należy sie jej ewentalnie jakis zasiłek w tym
    czasie ( jakiego rzedu to jest kwota) ?
    3.Kiedy powiedziec pracodawcy że jest w ciaży ?

  • 2. Data: 2003-08-18 08:10:25
    Temat: Re: Kodeks Pracy a pracodawca - ciąża
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > czasie ( jakiego rzedu to jest kwota) ?
    > 3.Kiedy powiedziec pracodawcy że jest w ciaży ?

    ad 1 nie może, reguluje to kp art 176 i następne ( są szczególne przypadki
    zwolnień ale patrz wymienione przepisy )
    ad 2 patrz przepisy wyżej- kobieta w ciąży podlega szczególnej ochronie
    ad 3 należy się 100% i wypłaca pracodawca i ZUS
    ad 4 nie zwlekać.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-08-18 08:39:45
    Od: "Greg" <b...@h...pl>

    Jak wyglada sytuacja gdy umowa o prace na czas okreslony konczy sie w
    polowie maja 2004r ,a przewidywany porod to pierwsza dakada kwietnia 2004r.
    Czy po porodzie kobieta moze isc od razu na urlop macierzynski i czy
    pracodawca przedłuzy wowczas umowe o prace ( jest to umowa na czas
    okreslony)
    Jakie stosuje sie do tego przepisy Kodeksu Pracy

  • 4. Data: 2003-08-18 09:18:57
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > okreslony)
    > Jakie stosuje sie do tego przepisy Kodeksu Pracy

    Zapoznaj się z tymi art z kp które podałem.Nie tylko może ale musi iść na urlop
    macierzyński i będzie otrzymywała przez cały jego okres zaiłek macierzyński.
    Jeżeli chodzi o przedłużenie umowy to patrz art 177 par.3 kp.Pozdrawiam.