PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kacowe

  • 51. Data: 2010-08-19 18:26:03
    Temat: [OT] Re: Kacowe
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > CHYBA nie ma, ale nie pamiętam dokładnie procedury przeliczania urlopu przy
    > ułamkach etatu. Coś trzeba było podzielić, zaokrąglić, a potem pomnożyć
    > spowrotem, przez co straszne kwiatki wychodziły.

    kwiatki nie kwiatki... wg KP przysługuje, załóżmy, 26 dni urlopu. W
    przypadku pełnego etatu jest to 26 dni 8-godzinnych. W przypadku ułamka
    (x) etatu jest to 26 dni x/godzinnych. tak uproszczenie można liczyc
    przy pracy 5d/tydz na kilka godzin dziennie.
    Jak się pracuje np. poniedziałek i wtorek po 8 godzin, reszta tygodnia
    wolne to wychodzi: 2/5 etatu, czyli 26 * 2/5 co daje 10,4 dnia wolnego,
    po zaokrągleniu 11 dni.
    I załóżmy że jest pracownik, który pracuje 3 dni w tygodniu - 8+4+4
    godziny albo inna wariacja - 4+4+4+4 to wynik zawsze będzie taki sam -
    11 dni urlopu. przeliczając na godziny mamy 88 godzin, w pierwszym
    przypadku jest to proste, bo mamy do wykorzystania 11 dni po 8 godzin, w
    drugim moze być 11 dni po 8 godzin albo 22 po 4 godziny, w ostatnim jest
    znowu prosto bo mamy 22 dni po 4 godziny.

    ogólnie stosuje się wzór:
    wymiar etatu x wymiar urlopu (20 lub 26 dni) = AA x (ilosc miesiecy)/12
    (jeżeli nie pełny rok) = BB x 8 godz. = CC godzin
    Ułamki się zaokrągla w górę, czyli od razu widać że ma znaczenie
    najwyżej pierwszy ułamek wynikający z wymiaru etatu (1/2, 1/4, 2/5 itp),
    z czego mogą wyjść czasem "kwiatki" (np przy 1/16 czy 1/12 etatu i
    urlopie za 3 miesiące... ale dlatego jest potrzebne rozliczanie za pełny
    rok)

  • 52. Data: 2010-08-19 19:13:47
    Temat: Re: Kacowe
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 19:53:42 +0200, Animka napisał(a):

    > Nie wszystkie firmy honorują faxy.
    > Najlepiej złożyć pismo i mieć pokwitowanie. Potem czekać na decyzję czy
    > ten urlop wypoczynkowy przyznany czy nie. A najlepiej to zapytać
    > bezpośrednio normalnego szefa i dopiero później złożyć podanie o urlop.

    Jeżeli mamy normalnego szefa, to w ogóle nie ma o czym rozmawiać :).

    --
    Yakhub

  • 53. Data: 2010-08-19 19:39:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2010-08-19 19:56, Animka wrote:
    > Ty bzdurzysz. Poczytaj kodeks pracy może.

    Art. 37. § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy
    o pracę _dokonanego_przez_pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie
    na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 54. Data: 2010-08-20 00:30:36
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-19 21:39, Kaizen pisze:

> [...]
    > o pracę _dokonanego_przez_pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie
    > na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do

    Tylko jak kogoś zwolnią? To może coś się zmieniło w ciągu tych ostatnich
    lat, bo jak ja się sama zwalniałam to zawsze brałam te 2 dni.

    --
    animka

  • 55. Data: 2010-08-20 06:11:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2010-08-20 02:30, Animka wrote:
    > Tylko jak kogoś zwolnią? To może coś się zmieniło w ciągu tych ostatnich
    > lat, bo jak ja się sama zwalniałam to zawsze brałam te 2 dni.

    "dokonanego przez pracodawcę" dołożyła Ustawa z 26 lipca 2002r. o
    zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw
    (Dz.U.2004.40.374).

  • 56. Data: 2010-08-20 08:35:36
    Od: z <z...@g...pl>

    Animka pisze:

    > Mogłeś o tym od razu tu napisać.

    Czym sobie zasłużyłem na taki wyrzut :-)
    Dzięki za pomoc.

  • 57. Data: 2010-08-20 09:23:05
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Tylko jak kogoś zwolnią? To może coś się zmieniło w ciągu tych ostatnich
    > lat, bo jak ja się sama zwalniałam to zawsze brałam te 2 dni.

    Najwyraźniej miałaś mało zorientowanego w przepisach pracodawcę ;-)

  • 58. Data: 2010-08-20 10:06:42
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    >W wiadomości news:i4jkkm$4k5$1@news.onet.pl Mordzia

    > Nie, dla jaj.

    > Nie chce mi się pisać elaboratu.
    > Weź sobie poczytaj KP Dział 8 (od art. 176). Natępnie przywoływane tam
    > rozporządzenia. I będziesz wiedział.

    Znam KP i odpowiednie rozporządzenia, tylko nie uważam, by uprawnienia
    pracownicze związane z rodzicielstwem były nonsensownie rozdęte. Może
    spróbuj uzasadnić dlaczego Ty za takie je uważasz.

  • 59. Data: 2010-08-20 12:16:24
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-20 08:11, Kaizen pisze:

    > "dokonanego przez pracodawcę" dołożyła Ustawa z 26 lipca 2002r. o
    > zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw
    > (Dz.U.2004.40.374).

    Dzięki.

    --
    animka

  • 60. Data: 2010-08-20 12:19:09
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-20 11:23, Mordzia pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Najwyraźniej miałaś mało zorientowanego w przepisach pracodawcę ;-)

    Jak się zwalniałam ostatni raz to było przed 2002 rokiem.
    No i mój kurs "kadry i płace" też jest już do d*.

    --
    animka