PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kacowe

  • 21. Data: 2010-08-19 11:41:49
    Temat: Re: Kacowe
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-19 10:25, z pisze:
    > Tylko że to ja złożyłem wypowiedzenie więc to odpada
    > Rozumiem że to o te dni na poszukiwanie pracy

    Też Ci się należą te 2 dni na szukanie pracy.

    --
    animka

  • 22. Data: 2010-08-19 11:42:46
    Od: Marek Chmielewski <m...@n...gmail.com>

    W dniu 2010-08-19 10:25, z pisze:

    > PS. Zrobię inaczej. Przyjdę do pracy z 4 letnim dzieckiem. A że jest
    > dość żwawy to sam nas odeśle do domu :-)

    Poza tym urlopem na żądanie należy Ci się jeszcze 2 dni opieki nad
    dzieckiem do lat 14 (też nie może odmówić).

    Marek Chmielewski

  • 23. Data: 2010-08-19 11:58:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4if2l$pi0$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Nic nie wiesz a po bandzie jedziesz
    Jakie tam po bandzie, czystą prawdę gadam.
    Dziecko, to wbrew pozorom także człowiek.

    > Diametralnie zmieniło się podejście do urlopów po moim wypowiedzeniu. wiem
    > że ma do tego prawo ale liczyłem że ostatnie kilka dni wakacji
    > (przedszkole jeszcze nie czynne) mi daruje. Zwłaszcza że poinformowałem go
    > o moim odejściu miesiąc i tydzień przed.
    > Jak to się ujawnia prawdziwe oblicze.
    Nie ma tego złego, co by na jeszcze gorsze nie wyszło.
    Ot, lekcja życia - tak trza na to patrzyć.

    > Nie nadaję na pracodawcę.
    Skoro tak, to na to nie poradzę.

    > W życiu nie byłem na lewym zwolnieniu. Czy nie nadaję się też na
    > pracownika?
    Zawsze jest ten pierwszy raz. Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od
    pierwszego kroku.

    > PS. Wiem. W tym kraju pracujący rodzice, ci co się starają a nie idą po
    > zasiłki do państwa są dyskryminowani. Przedszkole, zasiłki wyprawki to to
    > nie dla nas. Gdybym się rozwiódł to zupełnie inna sprawa.
    > Sorry ale się wk.. zdenerwowałem.
    Przesadzasz.

    > PS.2. Jak to jest? Mogę te 4 dni wykorzystać ciurkiem czy nie?
    Tak, ale uwaga. KP mówi, że musisz powiadomić pracodawcę o zamiarze
    skorzystania z urlopu na żądanie najpóźniej w dniu, w którym chcesz z niego
    skorzystać. Teoretycznie mógłbyś zatem po prostu nie przyjść do pracy i
    zadzwonić z tą wiadomością np. o 20:00. Istnieje jednak orzecznictwo SN
    które mówi, że musisz to zrobić przed godziną, o której rozpoczynałbyś tego
    dnia pracę. Co więcej SN twierdzi, że pracodawca może nie zgodzić się na ten
    rodzaj urlopu, bo niechby tak cała załoga złośliwie wzięła go równocześnie i
    firma leży. Co prawda orzecznictwo nie jest w Polsce źródłem prawa, ale
    tworzy tzw. linię orzeczniczą i sądy często z niej korzystają przy
    rozstrzyganiu spraw.
    Na wszelki wypadek radzę zadbać o niepodważalny dowód, że powiadomiłeś
    pracodawcę w odpowiednim czasie, a jednocześnie uniemożliwić mu niewyrażenie
    zgody i ew. próbę odwołania z urlopu.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-08-19 11:59:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4id8m$khq$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Chwila Chwila
    > Nie wyrazić zgody to będzie mógł jak się zmienią przepisy. To dopiero w
    > planach jest.
    Orzecznictwo jest - łatwo znaleźć. Piszę ci o tym w innym miejscu.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2010-08-19 13:26:09
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-19 13:58, Jotte pisze:

    > Przesadzasz.

    No nie wydaje mi się aby kolega z jakoś specjalnie przesadzał. Ja także
    mam wrażenie że najbardziej hołubionym przez nasze państwo obywatelem
    jest zachlany bezrobotny kurwiszon "wychowujący" dwucyfrową gromadkę
    dzieci, każde z innego ojca.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 26. Data: 2010-08-19 13:26:25
    Od: z <z...@g...pl>

    Jotte pisze:
    Co więcej SN twierdzi, że pracodawca
    > może nie zgodzić się na ten rodzaj urlopu, bo niechby tak cała załoga
    > złośliwie wzięła go równocześnie i firma leży.

    Ten przepis najmądrzejszy nie jest ale jak już to rozumiałbym tak jak Yakhub

    "
    "Art. 167-2.
    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie
    przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia urlopu. "

    Ani tutaj, ani nigdzie w pobliżu nie ma ani słowa na temat szczególnych
    okoliczności."

    > Na wszelki wypadek radzę zadbać o niepodważalny dowód, że powiadomiłeś
    > pracodawcę w odpowiednim czasie, a jednocześnie uniemożliwić mu
    > niewyrażenie zgody i ew. próbę odwołania z urlopu.

    faxem? meilem? Przecież przez telefon oczywiście że nie wyrazi zgody :-)

  • 27. Data: 2010-08-19 13:30:12
    Od: z <z...@g...pl>

    Animka pisze:
    > Równie dobrze zamiast ekwiwalentu za urlop możesz poprosić o cały urlop
    > jak Ci jest potrzebny.

    Prosiłem. Tylko tyle mogę w tej kwestii.

  • 28. Data: 2010-08-19 13:48:14
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 15:26:25 +0200, z napisał(a):

    > Jotte pisze:
    > Co więcej SN twierdzi, że pracodawca
    >
    > Ten przepis najmądrzejszy nie jest ale jak już to rozumiałbym tak jak Yakhub

    Ale rozumienie moje i Jotte jest w tej materii bardzo podobne - ty masz
    jedynie obowiązek poinformowania pracodawcy. Pracodawca nie może co prawda
    odmówić, ale może Ci ten urlop przyznać i natychmiast z niego odwołać.

    > faxem? meilem? Przecież przez telefon oczywiście że nie wyrazi zgody :-)

    Fax to całkiem niezły pomysł. Najlepiej wysłany z poczty, to będziesz miał
    potwierdzenie wysłania.

    --
    Yakhub

  • 29. Data: 2010-08-19 13:56:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4jbe7$o4r$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Co więcej SN twierdzi, że pracodawca
    > Ten przepis najmądrzejszy nie jest ale jak już to rozumiałbym tak jak
    > Yakhub "
    > "Art. 167-2.
    [cut]
    Dobra, dobra, umiem czytać, a przepis tem znam od lat.

    http://www.monitorprawapracy.pl/index.php?mod=m_aktu
    alnosci&cid=36&id=382
    (http://42.pl/u/2qAc)
    oraz
    http://www.infor.pl/prawo/artykuly/327982,mozesz_nie
    _dostac_urlopu_na_zadanie.html
    (http://42.pl/u/2qAb)
    a także
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/311608,czy_pra
    codawca_moze_odmowic_udzielenia_urlopu_na_zadanie.ht
    ml
    (http://42.pl/u/2qAa)

    Tylko czytaj uważnie, a nie po łebkach.

    A w ogóle to czy tak trudno zrobić tak:
    http://42.pl/u/2qAd

    > faxem? meilem? Przecież przez telefon oczywiście że nie wyrazi zgody :-)
    Nie wiem jakie realia panują w twoim miejscu pracy.
    Zadzwoń do kadr, sekretariatu jeśli jest, poinformuj nagrywając rozmowę
    (podając datę i godzinę rozmowy, potem weź billing) i zakończ połaczenie nie
    dopuszczając do dyskusji.
    Jeśli masz dobrego, godnego zaufania kumpla to zrób dwa egzemplarze pisma
    zawiadamiającego, niech zaniesie sekretarce z potwierdzeniem na kopii.
    Jeżeli nie masz kumpli załatw to kurierem.
    Wymyśl coś, dobrze radzę.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2010-08-19 14:01:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4jbdl$o3v$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > No nie wydaje mi się aby kolega z jakoś specjalnie przesadzał.
    Nie napisałem, że jakoś specjalnie przesadza.
    Przesadza zwyczajnie.

    > Ja także mam wrażenie że najbardziej hołubionym przez nasze państwo
    > obywatelem jest zachlany bezrobotny kurwiszon "wychowujący" dwucyfrową
    > gromadkę dzieci, każde z innego ojca.
    Skąd takie wrażenie nie zdradzasz jednak.

    --
    Jotte