PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kacowe

  • 1. Data: 2010-08-18 14:03:52
    Temat: Kacowe
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Mam pytanie, czy w ramach umowy o pracę obowiązuje jeszcze taki twór jak
    "kacowe"? Chodzi o, jak dobrze pamiętam, jeden dzień w miesiącu wolny od
    pracy bez podania przyczyny i z możliwością wykorzystania go w trybie
    bezplanowym. Jeżeli takie coś istnieje, to mam drugie pytanie :) gdy nie
    mieliśmy sposobności skorzystania z takiego wolnego dnia, to jak można się
    z niego rozliczyć? Ekwiwalent, kumulacja, etc? Czy nic.
    Dzięki.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-08-18 14:34:44
    Temat: Re: Kacowe
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-18 16:03, Piotr M pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie, czy w ramach umowy o pracę obowiązuje jeszcze taki twór jak
    > "kacowe"? Chodzi o, jak dobrze pamiętam, jeden dzień w miesiącu wolny od

    Uuuu, a kiedy to było? U mnie czterdziecha na karku a nie pamiętam
    takiego dobrodziejstwa...
    Teraz jest do wykorzystania 4 dni w ciągu roku, odejmowane z puli
    normalnego urlopu.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 3. Data: 2010-08-18 14:38:35
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 16:03:52 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Mam pytanie, czy w ramach umowy o pracę obowiązuje jeszcze taki twór jak
    > "kacowe"?

    Poniekąd. Czemu nie poszukasz w kodeksie pracy?

    > Chodzi o, jak dobrze pamiętam, jeden dzień w miesiącu wolny od
    > pracy bez podania przyczyny i z możliwością wykorzystania go w trybie
    > bezplanowym.

    4 dni urlopu (wliczające się w normalny urlop) w roku, nie 1 w miesiącu.

    > Jeżeli takie coś istnieje, to mam drugie pytanie :) gdy nie
    > mieliśmy sposobności skorzystania z takiego wolnego dnia, to jak można się
    > z niego rozliczyć? Ekwiwalent, kumulacja, etc? Czy nic.

    Czy nic.

    Waldek
    P.S. Przeczytaj sobie swoją własną sygnaturkę... ;-)

  • 4. Data: 2010-08-18 19:32:42
    Od: z <z...@g...pl>

    Waldek M. pisze:

    > 4 dni urlopu (wliczające się w normalny urlop) w roku, nie 1 w miesiącu.

    Czy mogę wykorzystać te 4 dni będąc na wypowiedzeniu a pracodawca uparł
    się że mi wypłaci kasę za 15 dni urlopu a na urlop mnie nie puści i już.
    Raz że ciężko pracować na dwóch etatach a dwa nie mam z kim dziecka
    zostawić?

  • 5. Data: 2010-08-18 19:51:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-18 16:38, Waldek M. pisze:

    > 4 dni urlopu (wliczające się w normalny urlop) w roku, nie 1 w miesiącu.

    Wkrótce nam zabiorą te 4 dni. Rząd/nierząd obraduje.

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-08-18 19:58:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4hcgt$l5c$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Czy mogę wykorzystać te 4 dni będąc na wypowiedzeniu
    Tak.

    > a pracodawca uparł się że mi wypłaci kasę za 15 dni urlopu a na urlop mnie
    > nie puści i już.
    Teoretycznie - a nawet praktycznie - poza tymi 4 dniami może to zrobić.
    Poza tymi 4 dniami, oczywiście.
    Na szczęście na rozsądnie zorganizowane zwolnienie lekarskie nic frajer nie
    poradzi.

    > Raz że ciężko pracować na dwóch etatach
    Przymusu nie ma.

    > a dwa nie mam z kim dziecka zostawić?
    Nie trzeba było progenitury robić jak się warunków nie ma.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-08-18 20:19:14
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-18 21:32, z pisze:

> [...]
    > się że mi wypłaci kasę za 15 dni urlopu a na urlop mnie nie puści i już.
    > Raz że ciężko pracować na dwóch etatach a dwa nie mam z kim dziecka

    Możesz, ale nie jednorazowo. Trzeba zadzwonić i zakomunikować, że nie
    przyjdziesz dzisiaj do pracy i prosisz o urlop na żądanie. Oczywiście
    jak pracodawca zły, to może nie wyrazić na to zgody (teraz podobno tak
    można).

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-08-19 04:51:32
    Od: z <z...@g...pl>

    Animka pisze:

> [...]
    > przyjdziesz dzisiaj do pracy i prosisz o urlop na żądanie. Oczywiście
    > jak pracodawca zły, to może nie wyrazić na to zgody (teraz podobno tak

    Chwila Chwila
    Nie wyrazić zgody to będzie mógł jak się zmienią przepisy. To dopiero w
    planach jest.

  • 9. Data: 2010-08-19 05:22:27
    Od: z <z...@g...pl>

    Jotte pisze:

    > Przymusu nie ma.

    > Nie trzeba było progenitury robić jak się warunków nie ma.

    Nic nie wiesz a po bandzie jedziesz

    Diametralnie zmieniło się podejście do urlopów po moim wypowiedzeniu.
    wiem że ma do tego prawo ale liczyłem że ostatnie kilka dni wakacji
    (przedszkole jeszcze nie czynne) mi daruje. Zwłaszcza że poinformowałem
    go o moim odejściu miesiąc i tydzień przed.
    Jak to się ujawnia prawdziwe oblicze.
    Nie nadaję na pracodawcę.
    W życiu nie byłem na lewym zwolnieniu. Czy nie nadaję się też na pracownika?

    PS. Wiem. W tym kraju pracujący rodzice, ci co się starają a nie idą po
    zasiłki do państwa są dyskryminowani. Przedszkole, zasiłki wyprawki to
    to nie dla nas. Gdybym się rozwiódł to zupełnie inna sprawa.
    Sorry ale się wk.. zdenerwowałem.
    PS.2. Jak to jest? Mogę te 4 dni wykorzystać ciurkiem czy nie?

  • 10. Data: 2010-08-19 06:22:56
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 07:22:27 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Sorry ale się wk.. zdenerwowałem.
    > PS.2. Jak to jest? Mogę te 4 dni wykorzystać ciurkiem czy nie?

    Możesz. Co więcej, możesz nawet za każdym razem wykorzystywać tylko 1
    dzień, i zgłaszać to OIDP 14 minut PO godzinie, o której powinieneś
    rozpocząć pracę :) (te 14 minut to sprawdź, bo nie jestem tego na 100%
    pewien).

    --
    Yakhub