PracaGrupypl.praca.dyskusje › KRUS i prawa praacownika

  • 21. Data: 2009-07-26 14:25:02
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr D." napisał:
    > Trochę to podejrzane, napewno legalnie pracował? I dziwne że sam
    > zainteresowany był na tyle niefrasobliwy że nawet nie przypilnował
    > sprawdzić na jakich zasadach jest zatrudniony.

    wiem ze to wygląda podejrzania, dla mnie to jak cyrk:O)
    zainteresowany się interesował, był legalnie zatrudniony na krus:O)
    problem w tym ze tam zadnych umów nie wymagali więc zasady są nieznane:O)

    > tu masz linka ze szczegółami:
    > http://www.krus.gov.pl/niezbednik/slownik-pojec/domo
    wnik/

    znowu cyrki, dowiedziałem sie tam ze jako domownik można "legalnie" pracować
    bez wynagrodzenia!:O)
    szkoda ze nie wyjaśnili czy domownika trzeba ubezpieczać i czy ma on jakieś
    prawa do renty czy emerytury?:O)

    > Uprawnienia na dźwigi nie wynikają z kodeksu pracy tylko z przepisów o
    > dozorze technicznym. Czyli nie mają nic wspólnego z formą zatrudnienia.

    tak samo jak prawo jazdy wynikają z przepisów "prawa drogowego" a kierowca
    musi je posiadać, czyli reasumując pracując musisz być zdolny do wykonywania
    takiej pracy, oraz posiadać uprawnienia na sprzęty jeśli te uprawnień
    wymagają:O)

  • 22. Data: 2009-07-26 17:32:29
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4hpkm$ejs$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    wykonywania
    > takiej pracy, oraz posiadać uprawnienia na sprzęty jeśli te uprawnień

    Może napisz o co Ci chodzi bo tworzysz nie wiadomo co.
    Prowadząc kilku hektarowe gospodarstwo masz obowiązek
    płacić KRUZ za siebie i małżonka, i możesz płacić również za
    domowników, inaczej, odprowadzasz składki rentowe i emerytalne.
    O ile występuje dochód to sie nim dzielisz a to już w jaki sposób
    krus nie interesuje. Dochód jest łatwo policzyć z 1 h, zakładając że
    z 1 h zbiera sie około 4 ton żyta(zboża) minus koszt uprawy.
    Ceny kosztów i zbóż znajdziesz w necie, cena rynkowa (targowiska)
    wacha sie od 200 zł za tonę do 500 zł

  • 23. Data: 2009-07-26 17:59:29
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Józek" napisał:
    > Może napisz o co Ci chodzi bo tworzysz nie wiadomo co.

    chodzi mi o to, aby dowiedzieć się jaki KP obowiązuje "pracowników rolnych",
    jakie obowiazują ich czasy pracy, urlopy, wymagania, badania, uprawnienia,
    umowy, itp itd.

    > Dochód jest łatwo policzyć z 1 h, zakładając że
    > z 1 h zbiera sie około 4 ton żyta(zboża) minus koszt uprawy.
    > Ceny kosztów i zbóż znajdziesz w necie, cena rynkowa (targowiska)
    > wacha sie od 200 zł za tonę do 500 zł

    o rany, nie wypowiadaj się na temat rolnictwa i ekonomi jeśli w obu
    dziedzinach pojęcie masz marne:O(

  • 24. Data: 2009-07-27 07:51:10
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 14:24:19 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > no właśnie nie zatrudnieni na żadna umowę, pamiętam jak znajomy opowiadał

    Czyli wszytko jasne :)
    "znajomy opowiadał...." :))))))

    > na dodatek krus nic nie wymagał, żadnych badań lekarskich, szkoleń bhp,
    > uprawnień na maszyny rolnicze i ciężki sprzęt, kompletnie nic, więc jak

    A ZUS wymaga takich rzeczy przy zgłaszaniu do ubezpieczeń?
    Po prostu - nie dociera do ciebie że jeżęli ejst UMOW AO PRACĘ - to
    obowiązuje KP i cała "otoczka".

  • 25. Data: 2009-07-27 09:57:39
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4ibut$7an$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > umowy, itp itd.

    > o rany, nie wypowiadaj się na temat rolnictwa i ekonomi jeśli w obu

    I tak oto powstają autorytety!
    A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?

  • 26. Data: 2009-07-27 14:04:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Józek" napisał:
    > I tak oto powstają autorytety!
    > A na jakiej podstawie to stwierdziłeś?

    na podstaswie twojej wypowiedzi:
    tak banalnie uproszczony model zbiorów w rolnictwie i ich zysków, tak jak by
    te "ceny rynkowe" miały jakikolwiek wpływ na dochody rolnika (dodam że w
    rolnictwie ceny rynkowe nie istnieją!:O)

  • 27. Data: 2009-07-27 20:24:37
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4kih5$q4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > te "ceny rynkowe" miały jakikolwiek wpływ na dochody rolnika (dodam że w
    > rolnictwie ceny rynkowe nie istnieją!:O)

    Co to znaczy nie istnieją? (ceny rynkowe)a co istnieje?
    Byłeś kiedy na wsi?
    XX wiek się skończył, sierp, kosa i gnój na wsi to już rzadkość.

  • 28. Data: 2009-07-28 12:32:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Józek" napisał:
    > Co to znaczy nie istnieją? (ceny rynkowe)a co istnieje?

    to znaczy że rolnictwo w polsce (w większości rozwiniętych krajów) nie
    podlega gospodarce rynkowej, występuje bardzo silny interwencjonizn we
    wszelakich odmianach (np dopłaty) po to żeby sztucznie sterować cenami
    płodów rolnych, wiec istnieją ceny interwencyhne!:O)

    > Byłeś kiedy na wsi?

    byłem i bardzo często bywam:O)

    > XX wiek się skończył, sierp, kosa i gnój na wsi to już rzadkość.

    "chłopie" to chyba ty w życiu na wsi nie byłeś, bo tam sierp, kosa i gnój
    zawsze były, są i będą, amen:O)

  • 29. Data: 2009-07-28 19:19:32
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4n6i7$32k$4@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > wszelakich odmianach (np dopłaty) po to żeby sztucznie sterować cenami
    > płodów rolnych, wiec istnieją ceny interwencyhne!:O)

    Bzdura!
    Aby istniały ceny interwencyjne musiał by być zagwarantowany
    skup, a tego niema.
    A że żywności na świecie są zawsze nadwyżki więc w Polsce
    się robi jaja z chłopa. Poszukaj jednak cen na targowiskach.

    > byłem i bardzo często bywam:O)

    > "chłopie" to chyba ty w życiu na wsi nie byłeś, bo tam sierp, kosa i gnój
    > zawsze były, są i będą, amen:O)

  • 30. Data: 2009-07-29 11:42:32
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Józek" napisał:
> [...]
    > A że żywności na świecie są zawsze nadwyżki więc w Polsce
    > się robi jaja z chłopa. Poszukaj jednak cen na targowiskach.

    gwarancja skupu to tylko jedna z wieeeelu sposobów rządowej interwencji w
    ceny, a jest ich naprawdę cała masa wiec ceny te nigdy nie były i nie będą
    rynkowe, koniec, kropka.