PracaGrupypl.praca.dyskusjeJestem wybredny? › Re: Jestem wybredny? (a to zle?)
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jestem wybredny? (a to zle?)
    Date: Thu, 16 Dec 2004 00:48:40 +0100

    Dnia Wed, 15 Dec 2004 22:55:29 +0100, Immona
    <c...@W...com.pl> napisał:

    > Panstwo zadajac od Ciebie przymusowego ZUSu nie troszczy
    > sie o Twoja emeryture, tylko o spokoj spoleczny w duzej grupie wyborcow.
    > Dlatego argument "troski" o przedsiebiorcow w rzadowej argumentacji byl
    > wyjatkowo cyniczny i obliczony na niedouczenie odbiorcy.

    Przykladem prawdziwej troski panstwa o przyszlych emerytow moze byc
    Singapur
    Wymuszaja duze skladki, ale jesli przykladowo ktos kupuje nieruchomosc to
    umniejsza sie jego skladki o kwoty wydawane na splate kredytu. Panstwo
    zaklada, ze obywatel w tym momencie zastepuje emerytalne zabezpieczenie
    starosci zabezpieczeniem materialnym w postaci domu - ktory moze na
    starosc sprzedac, jesli nie bedzie mial innych oszczednosci.
    Jest to polaczenie przymusu emerytalnego z rozsadna jego interpretacja w
    interesie obywatela.
    O prawdziwym wykorzystaniu pieniedzy wplacanych na zus w kraju swiadcza
    wypowiedzi rzadowe w ktorych zapowiada sie, ze jesli nie bedzie
    opracowanych podwyzek, to w to miejsce rzad wprowadzi podwyzki pewnych
    podatkow i akcyz. Wynika z tego, ze pieniadze wplacane na zus zasilaja
    kase panstwa (sa nieoprocentowane)- podobnie jak IKE, ktore rzad
    natychmiast pozycza dajac obligacje (tu jeszcze mozemy chyba wybierac) i
    II filar, gdzie zmusza ubezpieczycieli do inwestowanie wiekszosci skladek
    w papiery panstwowe.
    O ile sie nie myle, nie ma wykluczen uniemozliwiajacych ujemna stope
    zwrotu z takiego oszczedzania.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##