PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie zdjecie do CV

  • 1. Data: 2005-12-06 21:22:47
    Temat: Jakie zdjecie do CV
    Od: "Walsky" <walsky=NOSPAM=@konto.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,
    Jestem w trakcie konstruowania swojego CV, ktore zamierzam wykorzystac
    zarowno w kraju, jak i zagranica.

    Mam pewien dylemacik dotyczacy zdjecia; nie wiem (tak naprawde) czy wogole
    je dodawac, ale jesli tak to nie jestem pewien, jaka forme powinna miec ta
    fotografia.

    Z jednej strony "klasyczno-elegancko-krawatowa" jest czyms, co w sposob
    oczywisty od razu przychodzi do glowy. Z drugiej jednak uwaza sie, ze CV
    powinno sie czyms wyrozaniac na tle innych. Pomyslalem sobie, ze troche
    bardziej "wyluzowane" zdjecie moze byc takim akcentem. Nie mysle tu, o
    zadnych fotosach z imprezy czy plazy, ale o bardziej "luznym" niz wspomniane
    wyzej "krawatowe".

    Chcialbym poznac Wasza opinie na ten temat. Moze jest wsrod was ktos majacy
    podobne rozterki badz doswiadczenia w tym temacie.

    Walsky

  • 2. Data: 2005-12-06 21:36:54
    Temat: Re: Jakie zdjecie do CV
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Walsky <walsky=NOSPAM=@konto.pl> napisał(a):

    W USA i w Anglii się generalnie nie dołącza foto do CV - w USA to cię moga
    nawet odrzucic z tego powodu.

    Generalnie foto jest potrzebne pracownikowi działu HR, żeby mógł łatwiej
    skojarzyć wydrukowane CV z osobnikiem, który aktualnie wkroczyl do pokoju i
    usiadł naprzeciwko na krzesle i szybciej wyciągnąć stosowny papier ze sterty.
    Najlepsze jest więc takie foto, które będzie cie najbardziej przypominac w tej
    chwili, zasłuzysz sobie na wdzięcznośc pracownika HR i będziesz już miał na
    początku plusik.

  • 3. Data: 2005-12-07 07:23:21
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Walsky wrote:

> [...]
    >
    > Chcialbym poznac Wasza opinie na ten temat. Moze jest wsrod was ktos
    > majacy podobne rozterki badz doswiadczenia w tym temacie.

    Najlepiej takie z przedszkola!

  • 4. Data: 2005-12-07 08:47:14
    Od: g e y b <g...@p...com>

    Ja tam jestem konserwatystą - jeśli nie aplikujesz na sprzątaczkę czy
    robotnika drogowego to zdjęcie cz.-b. pod krawatem, tak jak przychodzisz
    na rozmowę do poważnego pracodawcy.
    Nienawidzę garnituru i krawata, ale na rozmowę zawsze ubieram się w
    gajer - to zewnętrzny znak dla szeryfa, że poważnie podchodzę do tematu.
    Co innego, gdybym był wybitnym specjalistą z wieloletnim doświadczeniem
    w specyficznej dziedzinie - wtedy nie przejmowałbym się strojem w ogóle.

    g.

  • 5. Data: 2005-12-07 13:27:44
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    g e y b <g...@p...com> napisał(a):

    > Co innego, gdybym był wybitnym specjalistą z wieloletnim doświadczeniem
    > w specyficznej dziedzinie - wtedy nie przejmowałbym się strojem w ogóle.

    Zdecydowanie odradzam. Jak szukasz pracy to zdecydowanie wyzbądź się wszelkiej
    pychy - to najgorszy doradca.

  • 6. Data: 2005-12-07 13:36:19
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Walsky" <walsky=NOSPAM=@konto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardziej "wyluzowane" zdjecie moze byc takim akcentem. Nie mysle tu, o
    > zadnych fotosach z imprezy czy plazy, ale o bardziej "luznym" niz

    Wszystko zalezy od stanowiska.

    Sa takie stanowiska, w przypadku ktorych odstepstwo od wersji krawatowej
    jest powaznym bledem i takie, na ktorych oryginalnosc jest pożądana. Te
    ostatnie to glownie zawody kreatywne (grafik, copywriter, tworca gier itp).

    IMHO miejsce na oryginalnosc i zwrocenie na siebie uwagi na zdjeciu
    "krawatowym" to mina, wyraz twarzy, spojrzenie. Skupionym wzrokiem,
    zdeterminowanym albo profesjonalnie przyjaznym wyrazem twarzy mozna sie
    bardzo wyroznic wsrod nijakich fotek - nikt nie bedzie podejmowal decyzji na
    podstawie zdjecia, ale w przypadku watpliwosci lub wielu kandydatow o
    zblizonych kwalifikacjach moze byc to jeden z tych malych elementow
    wplywajacych na decyzje, kogo chce sie zaprosic na rozmowe.

    I.

  • 7. Data: 2005-12-07 19:02:30
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Co innego, gdybym był wybitnym specjalistą z wieloletnim doświadczeniem w
    > specyficznej dziedzinie - wtedy nie przejmowałbym się strojem w ogóle.

    A skad ta nienawisc do garnituru i krawata ? No bo chyba nie dres ?
    Jarod

  • 8. Data: 2005-12-07 19:47:13
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Walsky napisał(a):
    > Chcialbym poznac Wasza opinie na ten temat. Moze jest wsrod was ktos majacy
    > podobne rozterki badz doswiadczenia w tym temacie.
    Ubranie typu "casual", postawa klasyczna. Zadowolisz entuzjastów i
    malkontentów. Tradycjonalistów i racjonalizatorów.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2005-12-08 08:17:26
    Od: "RT" <c...@v...pl>

    A co cie to interesuje? Czy tylko dresy nie lubia garnituru i krawata?
    Dziwne pytania zadajesz

  • 10. Data: 2005-12-09 12:38:29
    Od: "Iguan_007" <i...@g...pl>

    "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > A skad ta nienawisc do garnituru i krawata ? No bo chyba nie dres ?
    > Jarod

    Jarod, widzisz jakies praktyczne przeslanki zeby nosic krawat? Rownie
    dobrze
    moglby to byc indianski piuropusz. Dla mnie jest to tylko smieszny rytulal
    biurowy (niestety musze brac w tym udzial).

    Iguan_007