PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie sa Pana/Pani oczekiwania finansowe...

  • 21. Data: 2007-07-20 04:19:54
    Temat: Re: Jakie sa Pana/Pani oczekiwania finansowe...
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    [...]

    > Wszystko odbywa się na zasadzie podaży i popytu. Skoro pracodawcy są skłonni
    > zapłacić za moja pracę więcej to czemu mam pracować za mniej? Nie wierzę że
    > ktoś zapłaciłby mi tyle co płaci skoro miałby kandydata o takich samych
    > umiejętnościach za mniej.

    A ja nie wierzę, że poważna firma nie będzie podwyższać pensji pracownika
    do jego aktualnej wartości rynkowej. Choćby po to by go konkurencja nie
    podkupiła, czy po to by go zmotywować do lepszej pracy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2007-07-20 06:46:26
    Od: Tomasz Wolski <t...@c...com>

    Gienek napisał(a):
    <ciach>
    > Z tond wynika moja rada. Targować najwięcej ile się da. Co wytargujecie to
    > wasze.

    Tak więc Panu już podziękujemy. Idź "z tond" "szpecjalisto" ;)

  • 23. Data: 2007-07-20 17:56:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 19 Jul 2007 18:05:29 +0200, od HawkEye :

    > Bardzo mi sie marzy, gdy pracodawca juz w ogloszeniu podaje kwote zarobkow i
    > wowczas kazdy z nas albo decyduje sie, by aplikowac do danej firmy, lub
    > szuka dalej, jesli uznaje ze to za malo. U nas jest natomiast tak, ze firmy
    > wciaz organizuja konkurs frajerow-czyli kto zaproponuje mniejsza kwote, to
    > zastanowimy sie nad nim, niz nad tym, co ma wieksze kompetencje, ale chce
    > wiecej/nie powiedzial ile chce/chce za malo.

    Agencje pośrednictwa pracy dla marynarzy ( na
    http://www.portalmorski.pl/crewing/ to takie pracuj.pl dla marynarzy) są
    zmuszone podawać wynagrodzenie USD, EUR czy GBP w ofertach pracy i
    gdziekolwiek nie zadzwonisz, podadzą ci ile ich armator oferuje na danym
    stanowisku. W tym przyadku negocjujesz z agencją, a nie bezpośrednio z
    armatorem, własciwie agencja pośredniczy w rozmowach z armatorem.
    Agencja wystawia do armatora kandydatów prezentując ich dotychczasową
    karierę, referencje i czasem z adnotacją, że "chce 200 USD więcej niż
    oferujecie" i często dobry armator weźmie droższego bardziej
    doświadczonego, niż świeżego prosto po szkole. Szczególnie to dotyczy
    mechaników obsługujących konkretne typy maszyn.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 24. Data: 2007-07-20 20:32:02
    Od: " " <l...@g...pl>

> [...]
    > doświadczonego, niż świeżego prosto po szkole. Szczególnie to dotyczy
    > mechaników obsługujących konkretne typy maszyn.

    Czyli iście europejskie/światowe realia. Zapewne wynika to z tego że i sam
    zawód jest bardzo międzynarodowy. Oby wszędzie w polsce niedługo tak było, a
    nie że jak zwykle jesteśmy traktowani w porównaniu do innych jak frajerzy.
    Hmmm... no to za tych co na morzu...

  • 25. Data: 2007-07-20 22:49:57
    Od: mD <m...@N...pl>

    HawkEye napisał(a):
    > (...)co poradzic na to, gdy firmy coraz czesciej
    > zlecaja pozyskanie pracownikow firmom zewnetrznym? I siedzi sobie blondi
    > za biurkiem, ktora nie umie nawet Worda porzadnie obsluzyc, ale to ona
    > decyduje, czy Cie przedstawic pracodawcy na np.

    Proste, skoro Ty potrafisz ocenić po blond włosach, że rekruterka nie
    potrafi obsłużyć Worda, to ona zapewne dużo trafniej oceni Ciebie na
    podstawie rozmowy, sposobu bycia i generalnie wszystkiego co uda Ci się
    zaprezentować (także w CV);
    Równie oczywista jest konieczność wynajmowania firm zewnętrznych do
    przeprowadzania procesu rekrutacji. Nie możesz oczekiwać, że na każdej
    rozmowie przyjmie Cię prezes firmy; btw nie możesz nawet oczekiwać, że
    same umiejętności będą decydować o tym czy ktoś Cię zatrudni; Jeśli ja
    miałbym małą firmę to nad gościa znającego jeden więcej program czy nad
    tego co ma 5 z obrony przedłożył bym tego z czwórką gdyby zrobił na mnie
    lepsze wrażenie (jeśli chodzi o sposób bycia); choćby dlatego, że
    przyjdzie mi z nim spędzać znaczną część mojego czasu, a w miłej
    atmosferze pracuje się lepiej.

    > programiste/administratora itp. Ma kartke z pytaniami, ktora dostala od
    > jakiegos madrali z firmy zleceniodawcy i zamiast nawet przy pierwszym
    > kontakcie, ktory to jest zazwyczaj telefoniczny zadac te pytania, to
    > kaze Ci sie wlec na drugi koniec kraju, tylko po to, by Cie sobie
    > obejzec...

    To chyba żart jakiś. Byłbyś tak naiwnym rekruterem, żeby wiedzę
    sprawdzać przez telefon? Poza tym, zawsze możesz nie stawić się na
    rozmowie - tą odrobinę wolności to masz jako Polak.

    > A juz najbardziej chamskie jest to, ze po takim krotkim spotkaniu, gdzie
    > poruszano bezsensowne tematy nikt do Ciebie nawet maila nie przesle, ze
    > "przepraszamy, ale ...bla bla ba". Jakze milo by bylo uslyszec, gdy sie
    > nie dostalo tej pracy, ale z sensownym wytlumaczeniem, dlaczego, albo
    > chociaz z podziekowaniem za poswiecony czas.

    To żadna reguła. Firma rekrutacyjna którą znam informuje osoby
    uczestniczące w naborze o wyniku telefonicznie, nawet z zapytaniem czy
    mogą sobie Twoje CV zachować na ew potrzeby przyszłych procesów
    rekrutacyjnych;

    mD

  • 26. Data: 2007-07-21 06:42:14
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    mD wrote:
> [...]
    > uczestniczące w naborze o wyniku telefonicznie, nawet z zapytaniem czy
    > mogą sobie Twoje CV zachować na ew potrzeby przyszłych procesów

    Też znam takie i to nie jest też regułą. Nie ma żadnych standardowych
    kanonów w tym względzie. Za czas poświęcony firmie/rekruterowi
    należy się szacunek. Kandydat już go okazał przychodząc i poświęcając
    swój czas. Nie miał oczywiście żadnego przymusu, ale oczekuje, że
    rekrutacja będzie miała jakiś finał.

  • 27. Data: 2007-07-21 08:39:37
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-07-21 00:49, taki ktos jak mD napisac raczyl:

    > To chyba żart jakiś. Byłbyś tak naiwnym rekruterem, żeby wiedzę
    > sprawdzać przez telefon?

    To bardzo powszechna praktyka i nie ma nic wspólnego z naiwnością :-)
    Jest to prosty sposób na to, aby "odsiać" ludzi, którzy zupełnie
    nie orientują się w temacie - a takich bywa kilkadziesiąt procent.
    Jeśli dziedzina, o którą pytasz, jest choć trochę szeroka - to delikwent
    nawet obłożony podręcznikami, a nie posiadający żadnej wiedzy, od razu
    ugnie się pod krzyżowym ogniem pytań (zwłaszcza, jeśli rektuter
    jest kompetentny i wie, jak przycisnąć).

    Ci, którzy taką rozmowę przejdą - zapraszani są dopiero wtedy do
    dalszej rekrutacji. I dzięki temu mniej czasu tracą i rekrutujący,
    i rekrutowani.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 28. Data: 2007-07-21 17:43:51
    Od: "HawkEye" <H...@g...pl>

> [...]
    > potrafi obsłużyć Worda, to ona zapewne dużo trafniej oceni Ciebie na
    > podstawie rozmowy, sposobu bycia i generalnie wszystkiego co uda Ci się
    Moja nazeczona jest blondynka i nie uwazam, ze kolor wlosow o czym kolwiek
    swiadczy... blondynka akurat byla tu tylko _przenosnia_ i niczym wiecej.
    Chodzilo mi o to, ze w tego typu biurach jest mnostwo niekompetentnych osob,
    ktore nie maja zadnej wiedzy w danej dziedzinie, ale to one decyduja, czy
    przedstawic Cie dalej.... Analogia do telefonii... Siedzi sobie ktos (by nie
    pisac juz "siedzi blondynka") w salonie, a ja grzecznie (bylo to ok 5 lat
    temu) pytam, czy ten model ma GPRS, a ona na to, ze no chyba ma. Po chwili
    mi mowi, ze no tak, ze mozna na nim ogladac internet, a ja jej na to, ze
    aktualnie na kazdym mozna bo wiekszosc ma WAP, tylko czy ten telefon ma
    GPRS, a ta stwierdzila, ze musi wykonac pilny telefon i bym jej juz nie
    zawracal glowy.

    Inna sprawa, ze ja nie jestem burakiem i nie jestem niekulturalnym pajacem.
    Zawsze na tego typu spotkania ubieram sie schludnie i mam czyste buty, a nie
    jade w dresie lub potarganych jeansach (a takie przypadki tez juz
    spotykalem).Moje CV wyglada jak wyglada, ale skoro zostalem zaproszony na to
    spotkanie, znaczy to chyba, ze nie wyglada najgorzej. Fakt faktem, ze
    niestety (a moze na szczescie) nie mam wygladu Antonio Banderasa,ale nie
    aplikuje tez jako model, lub jako aktor!

> [...]
    > lepsze wrażenie (jeśli chodzi o sposób bycia); choćby dlatego, że
    > przyjdzie mi z nim spędzać znaczną część mojego czasu, a w miłej

    Zgadzam sie z Toba w 101%. Ja rowniez nie oczekuje spotkan z prezesem, nawet
    juz pracujac w takiej firmie-od kontaktu z pracownikami sa albo dzial kadr,
    albo bezposredni przelozony itd Nie mam rowniez nic przeciwko, by firmy
    zlecaly rekrutacje firmom zewnetrznym. Mam jedynie ochote spotkac sie z
    kims, kto potraktuje mnie powaznie, a nie w formie- "no musze pokazac
    szefostwu, ze cos robie, to zaprosze jak najwiecej kandydatow... a co mi
    tam-i tak szaraczki przyjda, a ja nie bede uznawana za nieroba z braku
    zainteresowania moim ogloszeniem". Nie wymagam nawet, by osoba mnie
    rekrutujaca byla wyksztalcona w danej dziedzinie-moze nic nie umiec... Moze
    nawet miec zamkniete oczy... Byle by oceniala rowniez merytorycznie a nie
    stereotypowo.Poniekad stad moje stwierdzenie o blondynce... Ja osobiscie nie
    mam wyksztalcenia wyzszego, ale doswiadczeniem i wiedza w swojej dziedzinie
    przewyzszam niejednego mgra. Tylko jak mam przekonac kogos, kto nie zna sie
    na np. programowaniu w asemblerze, ze ja to umiem? Biore zatem laptopa by
    pokazac np. swoje projekty, a na miejscu okazuje sie, ze piekna pani/panna
    pyta mnie o zupelnie inne dziwaczne sprawy, ktore nijak nie maja sie do
    danego stanowiska. Sorry, ale zawod programisty nie jest zawodem policjanta,
    kierowcy, nauczyciela itp, gdzie potrzeba przeprowadzac testy psychologiczno
    srodowiskowe, a niestety wlasnie coraz czesciej z tym faktem sie spotykam,
    ze w firmach rekrutacyjnych nagminnie niektore zawody sa tak samo traktowane
    i ze rekrutacja odbywa sie szablonowo. Idac Twoim tokiem myslenia, to wrecz
    szkoda, ze jeszcze nie robia testow sprawnosciowych...

    > To chyba żart jakiś. Byłbyś tak naiwnym rekruterem, żeby wiedzę sprawdzać
    > przez telefon? Poza tym, zawsze możesz nie stawić się na rozmowie - tą
    > odrobinę wolności to masz jako Polak.

    A co niby jest dziwnego w tym, by na stanowisko administratora przeprowadzic
    wstepna selekcje juz podczas rozmowy telefonicznej? Powiem Ci, ze raz juz
    spotkalem sie z tego typu rozmowa i bylo to bardzo pozytywne, bo
    przynajmniej wiedzialem, czego oczekuje pracodawca, jakiej wiedzy odemnie
    oczekuje, a i on przynajmniej wie, ze ktos po drugiej stronie ma faktycznie
    ta wiedze, ktora umiescil w swoim CV... Przeciez nie wymagam, by przez tel.
    recytowac mu kod programu. Na bardziej szczegolowe sprawdzanie wiedzy
    kandydata wlasnie mozna zaprosic kogos juz do siedziby firmy i tam np. przy
    wiekszej ilosci kandydatow zrobic wstepnie test, a pozniej juz wybrac np.
    dwie, trzy osoby i dogadywac sie i dalej sprawdzac wiedze.... Czy to takie
    niedorzeczne i dziwne? Przynajmniej na wstepie wiadomo, ze do firmy nie
    trafia idioci, ktorzy znaja jedynie pojecie C i ze nie uznaja tego jako
    jedynie litere alfabetu.

    Owszem, moge sie nie stawic na rozmowe, ale w takim razie to moglym na
    spotkania o prace stawiac sie co kilka lat...

> [...]
    > uczestniczące w naborze o wyniku telefonicznie, nawet z zapytaniem czy
    > mogą sobie Twoje CV zachować na ew potrzeby przyszłych procesów

    Alez i w tym przypadku sie zgadzam, ze nie jest to regula... Ale nie jest
    tez prawda, ze wiekszosc firm szanuje kandydatow i informuje o przebiegu
    rekrutacji. Zauwaz, ze ja nawet nie chce, by do mnie osobiscie dzwoniono (to
    juz bylby szczyt marzen) i by sam prezes mi dziekowal za poswiecony czas...
    Pragne tylko,by czasem glupiego maila przeslac, ze "bla bla bla nie dostal
    sie pan bo bla bla bla..ale dziekujemy panu i bla bla bla". A tak sie
    sklada, ze im wieksza firma, tym gorzej pod tym wzgledem to wyglada.

  • 29. Data: 2007-07-21 18:34:49
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > nagminnie niektore zawody sa tak samo traktowane i ze rekrutacja odbywa
    > sie szablonowo. Idac Twoim tokiem myslenia, to wrecz szkoda, ze jeszcze

    Muszę się nie zgodzić. Na stanowisku programisty testy psychologiczne są
    bardzo ważne - przynajmniej takiego programisty, który będzie miał
    styczność z osobami spoza swego działu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 30. Data: 2007-07-21 20:20:01
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 21 Lip, 20:34, Any User <t...@t...pl> wrote:

    > Muszę się nie zgodzić. Na stanowisku programisty testy psychologiczne są
    > bardzo ważne - przynajmniej takiego programisty, który będzie miał
    > styczność z osobami spoza swego działu.

    imho znaczenie testow jest znacznie wieksze - umiejetnosc pracy w
    grupie, reakcja na sytuacje konfliktowe, predyspozycje analityczne (a
    to wlasnie badaja testy) sa NIEZBEDNYMI umiejetnosciami kazdego
    programisty w kazdej firmie wiekszej od "udus sp. z o.o.".

    --

    Pozdrawiam,

    glos