PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki egzamin z angielskiego.......

  • 11. Data: 2003-02-16 17:25:36
    Temat: Re: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b2o6i5$t2t$1@news.onet.pl...

    > Ja jeszcze nie zauwazyłem takich ogłoszeń. Podeslij mi link do jakiegos to z
    ciekawością obejrze.

    A prosze:

    Wymagania: (m.in)
    [...]
    -Bardzo dobra znajomosc jezyka angielskiego
    -dobra znajomosc jezyka niemieckiego
    -bardzo dobra znajomosc programu MS Office pozadana znajomosc AutoCada MS
    Projekt
    -Znajomośc systemów zapewnienia jakosci i zarzadzania srodowiskowego
    -dyspozycyjnosc zdolnosci organozacyjne

    Oferty w jezyku polskim i angielskim(CV list motywacyjny,dokumenty dodatkowe
    certyfikaty itp) oraz pisemna zgode na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w ofercie zgodnie z ustawa ........ prosimy przesłac na adres [...]

    GreG

  • 12. Data: 2003-02-16 18:51:19
    Temat: Odp: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl>

    np.
    http://www.polska-anglia.co.uk/praktyki_zawodowe.htm
    często mnie też o to pytali, jak dowiadywałem się o pracę w Hong Kongu

  • 13. Data: 2003-02-16 21:41:31
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > w ofercie zgodnie z ustawa ........ prosimy przesłac na adres [...]

    Gdzie tu jest mowa o tym, że musisz mieć papier potwierdzający znajomość angielskiego
    lub
    niemieckiego?

    mer

  • 14. Data: 2003-02-16 21:53:04
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > np.
    > http://www.polska-anglia.co.uk/praktyki_zawodowe.htm
    > często mnie też o to pytali, jak dowiadywałem się o pracę w Hong Kongu

    Osoby chcące brać udział w programie muszą się posługiwać językiem angielskim w
    stopniu co najmniej
    podstawowym. Kandydaci, którzy nie mogą potwierdzić znajomości języka certyfikatem,
    odbędą test
    przeprowadzony na podstawie rozmowy telefonicznej z centralą LTC w Anglii lub z
    bezporednio z Nami.
    Osoby mające lepszą znajomość angielskiego uzyskują lepsze pozycje, np. praca w
    recepcji hotelu

    Czyli rozmowa weryfikuje papierek, Po co więc płacić za cos co możesz mieć "za
    darmo".

  • 15. Data: 2003-02-17 10:59:44
    Od: flyer <f...@g...pl>

    mer napisał:

    > Gdzie tu jest mowa o tym, że musisz mieć papier potwierdzający znajomość
    angielskiego lub
    > niemieckiego?

    A to juz kwestia interpretacji, co "poeta mial na mysli". Pracodawcy tez
    maja problemy "komunikacyjne" (jako ze sa ludzmi), wiec piszac jedno
    mogl myslec o drugim i oferta bez odpowiedniego certyfikatu laduje w
    koszu - jak na razie pracodawcy moga sobie pozwolic na taki manewr.

    Flyer

  • 16. Data: 2003-02-17 12:11:27
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > mogl myslec o drugim i oferta bez odpowiedniego certyfikatu laduje w
    > koszu - jak na razie pracodawcy moga sobie pozwolic na taki manewr.

    Jak zwykle masz dużo racji, ale powtórze, że w oparciu o moje doświadczenie język
    obcy trzeba po
    prostu znać i nie robić sobie kosztów z załatwianiem papierka, który tą umiejętność
    potwierdzi.

    mer

  • 17. Data: 2003-02-17 15:59:44
    Od: "Storm Rider" <s...@o...pl>

    Z tego co wiem jeżeli planujesz pracę w Stanach to tam uznają tylko TOEFL,
    w pozostałych krajach uznawane są przeważnie obydwa
    certyfikaty Cambridge (FCE, CAE itd.) i TOEFL (oczywiście w Europie i
    krajach Wspólnoty Brytyjskiej preferowany jest Cambridge).
    Np. w Polsce aby załapać się do korpusu dyplomatycznego musisz mieć min.
    FCE.

    Myślę że w warunkach polskich najlepszą "ścieżką" są certyfikaty Cambridge a
    jeżeli ktos planuje pracę w Stanach to
    wtedy TOEFL.

    Pzdr,
    Rider

  • 18. Data: 2003-02-17 18:13:11
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl> wrote in

    /ciach.../

    > Jesli chodzi o temetyke biznesowa to z tego co zdazylem sie
    > zorientowac, na egzaminach
    > z "business" w tytyle nie wymagaja zadnych cudow, za to wydaje mi sie,
    > ze taki certifikat moglby zrobic lepsze wrazenie na pracodawcy (jasne,
    > ze zalezy jeszcze na kim konkretnie,

    Po dluzszym namysle odpowiadam. Polecilbym Ci dwa certyfikaty : ogolny i biznesowy.
    Aby "graly ze soba", dobralbym 2 certyfikaty brytyjskie - np. CAE + LCCI Level 2 -
    lub jesli
    czujesz sie dosc dobry - Level 3. Wbrew pozorom, do LCCI musialbys sie chyba troche
    poduczyc ze wzgledu sztywne wymogi formalne. Nie chodzi juz nawet o sam jezyk, raczej

    o sposob w jaki powinno byc napisane memo, fax cover sheet i pare innych pism. Mam
    mniej wiecej ten sam problem - dobra znajomosc angielskiego nie poparta certyfikatem.

    Ja mysle o troche dziwnym polaczeniu TOEFL z LCCI. TOEFL dlatego, ze zawsze staralem
    sie uczyc amerykanskiej odmiany jez. angielskiego (choc obecnie mowie jakims
    pomieszanym) i chcialbym to doprowadzic do konca, tj. do certyfikatu, na ktory nigdy
    nie
    mialem czasu. LCCI dlatego, ze zdawalem juz odpowiednik "2" (egzamin wew. w mojej
    szkole) i wiem mniej wiecej czym to pachnie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 19. Data: 2003-02-17 21:56:11
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

> [...]
    język obcy trzeba po
    > prostu znać i nie robić sobie kosztów z załatwianiem papierka, który tą

    Za to ja nie moge sie z toba zgodzic. Papier na jezyk bedzie wymagany
    niedlugo jak teraz dyplom wyzszej uczelni. Po co pracodawcy ktos z wyzszym
    wyksztalceniem? Wystarczy, ze bedzie znal sie na rzeczy, prawda? A jednak.

    Przyczyna czysto praktyczna: wsrod setek ofert wybiore te, ktore oprocz
    innych stawianych wymagan maja udokumentowana znajomosc jezyka. Nie bede mial
    czasu z kazdym sie spotkac, by sprawdzic, czy kuma i na ile. Tym bardziej, ze
    wielokrotnie zdarza sie tak, ze dla delikwenta "bardzo dobra znajmosc jezyka"
    to umiejetnosc policzenia do stu, przedstawienia sie i zapytania o droge na
    dworzec. Kazdy inaczej ocenia swoje mozliwosci, a taki egzamin ocenia wszystkich
    jednakowo. A to cenna wiadomosc i mysle, ze niektorzy moga dzieki niej wygrac.
    A na pewno nie straca.

    GreG

  • 20. Data: 2003-02-17 23:26:40
    Od: flyer <f...@g...pl>