PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wyłudzić podwyżke › Re: Jak wyłudzić podwyżke
    From: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak wyłudzić podwyżke
    Date: Mon, 20 Jun 2005 23:29:56 +0200

    to garść moich refleksji
    > No mnie zazwyczaj proponowali jakis termin, a tez nie mogłam odwlekać że
    > "...zadzwonie do nich w przyszłym tyg bo teraz nie mam czasu..." no może
    nie
    > az tak ostro bym zagrała ale...
    po co "odwlekać" ? ja w takich momentach - zaznaczam, jezeli nie mogę -
    mówię, że przykro mi, ale czy np. nie udało by się przełożyć spotkania o
    dzień/godzinę itp. I musi to zabrzmieć wiarygodnie, nawet jeśli jest
    nieprawdziwe (np. jak chcę zdobyć więcej informacji na temat danej firmy i
    nie mam możliwościzrobić tego wcześniej).
    W rozmowie telefonicznej na ogół słychać czy pracownik jest potrzebny na
    "już" (co jest już ciekawe - dlaczego?szybka zmiana pracownika? przypadkowo
    i na szybko organizowany jakiś projekt?) i według tego łatwo jest się umówić
    na obustronnie satysfakcjonujący termin. Warto też sobie w takim momencie
    zadać pytanie czy lepiej być rekrutowanym jako pierwszy, środkowy czy
    ostatni uczestnik.

    > A tez mi teraz tak sie przypomniało że w jednej firmie chciałam przełożyć
    > spotkanie bo akurat byłam na rozmowie gdzieś indziej, to mi powiedzieli
    "...
    > ze albo wtedy kiedy oni chca albo nigdy..." yeah to musiała byc fajna
    > firma - oczywiście podziękowałam

    a równie dobrze mogło oznaczać, że osoba z którą miałaś rozmawiać ma tylko w
    danym momencie czas bo np. jest w ciągłych "rozjazdach". nie byłas na
    rozmowie. nie wiesz co to za firma (chyba że zasięgnęłaś informacji tylko my
    o tym nie wiemy)

    > Dziękuję za miłe słowo

    a ja się dopiszę - ceń swój czas. nie wszystkiego się dowiesz na rozmowie.
    warto być do niej przygotowanym, chociazby wcześniej się dowiadując co dana
    firma robi i w jakim zakresie.

    pzdr
    gromax