PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak uciec od ZUSu?

  • 1. Data: 2007-04-18 17:38:32
    Temat: Jak uciec od ZUSu?
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Cześć - jak uwolnić się od tej mendy zwanej zusem? Jak świadczyć pracę i uwolnić
    się od haraczu? czy to możliwe? nie chcę mieć prawa do emerytury. chcę sam sobie
    zapewnić godziwe życie na starość. jakaś umowa - zlecenie? cokolwiek? jakie i
    czy wogóle są możliwości poza pracą na czarno :)

    CAT

  • 2. Data: 2007-04-18 20:29:23
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: levy <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 19:38:32 +0200, Catalyst napisał(a):

> [...]
    > do emerytury. chcę sam sobie zapewnić godziwe życie na starość.
    > jakaś umowa - zlecenie? cokolwiek? jakie i czy wogóle są możliwości

    No chyba musiałbyś całe życie pracować tylko na umowach o zlecenie
    albo o dzieło. Inne formy pracy i prowadzenie działalności gospodarczej
    zawsze wiążą się z ZUSem i to musi płacić każdy pracujący
    (ustalone w ustawie, że to filar obowiązkowy).

  • 3. Data: 2007-04-18 21:33:16
    Od: "jack" <j...@o...STOP.pl>

    Catalyst wrote:
> [...]
    > do emerytury. chcę sam sobie zapewnić godziwe życie na starość. jakaś
    > umowa - zlecenie? cokolwiek? jakie i czy wogóle są możliwości poza

    W Polsce nie masz takiej możliwości. Możesz wyjechać za granicę, ale i w
    innym kraju będziesz pracować na inne, podobne instytucje. No, chyba że
    pojedziesz do Japonii ;)
    Jacek

  • 4. Data: 2007-04-18 21:38:53
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    Własna działalność gospodarcza.
    Będziesz płacił tylko 700 zł na dzien dzisiejszy (lub coś +/- koło tego)
    Przy normalnych zarobkach rozliczanie się na zasadach własnej DG jest z tego
    punktu widzenia korzystniejsze. Kasa która szłaby do worka p.t. ZUS i US
    zostaje u Ciebie.
    Jeżeli któryś z podlegających mi pracowników chce przejść na GD zamiast
    umowy o pracę - nie ma żadnych problemów.
    Przykładowo:
    przy umowie o pracę
    5000 netto to ok 7500 brutto, a całkowity koszt dla pracodawcy to blisko
    9000 zl, czyli przy zarobkach rzędu 5 tys zł przwie drugie tyle zabiera
    państwo.
    Przy rozliczeniach jakie ja stosuję, jeżeli ktoś chce przejść na DG
    dotychczasowy koszt całkowity staje się wartością netto na fakturze vat
    wystawianej przez "zatrudnionego" W ten sposób dla firmy koszt nie zmienia
    się a pracownik ma całość tej kwoty która była kosztem do dyspozycji. Myślę
    że to uczciwe i jasne warunki.
    Dodatkowo może sobie zacząc liczyc wszelkie inne koszty które ponosi, np
    koszty użycia samochodu do dojazdów do pracy, koszty zakupu wyposażenia itp.
    koszty te może jako KUP odliczac od przychodu.
    Co uzyskuje w ten sposób?
    Najpier zaspokaja wszystkie sowje potrzeby, dopiero potem po rozliczeniu
    miesiąca płaci jakiś tam haracz państwu. Jak dobrze pokombinuje może przez
    jakiś czas nie zapłacić ani złotówki.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 5. Data: 2007-04-18 22:33:34
    Od: manolo <m...@g...pl>

    Jackare napisał(a):
> [...]
    > punktu widzenia korzystniejsze. Kasa która szłaby do worka p.t. ZUS i US

    Od tego miesiąca najniższy dokładnie 777,93zł. W zeszłym miesiącu 721,11
    zł. To tak w ramach taniego państwa, legendarnego Pakietu Kluski (że też
    mi 4 lata temu założenie DG zajęło 2 dni - cud?) i ułatwień dla
    przedsiębiorców.

    > Jeżeli któryś z podlegających mi pracowników chce przejść na GD zamiast
    > umowy o pracę - nie ma żadnych problemów.

    Oj, nie chwal dnia przed zachodem słońca. Nie obawiasz się skutków
    niedawnych uregulowań prawnych dotyczących samozatrudnienia?
    Pytam poważnie. Ja się czasem budzę zlany zimnym potem, bo przecież mam,
    ze względów czysto technicznych, maila w domenie jednego ze swoich
    klientów, chociaż w ich biurze bywam raz w miesiącu. Ale cholera wie co
    tym deb..., znaczy chciałem powiedzieć rządzącym, do głowy przyjdzie.

    Generalnie jestem zachwycony moją DG i wszelkie propozycje przejścia na
    etat zbywam ironicznym uśmieszkiem. Ale np. powyższe mocno mnie
    niepokoi, bo zwykle jest tak że mam jakiegoś kluczowego klienta i tak na
    prawdę cholera wie, co nieżyczliwy urzędnik mógłby mi namieszać. Bo i
    czasem w godzinach wyznaczonych muszę popracować, czasem pod nadzorem...
    A udowadniać, że nie jestem wielbłądem nie mam czasu ani ochoty. A może
    przyjść ten piękny dzień, w którym będę musiał :(

    A uczucie "miłości" do rządzących, kiedy koło 10. każdego miesiąca
    płacisz ZUS, a przed 20. podatek i świadomość, ile kasy, na którą tyrasz
    dniami i często nocami, musisz przelać na konto "bandy polskich
    decydentów"... bezcenne :)

    pozdrawiam
    manolo

  • 6. Data: 2007-04-19 07:08:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jack napisał(a):

    > W Polsce nie masz takiej możliwości.

    Masz.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2007-04-19 07:26:47
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>
    napisał w wiadomości news:f0636h$hhc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Własna działalność gospodarcza.
    Dziękuję za odpowiedź. Musze zastanowić się nad dg :)

    CAT

  • 8. Data: 2007-04-19 07:51:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > klientów, chociaż w ich biurze bywam raz w miesiącu. Ale cholera wie co
    > tym deb..., znaczy chciałem powiedzieć rządzącym, do głowy przyjdzie.

    obawiam się. To co można zrobić teraz to torzyć takie dokumenty aby
    wskazywać na to że samozatrudnienie nie jest samozatrudnieniem.
    Dopóki nie pojawią się publikacje orzecznictwa sądów w ty zakresie wszystko
    to będzie się odbywac na zasadzie "chyba" i "wydaje mi się", ale trzeba
    sobie jakoś radzić :)
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-04-19 08:11:28
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    > Masz.

    Zapraszam do rozwinięcia tematu

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 10. Data: 2007-04-19 08:14:20
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Catalyst wrote:

> [...]
    > chcę sam sobie zapewnić godziwe życie na starość. jakaś umowa - zlecenie?
    > cokolwiek? jakie i czy wogóle są możliwości poza pracą na czarno :)

    Samolotem!